Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000171 keer)

herozen1

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #450 Gepost op: 2007/01/23, 23:53:43 »
Citaat van: Mottigenhond
van computerervaring gesproken :o

welkom op dit forum
En dan ben ik de helft nog vergeten ;)

herozen1

• Gast
« Reactie #451 Gepost op: 2007/01/23, 23:58:28 »
Citaat van: r0n.
Allereerst hartelijk welkom.
Vergeet niet dat het forum steunt op de mensen die hier schrijven, de kwaliteit maken we met z'n allen :lol:

Ron
Natuurlijk, maar ik zal eerst veel van Linux moeten leren voordat ik hier bijdrage's kan gaan leveren.  Als ik net zoveel van Linux weet als van windows zal ik zeker al een aantal vragen hebben beantwoord ;)

Hennie

kiss

• Gast
« Reactie #452 Gepost op: 2007/01/24, 11:40:30 »
Dag Allemaal,

Ik ben Erwin (keep it simple stupid) en te oud, 52 alweer. Gebruiken doe ik Ubuntu vanaf versie 5.10. Ooit ben ik begonnen met de ZX-80 en Commodore > dos > dos/desqview/bbs stuf. Windows 3 was er al maar dat was een slechte multitasker in tegenstelling tot OS/2. 11 Jaar heb ik er in rond gehangen, prachtig vond ik het. Maar ja, OS/2 moest dood. Bijna vanaf dag 0 heb ik gemulti-boot en zodoende ook w98 er naast gehad. Logisch gevolg was dat xp niet uit kon blijven. Moest ook wel voor het gamen en simulatie van electronica, luidsprekers en het besturen van 2 kortegolf ontvangers. Eigenlijk verveel ik me te pletter in windows en hangt het dweilen achter de feiten aan, me kilometers de nek uit. En dan heb ik nog niet over het feit dat je pc gegijzeld is door een onbetrouwbare "partner". Natuurlijk heb ik ondertussen af en toe naar Linux gekeken. Het begon met de RH 4.2 dependency hell. Ach eigenlijk heeft het me nooit geprikkeld om door te gaan. k' Wil een systeem dat werkt zo dat ik op ontdekkingsreis kan gaan. En toen was daar Ubuntu, alles werkte in e1n keer. Dat was pas een stimulans:-)

Eigenlijk doe ik er alles mee (nog net geen cd hoesjes sponzen en rode oogjes uit de vakantie kiekjes halen). Jammer dat er niet dezelfde software voor is als voor windinges.

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
« Reactie #453 Gepost op: 2007/01/24, 11:45:06 »
Citaat van: kiss
Eigenlijk doe ik er alles mee (nog net geen cd hoesjes sponzen en rode oogjes uit de vakantie kiekjes halen). Jammer dat er niet dezelfde software voor is als voor windinges.
Ja, dat is waar, je mist soms wel wat maar als je wat rondkijkt vind je meestal wel een leuk alternatief.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

