Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001134 keer)

mickvdv

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #825 Gepost op: 2007/11/10, 16:09:33 »
Hallo

Ik ben mickvdv. Ben nu 14, op 26 juli 15. Ik ben al sinds mijn 13e bezig met linux, eerst ubuntu 5.<> toen mandriva en sinds 6.06 weer ubuntu. In mijn vrije tijd tennis ik en help ik hier mensen op het forum.

Ik ben eerst een hele tijd actief geweest op ubuntu-forums.nl maar ben nu meer op dit forum om dat hier meer gepost word. Ik geef veel hulp op de terminal, dus echte beginners hebben niet veel aan mijn (alhoewel terminal wel leerzaam is). Mijn computer(s):

Citaat
Desktop:
Compaq Evo
P3 (of 4) 1.5ghz
775 (of iets in die richting) mb
NVidia Gforce 550FX 256MB (geloof ik)
Ubuntu 7.10 + Compiz-Fusion

Laptop (is eigenlijk van mijn vader):
Acer TravelMate 230
Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 2.20GHz
512 MB geheugen
Intel video kaart (meer weet ik nu niet)

Server:
Pentium III (Coppermine) 1020.664Mhz
126MB geheugen
Ubuntu 6.10
mickvdv.co.nr
Voor mensen die trek hebben in hosting op die server, mail me ff.

Mickvdv

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #826 Gepost op: 2007/11/11, 12:23:16 »
Citaat van: mickvdv
Hallo

Ik ben mickvdv. Ben nu 14, op 26 juli 15. Ik ben al sinds mijn 13e bezig met linux, eerst ubuntu 5.<> toen mandriva en sinds 6.06 weer ubuntu. In mijn vrije tijd tennis ik en help ik hier mensen op het forum.

Ik ben eerst een hele tijd actief geweest op ubuntu-forums.nl maar ben nu meer op dit forum om dat hier meer gepost word. Ik geef veel hulp op de terminal, dus echte beginners hebben niet veel aan mijn (alhoewel terminal wel leerzaam is). Mijn computer(s):

Citaat
Desktop:
Compaq Evo
P3 (of 4) 1.5ghz
775 (of iets in die richting) mb
NVidia Gforce 550FX 256MB (geloof ik)

Laptop (is eigenlijk van mijn vader):
Acer TravelMate 230
Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 2.20GHz
512 MB geheugen
Intel video kaart (meer weet ik nu niet)

Server:
Pentium III (Coppermine) 1020.664Mhz
126MB geheugen
Ubuntu 6.10
mickvdv.co.nr
Voor mensen die trek hebben in hosting op die server, mail me ff.

Mickvdv
leuk een leeftijdgenoot, .. :D

Offline agravain

• Lid
« Reactie #827 Gepost op: 2007/11/14, 21:30:16 »
Hoi, ik ben Walter, momenteel 34 jaar oud. Mijn ervaringen MS: DOS, Win95, NT, WinXP.
Verder wat Solaris via het werk.

Thuis heb ik momenteel op een PC XP draaien en op een andere PC Gutsy Gibbon. Ik merk wel dat de XP machine er voornamelijk voor mijn vriendin staat, alhoewel die ook steeds meer op de Linux machine begint te werken. Mijn probeersels met Linux tot dusverre zijn: FreeBSD (beviel niet zo), OpenSuSe (beviel wat beter maar was het toch nog niet helemaal als gevolg van een brakke installer), hierna Dapper Drake, vervolgens 4 dagen Feisty Faun en toen kwam Gutsy Gibbon al uit.

groeten Walter
AMD Llano A8-3870K, Samsung 830 SSD 128Gb, Samsung S166 160GB HDD, 4x4096Mb ram, Xubuntu 12.04
Dell D600, Xubuntu 12.04

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #828 Gepost op: 2007/11/14, 23:48:45 »
Hey, ik ben 39 jaar oud. Mijn ervaringen op de pc?

