Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1002433 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2200 Gepost op: 2010/03/26, 20:57:05 »
Stel jezelf voor:Gijs,52 jaar,zeer vitale opa met een voorliefde voor de kleur roze  :evil: :D :D
Kubuntu 20.04

« Reactie #2201 Gepost op: 2010/03/26, 21:17:08 »
Ziekelijke vrouw. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2202 Gepost op: 2010/03/27, 09:56:39 »
XD

welkom johnroos =D

je ziet wel wat het niveau hier kan zijn, hoop dat je er aan kan wennen ;)

Offline greazer

• Lid
« Reactie #2203 Gepost op: 2010/03/27, 13:12:12 »
Hallo,

Ik ben een 34 jarige "gemiddelde thuisgebruiker", na lang twijfelen ben ik 10 dagen geleden toch maar eens met Ubuntu begonnen. Gewoon omdat ik het helemaal heb gehad met Windows gebrek aan stabiliteit, controle en veiligheid. Vooralsnog wel dual boot omdat ik nog een beetje moet wennen en nog veel moet leren, zeker ook van jullie, daarvoor alvast bedankt!
Tot nu toe mis ik eigenlijk helemaal niets van Vista en voel ik me al behoorlijk thuis bij het gloednieuwe Lucid Lynx. Zit nu lekker via VLC naar radio paradise te luisteren en Skype werkt ook gewoon incl. video call, waar heb ik mij toch al die tijd zo druk over gemaakt? Ik had dit al veel eerder moeten doen...
Niet te vergeten, zoals John hiervoor al noemde, spreekt de filosofie achter Linux/Ubuntu mij ook erg aan.

Andreas.
laptop, dual core 2 GHz CPU, 4GB RAM, 256MB VRAM, 320GB HD, Ubuntu 10.04.4 LTS

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2204 Gepost op: 2010/03/27, 13:28:21 »
ook jij van harte welkom greazer aka Andreas :)

wel super dat je gelijk met de beta begint, en als alles goed gaat wat ik wel verwacht zit je straks meteen met een superstrakke LTS die je veilig lange tijd kan gebruiken, maar kijk niet vreemd op als er een keer iets geks voorkomt, kan gebeuren maar meestal is dat snel weer opgelost.

lees anders ook eens het Lucid topic door in testing, daar staan veel handige en nuttige "weetjes" in ;)

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2205 Gepost op: 2010/03/27, 18:45:44 »
Hey Greazer! Welkom! :)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2206 Gepost op: 2010/03/27, 18:51:54 »
Hallo,

Ik ben een 34 jarige "gemiddelde thuisgebruiker", na lang twijfelen ben ik 10 dagen geleden toch maar eens met Ubuntu begonnen. Gewoon omdat ik het helemaal heb gehad met Windows gebrek aan stabiliteit, controle en veiligheid. Vooralsnog wel dual boot omdat ik nog een beetje moet wennen en nog veel moet leren, zeker ook van jullie, daarvoor alvast bedankt!
Tot nu toe mis ik eigenlijk helemaal niets van Vista en voel ik me al behoorlijk thuis bij het gloednieuwe Lucid Lynx. Zit nu lekker via VLC naar radio paradise te luisteren en Skype werkt ook gewoon incl. video call, waar heb ik mij toch al die tijd zo druk over gemaakt? Ik had dit al veel eerder moeten doen...
Niet te vergeten, zoals John hiervoor al noemde, spreekt de filosofie achter Linux/Ubuntu mij ook erg aan.

Andreas.

O jee, gelijk met een testversie in zee nu.
Gelukkig geen maand eerder begonnen dan.  :evil:

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2207 Gepost op: 2010/03/27, 18:57:03 »
Ik ben 53 en een week geleden met Ubuntu begonnen. Eigenlijk omdat w2000 in juli stopt vwb de ondersteuning en omdat ik er genoeg van had om iedere keer nieuwe software te moeten kopen. Ik heb 2 boeken gekocht over Ubuntu en lees die nu. Ik moet wennen aan de manier waarop de beveiliging is geregeld. Als Windows gebruikers was ik gewend aan Virus en Spyware scanners etc. In principe hoeft dat nu niet meer.
Wat me vooral aanspreekt is dat ik de PC nu weer naar mijn hand kan zetten. Met Windows kan je als gebruiker steeds minder. Ook spreekt de filosofie achter Linux me erg aan.

John Roos

Ja na w2000 moet een mens ook weer financieel op adem komen natuurlijk  =D
Beveiliging? gewoon vergeten. Of je moet een freak zijn, dan kun je het nog fine tunen.

En dat wekelijkse onderhoud, scannen en opruimen en register cleanen.. Die tijd moet nog een nuttige herbesteding voor gevonden worden.
Voorlopig kun je jou vermaken met de zoekfunctie van dit forum.

