OK, mijn beurt ... gelukkig niet de oudste hahahaha!
Ben 45 en woon samen met mijn vriendin en onze 4 katten. Over niet al te lange tijd hopen we te verkassen naar de Filippijnen, maar niet getreurd: we hebben er ADSL! ;-)
Afijn, werk al sinds m'n 20e met computers, als gebruiker, ontwikkelaar, systeembeheerder, systeemintegrator, noem maar op: Digital VAX, Sperry-Univac, Cray, HP-3000 en sinds 1988 met Unix. Dat vond ik zo'n geweldig systeem in vergelijking tot dat hopeloos amateuristische Windows (helaas, ik moest er nog jaren op programmeren ...) dat ik dolblij was dat een vriend van me me attendeerde op Red Hat Linux 5.1, waarschijnlijk ergens in 1997. Ik wist wel dat Linux bestond, maar werkte op de PC toen nog met SCO Unix voornamelijk. Sinds die tijd ben ik fanatiek Linux aanhanger. Heb Red Hat, SuSE, Fedora en sinds kort dus Ubuntu gebruikt.
Maar goed, vanwege mijn ervaring met de diverse Unix-en als Solaris, AIX en HP-UX ben ik dus altijd een command-line liefhebber gebleven. Excuseer me derhalve dat ik jullie ook command-line trucjes aansmeer in plaats van hier en daar wat aanvinken en sleuren en pleuren ...
@Dave: volhouden! Ik werk ook regelmatig bij "de concurrent" en zelfs intern hebben we moeite om die halluve zolen ervan te overtuigen dat ze open standaarden moeten aanhangen. Uiteindelijk lukt het. Mail, bel en schrijf je suf en schakel maten in.