Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000945 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #700 Gepost op: 2007/06/27, 18:00:30 »
Citaat van: Cobuntu
Citaat van: schoappied
Citaat van: mossie
Ik ben 14. Ik werk ongeveer van februari met Xubuntu. En het werkt veel beter dan die MS zooi.
Ben je niet wat te jong voor Ubuntu?
Te jong? Ik ben 13. Maar hoe bedoel je te jong? Zo moeilijk is het gebruiken van Ubuntu niet. Ik snap niks van Xorg, en root, swap etc, maar het gebruiken van Ubuntu is niet moeilijk. En je leert op een behoorlijk jonge leeftijd omgaan met Linux.
@Cobuntu gebruik je al op heden Ubuntu, of zit je nog vast aan Windows ?

Cobuntu

• Gast
« Reactie #701 Gepost op: 2007/06/27, 18:16:41 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: Cobuntu
Te jong? Ik ben 13. Maar hoe bedoel je te jong? Zo moeilijk is het gebruiken van Ubuntu niet. Ik snap niks van Xorg, en root, swap etc, maar het gebruiken van Ubuntu is niet moeilijk. En je leert op een behoorlijk jonge leeftijd omgaan met Linux.
@Cobuntu gebruik je al op heden Ubuntu, of zit je nog vast aan Windows ?
Ik zit helaas nog aan windows vast :( Maar eind van de maand ga ik naar de computer boer, en laten zien dat het aan de hardware ligt, wat Ubuntu wilt nu gewoon even niet samen met mijn hardware. Ik hoop dat ik op 1 Juli Ubuntu run, alles werkt, en lekker kan zeggen: Ik heb Ubuntu :D! Ik ben nu al enthousiast! Maar nog eventjes wachten...

Mvg,

Cobuntu

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #702 Gepost op: 2007/06/27, 23:19:38 »
Na 300+ posts is het eindelijk (schandaal!) tijd om me voor te stellen.

Ik ben van 1964, dus nu 43 jaar oud. Mijn hele werkzame leven heb ik me (professioneel) bezig gehouden met computers, systeembeheer, programmeren en alles wat er om heen hangt. Ooit begonnen met DOS, daarna alles in een locaal netwerk gehangen met Novell Netware, een logistiek systeem geschreven in Clipper (een dBase-compiler, wie kent het nog) en daarna in aanraking gekomen met dat andere OS, Windows, zowel op de client (Windows 95) als op de server (Windows NT).

Van meet af aan (ik spreek over '95) vond ik Windows eigenlijk helemaal niets, al kon ik het in begin moeilijk duiden. De vrijheid en robuustheid van Novell Netware (onwaarschijnlijk stabiel, zelfs Linux zou er nog een puntje aan kunnen zuigen!), alsmede de mogelijkheden zoals Zenworks (centrale distributie van installaties) en NDS (directory-systeem, superieur aan MS Active Directory) was onovertroffen. Werkelijk helemaal niets vond ik terug in Windows NT (als server) en was dan hoogst verbaasd als mensen daar lyrisch over waren. Later werd wel duidelijk waarom: techneuten willen Netware, maar MS had (toen al) een zeer goede PR, beslissingen in de directiekamer vielen daarom steevast gunstig voor MS. Voor een techneut moeilijk te verkroppen, een slechter systeem dat om PR-redenen tich de voorkeur krijgt...

Daarna als ontwikkelaar in Delphi (Pascal) en Sybase (ASE) aan de slag gegaan bij een softwarebedrijf en vervolgens met Interbase in aanraking gekomen, een kleine maar tegelijk zeer krachtige database. Nadat Interbase zeer korte tijd open source werd rond 2002, is Firebird geboren als definitieve open source-fork. Interbase werd later weer gesloten, waarschijnlijk door het succes van Firebird. Firebird heb ik vanaf die tijd heb gevolgd. De open source-filosofie moest nog bij mij rijpen, maar omstreeks Ubuntu 5.10 ben ik volledig om.

Al mijn thuiscomputers (1 laptop, 2 desktops en 1 server) draaien inmiddels op Ubuntu. Bovendien heb ik een open source-project gestart, 'Advanced Audio Architecture' (zie: 3aaa.org) omdat audio een van mijn vele hobbies is; trouwens ook een leuk excuus om iets met python te doen, een fantastische programmeertaal. Daarnaast komt ernog een ander project aan, een replicatie-engine voor Firebird, geschreven in Java en SQL.

Zelf heb ik het sterke gevoel dat open source de toekomst is, dat gevoel wordt steeds verder versterkt door alles wat er om ons heen gebeurt. Dat is voor mij de belangrijkste reden om met bijvoorbeeld Ubuntu te werken, de kracht van een gemeenschap en het gevoel dat jouw werk bijdraagt aan de ontplooiing van anderen door de beschikbaarheid van (geavanceerde) software. Precies dus waar Ubuntu voor staat, "Humanity to others".