Begonnen met een maat van mij op een commodore 64, een programmaatje op de floppy waarmee je de computer kon laten praten.
Via een ouderswetse draaischijftelefoon mijn huidige vrouw gebeld en haar toe gesproken met een computerstem in het engels.
Moet begin jaren 80 zijn geweest.

Daarna een good old Tulip Compact 2 computer met dos, WP en een geweldig 4 kleuren CGA sherm. daarna win95, win98, ME nd finaly VIsta( omdat het al op mijn klaptop stond geinstaleerd.)

Linux 2 jaar geleden begionnen met Fedore Core 5 maar vond het niets

3 maanden geleden begonnen met Ubuntu en super enthousiast.  draai voor 95% Ubuntu nu. Het andere is voor de familie.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
« Reactie #829 Gepost op: 2007/11/15, 10:15:28 »
Ik ben wel al een tijdje lid op dit forum maar volgens mij heb ik me nog nooit voorgesteld. Maar het is nog niet te laat ;)

Ik ben Leendert, 18 jaar oud.
Ik doe de opleiding ICT Beheerder (MBO niveau 4).
Hierna wil ik naar het HBO gaan (als het kan werken/leren) en dan de kant van softwareontwikkelaar op.

In mijn vrije tijd ben ik veel achter de pc te vinden. Ik maak graag websites met html/css/php/sql.
Ik ben veel bezig met GIMP, waar ik regelmatig een tutorial over schrijft voor Dutchgimpers.nl.
GIMP is een schitterend programma, ik gebruik het al meer dan een jaar intensief en ontdek nog steeds nieuwe dingen:)

Ik gebruik al een tijdje Ubuntu, en ik vind het geweldig! Nu gebruik is Ubuntu zelfs 100% omdat mijn xp installatie pas verknald is door een virus (start zelfs niet meer op)en ik geen zin heb om xp opnieuw te gaan installeren.

Dit was wel zoń beetje wat ik kwijt wilde:)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #830 Gepost op: 2007/11/15, 11:01:06 »
Citaat van: leendert
Ik ben veel bezig met GIMP, waar ik regelmatig een tutorial over schrijft voor Dutchgimpers.nl
Leuke site die Dutchgimpers.nl, kan goed helpen gimp breder te laten accepteren. Wat ik een beetje mis c.q. jammer vind is dat de oorsprong van gimp (GNU) niet of niet duidelijk staat aangegeven op de introductiepagina (http://dutchgimpers.nl/viewpage.php?page_id=1). Bovendien zou naar mijn mening best wel mogen aangegeven worden dat gimp standaard geinstalleerd is binnen alle belangrijke distro's, dit in plaats de huidige verwijzing naar linux-downloads die m.i. zelfs potentieel gevaarlijk kunnen zijn. Een screenshot van gimp binnen linux zou ook wel leuk zijn, alleen al om te laten zien dat deze twee versies absoluut gelijk zijn.

Dit alles natuurlijk om de goede zaak van linux en in het bijzonder ubuntu te promoten (maar dat had je al geraden). Kijk maar wat je er mee doet met deze (ongevraagde) adviezen.

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
« Reactie #831 Gepost op: 2007/11/15, 13:24:18 »
Citaat van: markba
Citaat van: leendert
Ik ben veel bezig met GIMP, waar ik regelmatig een tutorial over schrijft voor Dutchgimpers.nl
Leuke site die Dutchgimpers.nl, kan goed helpen gimp breder te laten accepteren. Wat ik een beetje mis c.q. jammer vind is dat de oorsprong van gimp (GNU) niet of niet duidelijk staat aangegeven op de introductiepagina (http://dutchgimpers.nl/viewpage.php?page_id=1). Bovendien zou naar mijn mening best wel mogen aangegeven worden dat gimp standaard geinstalleerd is binnen alle belangrijke distro's, dit in plaats de huidige verwijzing naar linux-downloads die m.i. zelfs potentieel gevaarlijk kunnen zijn. Een screenshot van gimp binnen linux zou ook wel leuk zijn, alleen al om te laten zien dat deze twee versies absoluut gelijk zijn.