PieterCornelissen

• Gast
« Reactie #454 Gepost op: 2007/01/24, 22:04:44 »
Hoi, ik ben net vorige week geregisteerd. Ik ben 37 jaar oud en weet het minimum van wat nodig is om met mijn computer gaande te houden en wil dat eigenlijk graag zo houden. Geen luiheid, ik ben gewoon beter in andere dingen en ik heb heel veel respect voor mensen die deze software ontwikkelen. Ik kan misschien af en toe helpen door 'stomme' gebruikers vragen te stellen (als filosoof weet ik dat stomme vragen niet bestaan). Tot een jaar geleden draaide ik windows 95 maar dat ging echt stuk en voor 1997 had ik een Tulip PC met MS-DOS erop. Ik had toevallig een pentium II tje zonder software gekregen van een vriendin en heb me over laten halen door de systeembeheerder van mijn werk (draait debian) om er Ubuntu op te laten zetten (ander draadje sorry). Volgens mij val ik wel zo'n beetje onder de officiele doelgroep van Ubuntu. Niet al te cumputer-literate , wel wat ervaring met windows en in staat om upc - medewerkers op hun woord te geloven.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #455 Gepost op: 2007/01/24, 22:58:31 »
Hugh Hefner is voor mij de enige echte filosoof ... hij weet wat mannen echt willen. ;)
Maar voor andere filosofen is er op dit forum ook plaats.
Welkom.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #456 Gepost op: 2007/01/25, 11:28:53 »
al weer 35
begon in 1982 op een geleende ibm xt met dos, heel ff
in 1989 m'n eigen xt, met dos en win3.0... op schijf
eind jaren '90 heb ik met weinig succes corel linux 1.0 en redhad 6 geprobeerd
win31 win95 win98 winme win2k winxp school doorlopen, en 4(+2) pc's verder
Knoppix 4 eventjes gedraaid, wireless wilde niet - dus opgegeven

maar via een vriend toch maar Ubuntu 6.10 op m'n reserve laptop - werkt helemaal
ben gelukkig over!
:)
Ubuntu 6.10 Edgy Eft
Kernel: 2.6.17-10-generic i686 GNU/Linux
IBM ThinkPad X20 - 600MHz 320MB 20GB
Z-Com Medion 40900 802.11b USB Wlan Adapter

Ralf

• Gast
« Reactie #457 Gepost op: 2007/01/25, 11:45:30 »
22 jaar, in het verleden aantal keren diverse linux distributies geprobeerd maar haakte elke kaar af door te bepertke hardware ondersteuning maar. Ben nu een mand bezig met ubuntu en bevalt goed en ben van plan hier nog lang eme door te gaan1

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #458 Gepost op: 2007/01/25, 12:01:16 »
aquilla en ralf welkom op het forum. blij dat jullie je even voorstellen en succes met ubuntu! :)

Mudkip

• Gast
« Reactie #459 Gepost op: 2007/01/25, 14:52:03 »
Ik ben 6 jaar, speel al een jaartje met ubuntu, fedora core, red hat, linspire, damn small linux en xubuntu. ik hou van lollies en computers. ubuntu draait goed op mijn dual core laptop en ga binnekort Xubuntu installeren op mijn school laptopje, die is traag, en een linux servertje opbouwen in de nabije toekomst. Cheese :)

Offline bartek

• Lid
« Reactie #460 Gepost op: 2007/01/25, 15:41:29 »
6 jaar? En zonder taalfouten schrijven? Meer pc ervaring dan de gemiddelde oude rot hier op 't forum ....
Welkom PowerNoob (of mag ik Einstein jr. zeggen?)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #461 Gepost op: 2007/01/25, 17:38:53 »
Citaat van: PowerNoob
Ik ben 6 jaar, speel al een jaartje met ubuntu, fedora core, red hat, linspire, damn small linux en xubuntu. ik hou van lollies en computers. ubuntu draait goed op mijn dual core laptop en ga binnekort Xubuntu installeren op mijn school laptopje, die is traag, en een linux servertje opbouwen in de nabije toekomst. Cheese :)
proest! hahaha

Offline Dave

• Lid
« Reactie #462 Gepost op: 2007/01/25, 18:15:33 »

pssst PN, je nieuwe bak is klaar voor dualboot. mama kan die op komen halen.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #463 Gepost op: 2007/01/25, 19:11:12 »
Psst niet vergeten maar volgende maand ben ik jarig de 20ste februari, niet vergeten he.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #464 Gepost op: 2007/01/25, 19:18:35 »
He laat dat. We gaan hier niemand pesten hè

@PowerNoob,

Niets van aantrekken. Is toevallig een cijfer 1 weg gevallen ben je leeftijd of ben je echt 6 jaar? Kan het bijna niet geloven.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Kev