« Reactie #703 Gepost op: 2007/06/28, 12:09:42 »
Ik ben 14. Ik werk ongeveer van februari met Xubuntu. En het werkt veel beter dan die MS zooi.
Zoveelste jonger je leert werken met Linux zoveelste beter zou ik zo denken?
Mvg Desert_Eagle

« Reactie #704 Gepost op: 2007/06/28, 14:22:05 »
Ik ben ook op men 14 begonnen :D
Nu reeds 15 maar als je van jongs af aan graag met computers werkt is het tof dat je met Ubuntu kan werken. :)

« Reactie #705 Gepost op: 2007/06/28, 14:28:29 »
Ik was ook 14 toen ik in aanraking kwam met linux ik begon met redhat was ik zeer over tespreken maar kon er nog weinig mee.. daarna begonnen met mandrake vond ik ook aardig maar was niet precies wat ik zocht verder heb ik weleens knoppix geprobeerd viel me een beetje tegen tot iemand op msn opeens tegen me zei(ongeveer 2 jaar geleden) van je moet eens ubuntu proberen gooi het op een pctje die je weinig meer gebruikt en ga daar eens mee werken en tot op de dag van vandaag heb ik nog niks beters kunnen vinden ik ben nu 16 en wordt 17 op 21 juli ;)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Nico

• Lid
« Reactie #706 Gepost op: 2007/06/28, 14:33:10 »
Ik was 15 toen ik het eerst van Ubuntu hoorde, 16 toen ik het eindelijk installeerde, en nu ben ik 17. 18 in augustus.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

mr. B

• Gast
« Reactie #707 Gepost op: 2007/07/03, 17:32:27 »
Ik ben 28.

Ubuntu is mijn derde linux distro. ben begonnen met Fedora core 3, later OpenSuse een keer geprobeerd maar toen toch weer terug gegaan naar Windows. Ik ben niet zo technisch onderbouwd, maar wilde graag Linux gebruiken uit ideeel standpunt dat informatie/communicatie open en toegankelijk voor iedereen moet zijn. De eerder genoemde distro's vond ik toen niet gebruiksvriendelijk (Als windowsgebruiker snapte ik er weinig van)

Later toch een keer een gratis cd'tje aangevraagd van Ubuntu 5.10. Dat beviel prima, maar nog wel windows op een aparte partitie gehouden voor het geval dat... Maar sinds 6.06 gebruik ik helemaal geen windows meer :)

« Reactie #708 Gepost op: 2007/07/08, 21:41:33 »
Oke, ik had al wel wat gepost hier en daar (vooral vragen.....).
Laat ik me ook nog netjes voorstellen.
De naam is Steven, 31 jaar, getrouwd, 3 koters.
Wat pc's betreft:
- bij mijn ouders in de jaren 80 een MSX2 (heb ik in MSXbasic ook wel eens wat geprogrammeerd)
- later werd dat een Apple Macintosh (tja, een vriend van me Pa was een Mac-freak, zodoende)
- Op den duur kwam er een pc met win 95

Toen ik op mezelf ging wonen, had ik eerst een hele ouwe bak met Win 95 erop, zonder internet (vond ik toen nog niet nodig). Ik praat nu over een jaar of zes geleden, hahaha!
Toen email echt onvermijdelijk werd, ging mijn vrouw overstag en gingen we online (via 56k, lachen zeg).

Inmiddels is dit mijn 3e pc, een redelijk nieuwe, pentium HT 3,00 GHz. Eerst met WinXP erop (retailversie die ik bij de vorige bak gekocht had).
Na ettelijke herinstallaties was ik het beu om telkens aan een WinHelpdesk in het engels uit te leggen, waarom ik een activeringscode nodig had..... En nu ik met de studie gestopt ben kan ik zonder Win. Ubuntu leek me altijd een zeer stabiele en toch vriendelijke doch uitgebreide linux-variant. Vandaar dus!

Het experimenteren vind ik ook erg leuk. En als het mis gaat..... ik heb een live-cd, dus ik kan altijd naar dit forum om even wat om hulp te roepen! Prachtig, die flexibiliteit. Bij Windows was ik altijd bang om al mijn gegevens te verliezen (heb namelijk geen geld voor een externe HD.....).

Tot zover.

Jorizzz

• Gast
« Reactie #709 Gepost op: 2007/07/10, 23:51:39 »
Zo te lezen behoor ik met mijn 18 jaren tot de jongere groep gebruikers van Ubuntu :)

Gebruik sinds een paar maanden hoofdzakelijk Ubuntu, daarvoor was het nog dualboot met Windows omdat ik Ubuntu nog niet 100% gebruiksvriendelijk vond. Kan me nog herinneren dat ik jaren geleden Fedora Core had geinstalleerd, maar dat ik er amper wat van snapte en maar snel weer op Windows overstapte.