« Reactie #2208 Gepost op: 2010/03/27, 20:19:45 »
Om dit soort uitspraken te logen straffen, heb ik mijn pas verworven PC met Windows aangezet. Ik was eerst van plan om er gelijk Ubuntu op te zetten, maar voorlopig niet. Wat een verademing in vergelijking met Ubuntu, frisse kleuren na dat poepbruin, je wordt continu in bescherming genomen, er wordt gevraagd wat je wil of niet wil, weet je het niet wordt de beslissing voor je genomen, wat wil een mens nog meer. Voorlopig Ubuntu maar in de kast gezet. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

« Reactie #2209 Gepost op: 2010/03/27, 20:32:40 »
@Gijs: En vergeet niet het feit dat Microsoft alle informatie van je verzamelt, dus als er iets misgaat, weten ze altijd direct waar de fout zit, heerlijk toch? ;)

« Reactie #2210 Gepost op: 2010/03/27, 21:23:17 »
Inderdaad, een hele geruststelling Vistaus, daar wordt een mens nou echt blij van. 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Offline greazer

• Lid
« Reactie #2211 Gepost op: 2010/03/27, 21:52:51 »
Precies waarom ik dual boot, kan ik altijd nog even terug om te "genieten".  ;)

Dave,
Een alfa testversie was inderdaad een beetje veel van het goede geweest, maar deze beta durf ik wel aan, nog niet veel gekke dingen tegengekomen.
Mocht ik komende maand toch nog hele gekke dingen meemaken kan ik altijd nog terug naar 9.10 Karmic (heb ik voor de zekerheid/het gemak een CD-tje van gemaakt) en dan op 29 April de final stable version van Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx (klinkt ook zo lekker!) er weer op.
laptop, dual core 2 GHz CPU, 4GB RAM, 256MB VRAM, 320GB HD, Ubuntu 10.04.4 LTS

Offline Leeky74

• Lid
    • WielersportForum
« Reactie #2212 Gepost op: 2010/04/02, 22:47:58 »
Hoi ik ben Eddy 35 jaar en werk sinds 2 weken met Ubuntu 9.10.
Doordat ik problemen had met mijn netwerkkaart Linksys wmp54g ben ik door een tipgever van dit forum over gestapt naar Ubuntu 10.04.
En jawel het werkt, dit ook met vallen en opstaan geïnstalleerd, ik heb nu alleen nog een probleem met de taal van de menu balken die krijg ik maar niet in het Nederlands, mensen van dit forum zijn al aan het zoeken, niet dat het storend is maar ik vindt het wel prettig.

ik vindt het een goed forum hier, ga zo door zou ik zeggen.

Ik vind Ubuntu een mooi besturingssysteem, het is alleen wenen na 15 jaar met Windows te hebben gewerkt.
ik ben wel eens eerder met Linux bezig geweest, maar kreeg dit niet echt goed aan de praat.
Ik heb vandaag ook Kubuntu eens op een usb - stikkie gezet, deze heeft een super shell.

Nou succes en Mvg Eddy  ;)

« Reactie #2213 Gepost op: 2010/04/03, 04:23:06 »
Welkom, Leeky74.

Dat je moet wennen aan Linux/Ubuntu kan ik wel snappen, maar dat het je ook doet wenen is alleen te begrijpen als je ook nog eens uien zou pellen boven je toetsenbord... XD  :evil:
Je zit natuurlijk wel met de bijna-release versie van Lucid, dus die is nog net niet helemaal af. Ouwe rotten als ik (of tenminste zij die even lui zijn) wachten een paar weken na de release om over te stappen. Maar ja, bij mij is dit wel een productiesysteem. Daar spring je wat zuiniger mee om.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline eliesen

• Lid
    • Steunpunt Lichtenvoorde
« Reactie #2214 Gepost op: 2010/04/07, 12:04:08 »
Hoi ik ben Jordan ben 35 jaar oud en woonachtig in Lichtenvoorde (achterhoek). Ik ben werkzaam voor een groot kabelbedrijf en doe daar voornamelijk de planning. Maak vooral prive zeer veel gebruik van Ubuntu zowel op mij laptop als op mijn Mediapc. Op mijn laptop heb ik inmiddels 10.04 geinstalleerd maar op de mediapc draait nog 9.10. Tevens hebben wij nog 2 laptops hier van mij vrouw en zoontje maar die gebruiken allebei windows 7, en kan zo ook nog niet echt overhalen om over te stappen.

