Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000250 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #425 Gepost op: 2007/01/13, 16:58:59 »
Op je 9e??? Wow, toen ik 9 was hadden wij hier thuis nog niet eens een computer, nog niet eens een mobieltje! Wij kochten een laptop toen ik 10 was en vanaf dat moment programmeer ik..maar ik gebruik Linux sinds begin november vorig jaar, zo'n 3 maanden dus, toen installeerde ik namelijk Ubuntu 6.06.1 i.p.v. Windows XP (ofwel: ik gooide Windows er direct af.). Als ik je signature lees kan ik daaruit destileren dat je programmeerd..in welke ta(a)l(en) programmeer je?

DPC

• Gast
« Reactie #426 Gepost op: 2007/01/13, 17:36:41 »
Hallo, ik ben Jan, 38 jaar alweer, en begonnen met Linux op een Mac (Yellow Dog), later op de PC begonnen met RedHat, Fedora, en nu dus Ubuntu.
Sind kort 100% Ubuntu, zonder Windows. Heerlijk.
Heel leuk om te lezen dat er een jonge garde actief met Linux bezig is.

JSL

• Gast
« Reactie #427 Gepost op: 2007/01/13, 20:31:32 »
Hi, de naam is Jeroen, 25 jr. In het dagelijks leven militair. Sinds een paar weken is mijn machine Microsoft vrij. Ik heb de afgelopen dagen nog wel wat verschillende distros getest, maar de hardware herkenning is bij Ubuntu nog steeds het beste. Alleen wat getweak nodig ivm mijn ati videokaart.
Ik heb zo'n 3 jaar ervaring met Linux, alleen thuisgebruik. Het zal nog wel een tijdje duren voordat ze bij de overheid ook linux gaan gebruiken...

Jeroen

Offline peter5

• Lid
« Reactie #428 Gepost op: 2007/01/14, 15:21:34 »
Citaat van: profoX
Al toen je 9 jaar was? Mooi zo!

En in je sig staat dat je bezig bent aan een X driver voor ati en nvidia met 3D ondersteuning, op basis van de vesa driver... dat begrijp ik niet goed

Open source MP3, DivX en Quicktime ondersteuning bestaat volgens mij al? (ffmpeg...)
ik ben er toch al mee begonnen, dus er mee stoppen heeft ook niet zoveel zin   :/
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #429 Gepost op: 2007/01/14, 15:43:00 »
peterwilli: tuurlijk wel, gewoon eens kijken hoe ver ati en nouveau staat en kijken of jij jouw code niet in dat project kan gebruiken. Liever 1 goede open source videodriver dan 2 half-afgewerkte.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline sival

• Lid
« Reactie #430 Gepost op: 2007/01/15, 19:15:07 »
Hallo allemaal, ik ben 40 jaar en panelenbouwer van beroep. Ik gebruik nu ruim een jaar Ubuntu, eerst 5.10 en sinds nov. 6.06. Ruim een jaar geleden was ik MS zo spug zat dat ik vrij plotseling over ben gestapt op Ubuntu (niks te dual boot, maar er in één keer voor gaan). Maar ik had gelukkig steun aan een groep enthousiaste Linux-gebruikers; zonder hun had ik het misschien niet gered. Van het bestaan van dit forum wist ik toen nog niet.
Sinds een maand of 5 kijk ik nu mee op dit forum en heb zodoende al veel geleerd EN heb nog veel te leren! Maar mijn motto is: 'Probleem? Welnee, een uitdaging!'
Ik heb pas een 2e hands computer op de kop getikt en kan niet wachten om daarop iets nieuws te proberen of dingen uit te testen. Herd 2 en pardus liggen al te wachten, nu nog genoeg tijd.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #431 Gepost op: 2007/01/15, 19:22:43 »
Leuk Sival, weer een tester/speler erbij ....
Welkom en succes met herd-2 !