Aangenaam kennis te maken ;)

Cobuntu

• Gast
« Reactie #710 Gepost op: 2007/07/10, 23:56:14 »
Welkom op het forum Jorizzz :)

Jorizzz

• Gast
« Reactie #711 Gepost op: 2007/07/10, 23:57:16 »
Dankje :) Noem me maar Joris btw, die gebruikersnaam was al bezet dus moest wat anders..

DannyXL

• Gast
« Reactie #712 Gepost op: 2007/07/14, 12:16:21 »
Mijn naam is Danny, 33 jaar (jong ;)). Gisteren heb ik 'Feisty Fawn' geinstalleerd naast XP op m'n Dell XPS M1710. Na het lezen van diverse artikelen her en der ging dat zonder problemen. :)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #713 Gepost op: 2007/07/14, 12:36:51 »
Welkom in de wereld die sommigen hier vrijheid zullen noemen.
Als er een probleempje is horen we 't graag.
:)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline theokus

• Lid
« Reactie #714 Gepost op: 2007/07/15, 03:49:09 »
Ben er 58....
Begonnen met AppleII.
Ik heb daar ook enkele weken mee les gegeven aan "leraren" ;)
Vermits in die tijd ik te weinig centjes had, die Apple was toen al duur,
ben ik later begonnen met een PC XT.
Om u een gedacht te geven: dat kostte me ong. 40.000 oude Belgische frankskes...
Alle cpu's heb ik nog plus een aantal mamabordjes ;)
Vrij vlug ben ik zelf pc's in elkaar gaan steken.
Een monitor of bijv. de NEC Multisync kostte hier toen ong. 32.000 frank.
Begin maar ;)

Linux zelf ken ik al lang hoor maar ik heb het altijd moeilijk gevonden.

Ik was vlugger "weg" met DOS en daarna Windows.
(3.1 - 3.11 enz. enz.)
Heb hier nog 2 doosjes met OS2 van IBM.

In mijn vroegere jaren was ik een beetje zot van "spellekes"...
Vooral vliegsimulaties... eigenlijk alle simulaties.
Een toonaangevende firma was MicroProse.
(Sid Meyer is daar ooit begonnen)
Later Sierra On Line (Pro Pilot) en MS met zijn gekende Flight Simulator.

Toen leerde ik Framework II kennen...de voorloper van MS Office.
Prachtig programma! Veel van geleerd.
Was van Ashton Tate zoals ook DBase.
Framework heb ik 15 jaar lang gebruikt op mijn werk...
Draaide op pc's van Vobis (onder DOS) en in een netwerk.

Momenteel ben ik ambtenaar (FOD) op rust...
(lachen is toegestaan;) > ambtenaren en rust.....haha)
En in die periode was het bij ons Windows NT.

Momenteel doe ik meer aan fotografie: grote hobby.
Maar eigenlijk interesseer ik me in alles.

Mijn 2de hobby is Oxfam...
Zo kan ik nog wat nuttig werk doen (boekhouding dus en een beetje begeleiding)
en meehelpen aan een betere wereld.
Voor de eventuele leken: dat is allemaal vrijwilligerswerk.

Ik zou nog eens echt graag met een paar mensen naar de Canarische eilanden gaan
om foto' s te maken. Het licht ginds is echt goed.
Ach, zo kon ik nog effe doorgaan ;)
As good as it gets

neo

• Gast
« Reactie #715 Gepost op: 2007/07/15, 16:37:13 »
ik ben 13 december word ik 14 en werk met ubuntu sinds me 11de
werk nu op linux ubuntu 7.04 feisty fawn :)

Greetz Neo

« Reactie #716 Gepost op: 2007/07/17, 18:07:28 »
Citaat van: neo
ik ben 13 december word ik 14 en werk met ubuntu sinds me 11de
werk nu op linux ubuntu 7.04 feisty fawn :)

Greetz Neo
Van harte welkom! :)

Quatroking

• Gast
« Reactie #717 Gepost op: 2007/07/17, 19:03:23 »
13. in september word ik 14. werk met ubuntu sinds mei, en is nog maar 3 keer vastgelopen. In vergelijking: een andere pc met windows xp die ik rond de zelfde tijd had geinstaleerd is dood door een virus. 27 keer vastgelopen.

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #718 Gepost op: 2007/07/17, 23:24:41 »
Ey

Ik ben Nino 17 jaar inmiddels.
Ik dwaal al een tijdje rond hier met stomme vragen enzo :P
Ik heb nu 7.04 erop staan.
In me vrije tijd ga ik altijd lekker (skate)boarde en filmen en dan editten enzo haha :P
En ik vind ubuntu ook steeds leuker worden nu.

