Mijn naam is Peter Mathijssen, 43 jaar oud. Ooit opgegroeid met MSX1 en 2. Vervolgens een rij PC's met allemaal Windows. Ooit een uitstap gemaakt naar CorelLinux en Suse 7. Daarna Mandriva 9 en hoger. Al eerder een zijsprong gemaakt naar Kubuntu maar dat beviel niet, dus weer terug naar Mandriva. Sinds april Ubuntu 9.04 geinstalleerd omdat dit eerder uitkwam dan Mandriva 2009.1. Ik had wat tijd over en wilde weer eens wat anders, maar zeker een distro die Gnome based was.
Ubuntu bevalt nog steeds goed maar dat bied geen garantie dat ik mogelijk in de toekomst weer overstap op iets anders. Dat is het leuke aan Linux, het kunnen en mogen kiezen, zonder daar hopelijk op veroordeeld te worden. Ben sinds 4 jaar MOD op het
www.mandrivaclub.nl forum. Ook al gebruik ik momenteel Ubuntu, is dat geen reden om dat op te geven. Het is een gezellige groep mensen bij elkaar, die elkaar 1 x per jaar treffen in Oss. Toevallig afgelopen zaterdag. We hadden het gekoppeld aan een linux event, wat natuurlijk Mandriva based was. We kregen nog bezoek van iemand met Ubuntu pet en shirt, maar die was natuurlijk van harte welkom.
Ik houd me af en toe bezig met wat programmeren in Gambas of Realbasic. Op windows maakte ik gebruik van VB. Daarnaast doe ik het grafische werk voor MCNL.
Zo dat was het wel zo'n beetje.