Dit alles natuurlijk om de goede zaak van linux en in het bijzonder ubuntu te promoten (maar dat had je al geraden). Kijk maar wat je er mee doet met deze (ongevraagde) adviezen.
Goede adviezen hoor!
We zijn nu even hard bezig om de site wat te professionaliseren (betere indeling enzo).
Dan komt er ook een andere introductie-pagina dus dit zal ik er in mee nemen.
Verder komt er een speciale introductiepagina voor fotografen en één voor web(designers).

Een voordeel van GIMPen onder Ubuntu is, is dat GIMP echt een stuk sneller is dan onder Windows.

Jetfighter

• Gast
« Reactie #832 Gepost op: 2007/11/18, 09:25:53 »
Ik ben 12 :P

Mudkip

• Gast
« Reactie #833 Gepost op: 2007/11/18, 12:26:00 »
Misschien kent iemand me nog, ik ben een behoorlijke tijd afwezig geweest, maar ik ben weer terug.
Ik ben ook nog vrij jong, 13 jaartjes om precies te zijn (bijna 14, yippie :P)

Ik ben recentelijk weer overgestapt naar ubuntu omdat ik windows helemaal zat was, mijn wireless internet werkte niet meer goed, ik kon mijn spelletjes niet meer spelen, mijn dvd drive en andere hardware waren niet vooruit te branden, en het was TRAAG. Dat waren eigenlijk precies de redenen dat ik windows gebruikte in plaats van ubuntu (ooh, the irony...). Met Gutsy werkt alles echter perfect, dus ik denk dat ik niet snel meer terug zal keren naar windows.

Een hoeraatje voor mij! Jeuj!

« Reactie #834 Gepost op: 2007/11/18, 16:02:32 »
Vive la jeunesse !!! Of kan dat niet meer in Vlaanderen. Nu ik zestig word denk ik wel eens, potjandorie, zou niet meer willen verjongen, maar toch mag de tijd trager lopen voor me...
OK, is goed voor Ubuntu al die jonge mensen, kunnen ùooi promoten in de toekomst zoals vernoemd.
Was wel niet de bedoeling dat ik er mijn snater tussen sloeg, maar ja...
VERDER Linuxen gasten en meiden en de macht nemen...
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #835 Gepost op: 2007/11/18, 16:28:15 »
Nou Nou Nou,
Men is nooit te oud om te leren.
En iedereen die op internet actief is, kan promoten, en op dit forum vragen beandworden, ongeacht leeftijd! of antosjast bloggen orf reageren op blog's
En iedereen die er (nog) makkelijk op uit kan, kan promoten, op andere plaatsen dan internet, en mensen op andere plekken dannhet forum helpen, met probleempeempjes, die niet via het forum kunnen.
En je kan altijd nog een ubuntu sticker op je raam , je tas of waardan ook plakken, dan promot je ook.
En wat dacht je van er antosjast oververtellen aan bijna iedereen die je ontmoet.

Door mijn sociale fobieen, zit i veel in de regio taxie, en ik heb al eninge schouffeurs er over kunnen vertellen, vor de party heb ik ok een aantal flyers aan schouffeurs gegeven, wie weet waar die helemaal terecht zijn gekomen, en met wie die schouffeurs allemaal hebben gepraat.
Je kan ook als je foldertjes hebt, die op allerlij leestafels, en in allerlij folderrekken en op prikborden cq laten leggen, zetten, hangen.
Ook cdtjes versprijden, hoef je niet veel lichaamlijk mooglijkheden vor te hebben.

Conclusie, nooit te jong en nooit te oud om Ubuntu te promoten.

reekje diebehoorlijk ruim in de 30 is.