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #432 Gepost op: 2007/01/15, 19:41:29 »
Ik ben 15 jaar en wonende in België.Ik gebruik Ubuntu sinds 1-1-07 (leuke begindatum he) al had ik de 5.10 livecd al eens gedownload vroeger voor mijn oude PIII maar nooit echt actief gebruikt. Ik zie dat dit forum veel enthousiaste mensen telt, ik had mijn eerste topi aangemaakt, en 5 minuten later had ik al de oplossing :)

edit: de reden dat ik ben overgestapt is dat XP veel te traag werd, ik gebruik het nu enkel voor te gamen. De livecd draait even snel als XP (ik hoor mijn moeder nu juist zeggen door mijn headset heen dat er een trojan op het raam zit)

ik heb nu 5 dapper-cd's besteld via Shipit, ik heb er al 2 die gereserveerd zijn en vandaag heb ik ook een gedownloade dapper aan een vriend gegeven, toch goed van me he

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #433 Gepost op: 2007/01/15, 19:51:43 »
Citaat van: MottigenHond
ik heb nu 5 dapper-cd's besteld via Shipit, ik heb er al 2 die gereserveerd zijn en vandaag heb ik ook een gedownloade dapper aan een vriend gegeven, toch goed van me he
Zo'n leden moeten we hebben, welkom
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #434 Gepost op: 2007/01/15, 20:13:54 »
Citaat van: bartek
Citaat van: MottigenHond
Zo'n leden moeten we hebben, welkom
graag gedaan, ik moet trouwens een 'powerpoint' maken met onderwerp naar keuze (ik koos spontaan voor linux omdat ik graag wat meer wilde weten en dan maak ik meestal een site ofzo voor wat bij te leren) en ik heb woensdag weer informatica, ga ik mijn edgy-livecd meenemen, misschien geraken er wel wat klasgenoten geïnteresseerd :D

voor die prijs laat ik linux niet liggen, ik zou graag hebben dat linux bekender wordt, maar niet al te bekend dat er geen massa's virussen voor komen, anders zitten we weer bij Windows

« Reactie #435 Gepost op: 2007/01/15, 22:04:21 »
@Mottigenhond Grappig, ik had eerst ook 5 Dapper cd's besteld waarvan ik 1 weggegeven heb en 1 gereserveerd is. Hoe herkenbaar ;) Nu wacht ik op mijn grote levering van 28 cd's (Ubuntu, Kubuntu en Edubuntu Dapper) Van harte welkom op het forum!

« Reactie #436 Gepost op: 2007/01/15, 22:08:14 »
lol, bedankt

« Reactie #437 Gepost op: 2007/01/16, 05:08:22 »
Zoals Engelsen zo mooi zeggen: "You're welcome".

« Reactie #438 Gepost op: 2007/01/16, 16:40:18 »
Citaat van: Florian
@Mottigenhond Grappig, ik had eerst ook 5 Dapper cd's besteld waarvan ik 1 weggegeven heb en 1 gereserveerd is. Hoe herkenbaar ;) Nu wacht ik op mijn grote levering van 28 cd's (Ubuntu, Kubuntu en Edubuntu Dapper) Van harte welkom op het forum!
lol, dat zijn er wel veel... ok, ik heb nu nog maar eentje meer vrij (1 voor mij, 1 voor vriend, 1 voor neef en 1 voor iemand van de jeugdbeweging)

misschien ga ik toch maar beter 10CD's bestellen...

« Reactie #439 Gepost op: 2007/01/17, 02:05:53 »
Met een beetje geluk zijn die cd's zo weg, want ik ga me focussen op bedrijven, die zitten geheid te springen om een goed systeem en voor filosofie ga ik, omdat Ubuntu ook een (Zuid-Afrikaanse) filosofie is, een spreekbeurt houden over Ubuntu. Dan neem ik ook cd's mee en uiteraard ga ik een PowerPoint presentatie maken (in OpenOffice, uiteraard!). Ik heb op 't moment 1 reservering, door 'n leraar.

« Reactie #440 Gepost op: 2007/01/17, 13:01:19 »
Citaat van: Florian
Met een beetje geluk zijn die cd's zo weg, want ik ga me focussen op bedrijven, die zitten geheid te springen om een goed systeem en voor filosofie ga ik, omdat Ubuntu ook een (Zuid-Afrikaanse) filosofie is, een spreekbeurt houden over Ubuntu. Dan neem ik ook cd's mee en uiteraard ga ik een PowerPoint presentatie maken (in OpenOffice, uiteraard!). Ik heb op 't moment 1 reservering, door 'n leraar.
moet je eigenlijk 1 cd hebben voor het hele bedrijf of X cd's voor X pc's? want met windows moet je 1 per pc hebben (licentie)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #441 Gepost op: 2007/01/17, 13:03:26 »
Geen licenties, hè! Vrije software. Dus één CD voor alle computers die er zijn.