• Lid
« Reactie #465 Gepost op: 2007/01/25, 19:39:07 »
Zal wel in de haastige wildheid een 1 vergeten zijn.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #466 Gepost op: 2007/01/25, 20:01:00 »
tja, hij houd wel van lollies, dus tenzij 't een gabber is zal ie wel 6 jaar zijn. ;)

Offline Kev

• Lid
« Reactie #467 Gepost op: 2007/01/25, 20:10:06 »
Citaat van: bartek
tja, hij houd wel van lollies, dus tenzij 't een gabber is zal ie wel 6 jaar zijn. ;)
Maar e lollies zijn lekker.
Vergeet ni volgende maand ben ik jarig he mensen dan word ik er 23.

Dyflexis

• Gast
« Reactie #468 Gepost op: 2007/01/25, 20:28:43 »
Nou, here it goes

Ik ben Joshua, ben 19 jaar oud en ben sinds een half jaar zelfstandig ondernemer. Ik draai Ubuntu op m'n normale pc en op m'n Apple iBook G3 (uit 2001, appeltje eitje). Ik ben van plan om m'n school te overtuigen van het feit dat ze microsoft van het menu moeten halen en over moeten gaan op open-source software.

De hele filosofie achter ubuntu ligt mij beter dan dat van microsoft (i.e. Zoek de grenzen van je klanten op met irritante Licenties, Probeer binnen zo kort mogelijke tijd de markt over te nemen met een Xbox 360 (zelfs al lever je in op de kwalititeit van je product)).

Mudkip

• Gast
« Reactie #469 Gepost op: 2007/01/26, 17:52:20 »
Citaat van: Kev
Congrats.

Dyflexis: Goed bezig! ik ben het met je eens :) succes met je school, alhoewel ik betwijfel of het lukt, meestal weten ze op scholen niks van computer en hebben ze geen zin om zich daar aan te wagen.. hehe.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #470 Gepost op: 2007/01/26, 17:56:57 »
Citaat van: PowerNoob
Citaat van: Kev
Congrats.

Dyflexis: Goed bezig! ik ben het met je eens :) succes met je school, alhoewel ik betwijfel of het lukt, meestal weten ze op scholen niks van computer en hebben ze geen zin om zich daar aan te wagen.. hehe.
Citaat
meestal weten ze op scholen niks van computer en hebben ze geen zin om zich daar aan te wagen.. hehe
tenzij powernoob zich er mee bemoeit natuurlijk. ;)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #471 Gepost op: 2007/01/26, 18:12:17 »
'k ben nog steeds wel benieuwd naar de echte leeftijd van powernoob :D
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #472 Gepost op: 2007/01/26, 18:35:52 »
Jah ik ben ook wel benieuwd, kan me niet voorstellen dat hij 6 is want dan was hij 5 toen hij voor het eerst achter linux zat :/

Dyflexis

• Gast
« Reactie #473 Gepost op: 2007/01/26, 19:45:55 »
Jong geleerd, oud gedaan!

Ubuntu is niet zo duur en qua licenties is het nog minder duur en qua beperkingen die je opgelegd krijgt van De Makers Van..., is nog een tikkie minder dan met Windows. Ik denk dat je als school best het nut in kan zien van minder aan licenties betalen, minder gekloot met neuspeuteraars die je configuratie om lopen te gooien (terminal, wat is dat? Sudo..?? Whaha, die mongolen van linux spellen zelfs sudoKU verkeerd... :p).

Ik denk dat mn informatica docent ook wel toe is aan iets nieuws. Plus het feit dat ik altijd wel de Edubuntu release heb zien staan, maar nog nooit uit heb geprobeerd...

Mudkip

• Gast
« Reactie #474 Gepost op: 2007/01/26, 19:51:19 »
Citaat van: thijssie
Jah ik ben ook wel benieuwd, kan me niet voorstellen dat hij 6 is want dan was hij 5 toen hij voor het eerst achter linux zat :/
LOL...