Hoi,
Ik ben Jurre, bijna 59.
In het begin van de 80-er jaren begonnen met een TI-99/4a, later via MSX en MSX-2 overgestapt naar de grootste concurrent.
Ik was in januari zo flauw van Vista (virusscanners, firewalls, veiligheidsupdates en schijven die maar bleven ratelen omdat Vista weer eens wat moest doen en het arrogante gedrag van MS), dat ik Unbuntu er naast geïnstalleerd heb.
Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en 9.10 ge-upgrade naar 10.04.
Linux is een heel andere zaak dan Windows. Sommige programma's zien er misschien wat minder gelikt uit, werken wellicht wat anders dan hun MS tegenhangers, maar het idee dat je niet met iets oncontroleerbaars bezig bent, wat niet stiekum zit mee te loeren wat je geïnstalleerd hebt maakt alle andere zaken goed.
Het enige wat ik eigenlijk mis is MS Moviemaker, maar ik denk dat als ik straks Openshot kan installeren dat dat dan niets meer uitmaakt.
Ik denk dat ik als 10.04 een tijdje uit is dat ik dan alles eraf gooi en alleen 10.04 erop zet.
V.w.b. Ubuntu NL, wat een verademing in vergelijking met de fora voor Windows. Zelfs de meest simpele vraag wordt beantwoord zonder het arrogante gedrag wat je zo vaak ziet in de MS usergroups.
Ik hoop hier nog veel te leren over de mysteries van Linux