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #836 Gepost op: 2007/11/19, 20:56:33 »
Hoi, ik ben (net) 15 jaar. Ik ben met ubuntu ongeveer een half jaar geleden begonnen. (Op aanraden van een onbekende van school) Ik vind het leuk om dingen te ontdekken, maar het moet ook weer niet te moeilijk worden. Hiermee is Ubuntu goed te gebruiken. Verder ook omdat ik maar 1 pc heb en ´et verknal geen pc meer heb. Vraag me alleen altijd af hoe het kan dat Ubuntu nog steeds gratis is?!? Zou mark echt alles betalen?

Offline reekje

• Lid
« Reactie #837 Gepost op: 2007/11/19, 21:54:20 »
Citaat van: Ubert
Hoi, ik ben (net) 15 jaar. Ik ben met ubuntu ongeveer een half jaar geleden begonnen. (Op aanraden van een onbekende van school) Ik vind het leuk om dingen te ontdekken, maar het moet ook weer niet te moeilijk worden. Hiermee is Ubuntu goed te gebruiken. Verder ook omdat ik maar 1 pc heb en ´et verknal geen pc meer heb. Vraag me alleen altijd af hoe het kan dat Ubuntu nog steeds gratis is?!? Zou mark echt alles betalen?
Nou mark is heel slim geweest, hij heeft het bedrijf http://canonical.com opgericht, en dat bedrijf sponserd ubuntu, op twee manieren, naar ik het begrepen heb(vergeef me als ik het verkeerd heb)
1 Inderdaad, Worden er gratis cd's en vast wel meer dingen, waar Ubuntu gebruikers, gebruik van maken gratis aangeboden, maar gebruikers help[en enkaar ook . http://Http://www.ubuntu.com maar het meeste kan je ook in het nederlands lezen op http://Http://www.ubuntu_nl.org
2 Dor geld binnen te krijgen ,door betaalde support voor bedrijven, en particulieren, die daar gebruik van willen maken, ook verkopen ze van alles in https://shop.canonical.com/
Zo komt Mark dus aan het geld om de eerste groep diensten te kunnen bieden. aan de verdere ontwikkeling in te zetten, en andere bijkomende zaken.

Hier is het weblog van Mark dan kan je lezen waar die zoal mee bezig is.
http://www.markshuttleworth.com/

reekje

« Reactie #838 Gepost op: 2007/11/19, 22:28:41 »
Citaat van: reekje
Nou Nou Nou,
Men is nooit te oud om te leren.
En iedereen die op internet actief is, kan promoten, en op dit forum vragen beandworden, ongeacht leeftijd! of antosjast bloggen orf reageren op blog's
En iedereen die er (nog) makkelijk op uit kan, kan promoten, op andere plaatsen dan internet, en mensen op andere plekken dannhet forum helpen, met probleempeempjes, die niet via het forum kunnen.
En je kan altijd nog een ubuntu sticker op je raam , je tas of waardan ook plakken, dan promot je ook.
En wat dacht je van er antosjast oververtellen aan bijna iedereen die je ontmoet.

Door mijn sociale fobieen, zit i veel in de regio taxie, en ik heb al eninge schouffeurs er over kunnen vertellen, vor de party heb ik ok een aantal flyers aan schouffeurs gegeven, wie weet waar die helemaal terecht zijn gekomen, en met wie die schouffeurs allemaal hebben gepraat.
Je kan ook als je foldertjes hebt, die op allerlij leestafels, en in allerlij folderrekken en op prikborden cq laten leggen, zetten, hangen.
Ook cdtjes versprijden, hoef je niet veel lichaamlijk mooglijkheden vor te hebben.

