Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidsprobleem  (gelezen 1604 keer)

Geluidsprobleem
« Gepost op: 2007/09/06, 23:15:20 »
Hoi allemaal,

Dacht vandaag dat ik slim moest zijn en downloade een paar honderd updates voor mijn 7.04 systeem. Voor het installeren van de updates, werkte het geluid uitstekend. Na het installeren en herstarten van mijn systeem, bleek ineens een geluidskanaal het niet meer te doen. Ik heb een 2.1 geluidssysteem van Creative en een laptop van Acer, de Acer Aspire 5101. Voor zover ik weet doet de subwoofer en 1 sattelietspeaker het, de rest niet. En nu komt het leuke: als ik het geluid even helemaal uitdoe via het geluidsicoontje in de taakbalk en hem daarna weer aandoe, werkt het wel weer naar behoren!

Overigens, als ik de alsamixer wil opstarten, krijg ik de volgende error:
alsamixer: function snd_mixer_load failed: Invalid argument

iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? En hoe kan ik de updates die ik geinstalleerd heb, weer van mijn systeem smijten?

Alvast hartelijk dank!

Greetz,

Crashit
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Geluidsprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/06, 23:20:08 »
Hoe krijg je het voor elkaar om ineens meer dan 100 updates te krijgen?
Heb je pas Feisty schoon geïnstalleerd ofzo, of heb je gerommeld met het /etc/apt/sources.list bestand?

Geluidsprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/07, 00:27:53 »
Heeft idd te maken met het feit dat ik Feisty een paar weken geleden helemaal clean heb geinstalleerd. En jah, heb ook een beetje zitten rommelen met sources.list :D Is nodig voor sommige proggies :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Geluidsprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/07, 02:07:42 »
Als je Feisty een paar weken geleden schoon hebt geïnstalleerd, dan heb je vandaag niet ineens 100 updates.
Heb je misschien de repos voor Gutsy ingesteld ofzo? Voor welke programma's heb je je sources.list aangepast en welke repos gebruik je nu allemaal?

Geluidsprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/07, 13:52:14 »
Heb o.a. Beryl ingesteld:
deb http://ubuntu.beryl-project.org/ feisty main
deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandy
deb-src http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandy

Owja, en de restricted drivers gedoe.

Beryl werkt trouwens niet goed op mijn Acertje. Little bit buggy.

Mss is 100 updates wat overdreven, maar het waren er wel erg veel. Maar dat geeft niet. Die problemen met m'n sound had ik ook toen ik van 6.10 naar 7.04 overstapte. Toen ik een tijdje later updates eroverheen liet gaan, begon het geluid raar te doen. Overigens had 6.10 hetzelfde probleem. Met de update naar 7.04 leek dat verholpen. Totdat er dus een update binnenkwam die er weer een zooi van maakte.

Geluidsprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/08, 23:22:08 »
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Geluidsprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/14, 16:34:16 »
Nog steeds niemand? ;)