Dag Allemaal,
Ik ben Erwin (keep it simple stupid) en te oud, 52 alweer. Gebruiken doe ik Ubuntu vanaf versie 5.10. Ooit ben ik begonnen met de ZX-80 en Commodore > dos > dos/desqview/bbs stuf. Windows 3 was er al maar dat was een slechte multitasker in tegenstelling tot OS/2. 11 Jaar heb ik er in rond gehangen, prachtig vond ik het. Maar ja, OS/2 moest dood. Bijna vanaf dag 0 heb ik gemulti-boot en zodoende ook w98 er naast gehad. Logisch gevolg was dat xp niet uit kon blijven. Moest ook wel voor het gamen en simulatie van electronica, luidsprekers en het besturen van 2 kortegolf ontvangers. Eigenlijk verveel ik me te pletter in windows en hangt het dweilen achter de feiten aan, me kilometers de nek uit. En dan heb ik nog niet over het feit dat je pc gegijzeld is door een onbetrouwbare "partner". Natuurlijk heb ik ondertussen af en toe naar Linux gekeken. Het begon met de RH 4.2 dependency hell. Ach eigenlijk heeft het me nooit geprikkeld om door te gaan. k' Wil een systeem dat werkt zo dat ik op ontdekkingsreis kan gaan. En toen was daar Ubuntu, alles werkte in e1n keer. Dat was pas een stimulans:-)
Eigenlijk doe ik er alles mee (nog net geen cd hoesjes sponzen en rode oogjes uit de vakantie kiekjes halen). Jammer dat er niet dezelfde software voor is als voor windinges.