Conclusie, nooit te jong en nooit te oud om Ubuntu te promoten.

reekje diebehoorlijk ruim in de 30 is.
Dat doen we ook hoor reekje, juist voorlopig op mijn website niet meer. Reden, als ik tentoonstel in een Kunstgalerie, dan vragen ze ook als ze mijn site bekijken om ook voor hun een link te geven naar hun zaak. En dit werd moeilijk, zou geen site meer zijn van mezelf, maar een mengeling van Kunstgaleries en Kunstenaars, en dit kon niet.
Op mijn wagen staan er stickers, maar zikjn er ver afgewassen in de carwash.
Natuurlijk heb je gelijk, oud of jong, als je jong blijft van geest kan je véél doen.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #839 Gepost op: 2007/11/20, 15:56:11 »
Citaat van: Ubert
Nou mark is heel slim geweest, hij heeft het bedrijf http://canonical.com opgericht, en dat bedrijf sponserd ubuntu, op twee manieren, naar ik het begrepen heb(vergeef me als ik het verkeerd heb)
1 Inderdaad, Worden er gratis cd's en vast wel meer dingen, waar Ubuntu gebruikers, gebruik van maken gratis aangeboden, maar gebruikers help[en enkaar ook . http://Http://www.ubuntu.com maar het meeste kan je ook in het nederlands lezen op http://Http://www.ubuntu_nl.org
2 Dor geld binnen te krijgen ,door betaalde support voor bedrijven, en particulieren, die daar gebruik van willen maken, ook verkopen ze van alles in https://shop.canonical.com/
Zo komt Mark dus aan het geld om de eerste groep diensten te kunnen bieden. aan de verdere ontwikkeling in te zetten, en andere bijkomende zaken.

Hier is het weblog van Mark dan kan je lezen waar die zoal mee bezig is.
http://www.markshuttleworth.com/

reekje
Lijk mij dat 2 niet de kosten niet dekt van 1, nu zit mark natuurlijk niet zonder :)

Offline reekje

• Lid
« Reactie #840 Gepost op: 2007/11/20, 16:12:09 »
Hoe is het dan werkelijk?
IK weet dat Mrk niet zonder zit.
En dat er via conucal ok buinnen komt bij hem.

reekje

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #841 Gepost op: 2007/11/20, 18:36:31 »
Hoe is het dan werkelijk?
IK weet dat Mrk niet zonder zit.
En dat er via conucal ok buinnen komt bij hem.

reekje
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar het LIJKT mij dat dit de kosten niet dekt.  nog ff een offtopic vraagje: als ik naar een nieuwe laptop ga kijken waar moet je dan op letten zodat je zeker weet dat (bijna) alles werkt? Dat cardreaders niet werken zit ik niet mee.

gr

ubert

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #842 Gepost op: 2007/11/20, 19:07:21 »
ik ben 17 jaar
en wil gewoon eens wat anders gaan proberen als windows
word een beetje gek van al die update's :S

Offline Ubert

• Lid
« Reactie #843 Gepost op: 2007/11/20, 21:04:45 »
Citaat van: DivinggoD
ik ben 17 jaar
en wil gewoon eens wat anders gaan proberen als windows
word een beetje gek van al die update's :S
Dit heb ik dus ook. Ik vind de hoeveelheid niet zo erg maar de manier waarop!!?!

gr

ubuntu

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #844 Gepost op: 2007/11/23, 10:28:03 »
inderdaad de hoeveelheid is niet erg maar als ie klaar is
om de 10 minuten de melding of je je pc niet eens wil gaan heropstarten
alsof xp nog niet langzaam genoeg opstart met al die applicatie's

« Reactie #845 Gepost op: 2007/11/25, 20:10:20 »
Mijn naam is sjoerd ik ben 14 jaar (wordt pas 11 juli 2008 15 <.<), zit op 3HAVO en woon op het dode plaatsje wat men Dronten noemt...

Ik heb me pas geregistreerd op dit forum en begon met linux 2 jaar geleden met linux als dual-boot met Windows98SE, maar toen gebruikte ik linux eigenlijk amper, Dat is mede de schuld van de talloze windows crashes (ik heb best vaak een andere windows versie geprobeerd maar ze waren allemaal bagger (Windows 98, 2000, ME, XP en XP Legacy voor oudere pc's ofzo) omdat als je windows installeert terwijl je linux hebt heb je de mogelijk niet om te dualbooten
Ik heb ook afgelopen jaar een groeiende haat aan microsoft gekregen...