Vrijheid, gelijkheid en broederschap!

Groet, Pjotr.

« Reactie #442 Gepost op: 2007/01/17, 13:15:22 »
handig

« Reactie #443 Gepost op: 2007/01/17, 13:23:36 »
Klopt! Da's nog 'es ruimtebesparen he? Stel je voor, een bedrijf met 100 pc's...dat zouden met Windows 100 cd's zijn...met Ubuntu slechts eentje :)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #444 Gepost op: 2007/01/17, 13:31:38 »
Alhoewel als je 100pc's hebt en je ze handmatig wil installeren gaat dat met 10cd's wel iets sneller :)

« Reactie #445 Gepost op: 2007/01/17, 13:42:36 »
Citaat van: Kiwinote
Alhoewel als je 100pc's hebt en je ze handmatig wil installeren gaat dat met 10cd's wel iets sneller :)
Mallerd, dan ga je uiteraard vanuit het hetwerk installeren he ;)

herozen1

• Gast
« Reactie #446 Gepost op: 2007/01/23, 15:58:41 »
Hallo Allemaal,

Ik ben 56 en sinds 1980 bezig met computers. Eerst een zelf bouw uit Radio Bulletin gebaseerd op een 1802 8 bit processor met 256 Bytes aan geheugen. Deze proc moest met 8 schakelaars op aan of uit (1 of 0) te zetten per byte geprogrammeerd worden. Na diverse uitbreidingen toch maar over gestapt op een Atari 600 met 16 KB die ik later heb uitgebreid naar 256 KB en ook een 8" floppydrive. Na een aantal Atari ST's toch uit eindelijk een PC gekocht (eerste en laatste compleet gekocht daarna altijd zelf bouw). Op die eerste PC zat OS/2 wat ik niets vond. Mede door mijn werk Windows geïnstalleerd. 3.1 , 3.11, 95, 98, 98SE, ME en XP. Ook een aantal keren Linux geprobeerd maar ik liep altijd tegen een aantal problemen aan die ik niet opgelost kon krijgen. Een mede bestuurslid van de computerclub op een kazerne (ik ben militair geweest) kwam met een Ubuntu Live CD aandragen V5.10 die ik op een van de 14 computers heb geïnstaleerd. Dit was mijn eerste kennismaking met Ubuntu. Nu sinds twee weken heb ik op mijn PC dualboot Edgy geïnstallerd. Wat zonder problemen verliep. Alleen Werd in eerste instantie niet de resolutie van mijn scherm 1440X900 niet ondersteund. Maar door dit forum heb ik kunnen oplossen. Het werkt nu zoals ik het wil. Hulde aan dit forum. Een van de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Groetjes Hennie

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #447 Gepost op: 2007/01/23, 16:08:31 »
hennie,
zeer welkom op dit forum. :)

« Reactie #448 Gepost op: 2007/01/23, 17:57:48 »
Citaat van: herozen1
Hallo Allemaal,

Ik ben 56 en sinds 1980 bezig met computers. Eerst een zelf bouw uit Radio Bulletin gebaseerd op een 1802 8 bit processor met 256 Bytes aan geheugen. Deze proc moest met 8 schakelaars op aan of uit (1 of 0) te zetten per byte geprogrammeerd worden. Na diverse uitbreidingen toch maar over gestapt op een Atari 600 met 16 KB die ik later heb uitgebreid naar 256 KB en ook een 8" floppydrive. Na een aantal Atari ST's toch uit eindelijk een PC gekocht (eerste en laatste compleet gekocht daarna altijd zelf bouw). Op die eerste PC zat OS/2 wat ik niets vond. Mede door mijn werk Windows geïnstalleerd. 3.1 , 3.11, 95, 98, 98SE, ME en XP.

*knip*

Groetjes Hennie
van computerervaring gesproken :o

welkom op dit forum

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #449 Gepost op: 2007/01/23, 18:47:39 »
Citaat van: herozen1
Maar door dit forum heb ik kunnen oplossen. Het werkt nu zoals ik het wil. Hulde aan dit forum. Een van de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Allereerst hartelijk welkom.
Vergeet niet dat het forum steunt op de mensen die hier schrijven, de kwaliteit maken we met z'n allen :lol:

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.