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #719 Gepost op: 2007/07/18, 12:48:01 »
14  , 9 september 15 .

Gebruik ni al 2 weken ubuntu,
heb wel wat problemen qua hardware maar dat ligt aan de pc (erg slechte pc , oud)
Voor de rest draait hij vlot en nog geen een keer geblokkeert ,  terwijl windows toch zeker 1 keer per uur vastliep (zo een 5 minuten) geen windows meer voor mij...

en nu nog sparen voor een laptopje en ik kan 100% genieten van ubuntu.

« Reactie #720 Gepost op: 2007/07/18, 12:54:23 »
Goh! Allemaal jonge lui! Heel goed! Welkom!

Ik ben zelf 33...  lentes jong :) Maar soms voel ik me weer 16!
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #721 Gepost op: 2007/07/18, 13:19:11 »
Hier nog een jonge jongen, Reginald ;) 19 jaar.
Momenteel aan het werk, binnenkort terug op de schoolbanken voor een opleiding netwerkbeheerder.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

tuxido_devito

• Gast
« Reactie #722 Gepost op: 2007/07/19, 22:24:04 »
Ik ben 16 gebruik ubuntu sinds een jaar of 14/15.

Offline hello

• Lid
« Reactie #723 Gepost op: 2007/07/22, 17:54:20 »
Ik ben 12, in september 13 en ga naar het tweede middelbaar. Tik tik (zonder te weten wat doen) op het toetsenbord van een (heel) oude apple, daarna een imac (mac os 9) en pas echt vertrokken (mama en papa heel de tijd: Hoe doen we dit, hoe doen we dat? :)), hebben we nog altijd. In 2005 (10) afdankertje gekregen (eerste eigen computer) van m'n nonkel (Targa) met 98 SE op en daarna XP. Computer voordurend kapot, ondertussen op de schroothoop (of liever: gerecycleerd). Ondertussen oude Dell optiplex GX 1 sinds kerst 2006 waar oorspronkelijk Win 2000 opstond, maar kwam van een bedrijf en had het paswoord niet (en het is rommel), dus toen begon mijn linux avontuur. Eerst de vele cd's van Fedora binnengehaald, maar na de (perfect verlopen) installatie kon het aanmeldscherm niet worden geladen (iets met een groeterprogramma). Heb daarna Ubuntu (6.06 daarna 6.10 en vandaag de dag 7.04) erop gezet en het loopt als een trein.

Quatroking

• Gast
« Reactie #724 Gepost op: 2007/07/22, 19:42:02 »
ah, dat klinkt ongeveer als mijn eigen historie.

eerste getik was op 1 van de eerste pc's met windows 95 erop, met een heuze Pentium Overdrive waarmee je wel een snelheid van 70MHZ mee haalde! Die was van m'n pa, en ik kan me nog herinneren hoe ik ooit de start-balk naar beneden had getrokken omdat hij in de weg zat. M'n pa was 1 uur bezig, toen ging hij voor een minuut grommend naar de  wc, terwijl ik de balk weer tevoorschijnhaalde. ongeloofelijk wat kan mijn vader kinderachtig zijn en vervolgens wekenlang er niet meer achter gaan. (bij nader inzien, had ik meer tijd om m'n spelletjes te verkloten en de harde schijf vol te gooien met Paint)

toen m'n ouders scheidde op m'n achtste, kreeg ik van m'n oom een mooie pc met windows 98 erop. stonden wel 148 spellen op (!!!) en ik was er niet van weg te slaan. Todat m'n moeder het voor mekaar haalde om windows permanent te beschadigen.

Ik kreeg een maand later (een HELE maand!) van m'n opa zijn pc. Ook met windows 98, maar wel SE. nog steeds 133MHZ. Toen die het niet meer deed vanwege ouderdom, had m'n vader een nieuwe voor me gekocht van het internet. Prachtding! windows millenium, en 266MHZ. uit eindelijk, kregen we internet. Omdat 266MHZ niet meer snel genoeg was, kochten we van ons spaartgeld een nieuwe pc. windows xp, maar ik wist niet beter. ik was toen 11. ik heb 2 maanden later m'n oude pc's weer tot leven gewekt, en ze staan nu beide op m'n kamer met een tiental andere zelfgemaakte. Ik ga dan ook regelmatig bedrijven langs om te vragen of ze nog afdankertjes hebben;  meestal zijn ze blij dat je ze wilt overnemen, omdat ze geld moeten betalen gooien ze het weg. slim toch?

in de zomervakantie krijgen we weer een nieuwe pc. helaas met Windows pizza, maar dat is de schuld van m'n broertje, m'n zusje, en m'n moeder. die zijn te dom om ubuntu te gebruiken.