Groeten Jordan
« Laatst bewerkt op: 2010/04/07, 12:29:13 door eliesen »

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2215 Gepost op: 2010/04/07, 12:21:34 »
eliesen, van harte welkom op het forum, je hebt ze al aardig aardig op een rijtje met Ubuntu, ja vrouw en kinderen is hier thuis, ook een ander verhaal.
Maar ja ze zijn er gelukkig mee, denk ik maar.

jesse2314

• Gast
« Reactie #2216 Gepost op: 2010/04/07, 12:23:22 »
welkom eliesen =D

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2217 Gepost op: 2010/04/07, 15:30:49 »
Hoi,

Ik ben Jurre, bijna 59.
In het begin van de 80-er jaren begonnen met een TI-99/4a, later via MSX en MSX-2 overgestapt naar de grootste concurrent.
Ik was in januari zo flauw van Vista (virusscanners, firewalls, veiligheidsupdates en schijven die maar bleven ratelen omdat Vista weer eens wat moest doen en het arrogante gedrag van MS), dat ik Unbuntu er naast geïnstalleerd heb.
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en 9.10 ge-upgrade naar 10.04.

Linux is een heel andere zaak dan Windows. Sommige programma's zien er misschien wat minder gelikt uit, werken wellicht wat anders dan hun MS tegenhangers, maar het idee dat je niet met iets oncontroleerbaars bezig bent, wat niet stiekum zit mee te loeren wat je geïnstalleerd hebt maakt alle andere zaken goed.
Het enige wat ik eigenlijk mis is MS Moviemaker, maar ik denk dat als ik straks Openshot kan installeren dat dat dan niets meer uitmaakt.
Ik denk dat ik als 10.04 een tijdje uit is dat ik dan alles eraf gooi en alleen 10.04 erop zet.

V.w.b. Ubuntu NL, wat een verademing in vergelijking met de fora voor Windows. Zelfs de meest simpele vraag wordt beantwoord zonder het arrogante gedrag wat je zo vaak ziet in de MS usergroups.

Ik hoop hier nog veel te leren over de mysteries van Linux :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

jesse2314

• Gast
« Reactie #2218 Gepost op: 2010/04/07, 15:49:45 »
Welkom elendil  =D

« Reactie #2219 Gepost op: 2010/04/07, 16:02:04 »
Hoi,

Ik ben Jurre, bijna 59.
In het begin van de 80-er jaren begonnen met een TI-99/4a, later via MSX en MSX-2 overgestapt naar de grootste concurrent.
Ik was in januari zo flauw van Vista (virusscanners, firewalls, veiligheidsupdates en schijven die maar bleven ratelen omdat Vista weer eens wat moest doen en het arrogante gedrag van MS), dat ik Unbuntu er naast geïnstalleerd heb.
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en 9.10 ge-upgrade naar 10.04.

Linux is een heel andere zaak dan Windows. Sommige programma's zien er misschien wat minder gelikt uit, werken wellicht wat anders dan hun MS tegenhangers, maar het idee dat je niet met iets oncontroleerbaars bezig bent, wat niet stiekum zit mee te loeren wat je geïnstalleerd hebt maakt alle andere zaken goed.
Het enige wat ik eigenlijk mis is MS Moviemaker, maar ik denk dat als ik straks Openshot kan installeren dat dat dan niets meer uitmaakt.
Ik denk dat ik als 10.04 een tijdje uit is dat ik dan alles eraf gooi en alleen 10.04 erop zet.

V.w.b. Ubuntu NL, wat een verademing in vergelijking met de fora voor Windows. Zelfs de meest simpele vraag wordt beantwoord zonder het arrogante gedrag wat je zo vaak ziet in de MS usergroups.

Ik hoop hier nog veel te leren over de mysteries van Linux :)

Kijk ook zeker eens naar Kdenlive, is ook iets zoals Windows Moviemaker!

Offline eliesen

• Lid
    • Steunpunt Lichtenvoorde
« Reactie #2220 Gepost op: 2010/04/07, 16:06:28 »
Welkom elendil

jesse2314

• Gast
« Reactie #2221 Gepost op: 2010/04/07, 16:09:26 »

He dit is zijn registratie van elendil (2007/02/10, 22:15:20) hij is hier niet nieuw ???

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2222 Gepost op: 2010/04/07, 16:16:07 »
Hij heeft wel z'n leeftijd mee, voor de 50 plussers  XD

jesse2314

• Gast
« Reactie #2223 Gepost op: 2010/04/07, 16:19:17 »
Hij heeft wel z'n leeftijd mee, voor de 50 plussers  XD
Leeftijd: 58 XD

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2224 Gepost op: 2010/04/07, 17:23:32 »

Kijk ook zeker eens naar Kdenlive, is ook iets zoals Windows Moviemaker!

Heb ik volgens mij al eens bekeken, maar weet het niet zeker...

Shit: "Package dependencies cannot be resolved" + een heel verhaal. Pakket kan/mag (nog) niet worden geïnstalleerd. Zal wel komen omdat ik met een pre 10.04 versie werk.
Zal hem t.z.t. als het wel mogelijk is in elk geval nog een keer installeren en bekijken.
Bedankt in elk geval Carharttguy!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-