Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Proxy switchen.  (gelezen 719 keer)

Offline maxpower

• Lid
Proxy switchen.
« Gepost op: 2007/09/06, 11:03:42 »
Telkens als ik op school zit moet ik mijn proxy instellen en weer uitschakelen als ik thuis ben. Opzich niet zo een probleem, maar ik moet de proxy op verschillende platsen aanpassen. Dus mijn vraag: is het mogelijk om mijn firefox automatisch de zelfde proxy te laten gebruiken als gnome.. En is het mogelijk om via command line de gnome proxy in te stellen. Dan is kan ik namelijk makkelijk even een scriptje schrijven zodat ik niet telkens handmatig hoef aan te passen..

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Proxy switchen.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/06, 12:14:56 »
Je kan firefox starten met commando: firefox -ProfileManager (in de console). Deze start een profilemanager op en daar kan je per netwerk site een nieuw profiel aanmaken met geheel eigen instellingen zoals:
- skin
- plugins
- proxy instellingen
Daarna kies je gewoon elke keer het juiste profiel afhankelijk van waar je je bevindt.
Toen firefox nog Mozilla was startte deze profile manager steeds standaard op. Nu moet je het meegeven op de commandolijn.
Ik gebruik dit al jaren omdat ik steeds bij andere klanten zit met elk hun eigen specifieke netwerkinstellingen.

Offline maxpower

• Lid
Proxy switchen.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/06, 19:42:33 »
Oke.. en is er ook zo iets voor de gnome instellingen? of moet ik die telkens handmatig wijzigen?