En ben sinds juli 2007 helemaal overgestapt op linux (Kubuntu) en gebruik sinds een maand Ubuntu wat me zeer goed bevalt (Kubuntu en Ubuntu allebei), het is buitengewoon stabiel, snel en veilig in verhouding met windows, ik heb nooit de kans gehad MacOS X te gebruiken <.<

Verder heb ik qua linux distrubuties Ubuntu, Kubuntu, Suse, Redhat, Mandrake (wat tegenwoordig Mandriva is), PClinuxOS en Freespire gebruikt. Maar ubuntu vindt ik het fijnst. (Redhat en Mandrake waren wel wat verouderde versies die mijn vader toevallig op CD had liggen)

Mijn Specs:

-933 MHZ
-384 MB RAM
-160 (150 in praktijk) GB Hard disk (Van Western Digatal)
-128 MB Video Kaart (ATI Radeon 9200SE (Waar ik een hoop gedonder mee heb gehad op linux <.<)
En wat minder belangrijk spul
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #846 Gepost op: 2007/11/25, 21:40:10 »
zeer welkom hier slorg. ik kom zeer regelmatig in dronten. zo erg is het toch niet? :D

« Reactie #847 Gepost op: 2007/11/25, 22:11:08 »
Zoo erg is het idd ook niet hoor, we hebben bijvoorbeeld hier ieder jaar lowlands en we hebben wallibi world (In biddinghuizen allebei dan dacht ik maar het is wel onderdeel van gemeente dronten En is allemaal op loopafstand).
Maar verder is er voor de leefstijd groep 12 tm 18 weinig te doen, en helemaal voor alternatievelingen is er niks te doen :P (We hebben hier alleen Starlight (De minumleeftijd is 12 T/M 16 maar wat er komt is 10 T/M 14 en het is daar behoorlijk saai), De danskelder (16+ en ook niet iets waar ik vrijwillig in zou willen gaan), en Nirwana (De plek waar  jongeren zich dronken zuipen) maar ik ben zoiezo niet weg van discotheken enzo)
Maar verder valt het wel mee

En helemaal vergelijken andere steden waar ik wel eens heen ga is er amper wat te doen (Maar dan heb ik het wel over bijvoorbeeld Den Haag (Mijn familie (van m'n moeders kant woont daar :P))

Btw. Welke internet provider bedoel je, ik ken eigenlijk geen internet provider waarvan ik weet dat ie in dronten staat...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #848 Gepost op: 2007/11/26, 00:04:05 »
Citaat van: arie
Citaat van: slorg
Btw. Welke internet provider bedoel je, ik ken eigenlijk geen internet provider waarvan ik weet dat ie in dronten staat...
Solcon
kijk er gebeurd meer dan je denkt

Thorgar

• Gast
« Reactie #849 Gepost op: 2007/11/30, 14:53:42 »
Ik ben 30 jaar en sinds deze week begonnen met 7.10.
Ik heb wel al langer gebruik willen maken van ubuntu maar met maar 1 pc in huis en een vrouw die het irritant vind dat ik elke keer wat verkloot met windows (ik vind het register gewoon erg leuk) en vond dat ik alles maar moest laten staan kon ik niet eerder beginnen.
Nu heb ik haar laatst een laptop gekocht en kan ik eindelijk doen met de pc wat ik wil.
Ubuntu kreeg mijn voorkeur omdat ik een kick krijg van iets daadwerkelijk te mogen installeren i.p.v. allen maar op install te klikken en afwachten tot ie klaar is.
Je zult me de komende tijd waarschijnlijk veel tegenkomen met vragen als ik de antwoorden niet op het forum zelf kan vinden.
Ik hoop dat ik snel genoeg ook met antwoorden voor anderen kan komen.