Hey,
Nieuw tot Ubuntu, wel al een beetje zitten testen op verschillende systemen maar nu uiteindelijk op mijn nieuwe laptop geïnstalleerd. De installatie verliep niet echt vlotjes, de normale versie van Ubuntu 7.04 gaf foutmeldingen maar met de alternate cd is het me toch gelukt.
Systeem details:
Inspiron 1720 CORE 2 DUO T7300 2GHZ
2048MB 667MHZ DDR2 SDRAM
NVIDEA GEFORCE GO 8600M GT 256MB DDR2
160GB Sata Hard Drive
Nu heb ik nog een paar vraagjes die ik toch niet meteen ergens anders terug vind of waar ik toch liever eens Nederlands informatie zou over willen hebben ;-) :
1) Ik dualboot met windows, nu zijn er twee partities van windows die automatisch worden gemount elke keer ik ubuntu opstart en dat ik liever niet zou hebben (Recovery en Mediadirect). Hoe kan ik dit uitschakelen dat deze elke keer gemount worden? Ik heb al eens in /etc/fstab "#" toegevoegd aan de partities die ik niet wou dat hij mount, en dit werkte denk ik de eerste startup maar de volgende waren ze er weer terug.
2) Ik heb Beryl geïnstalleerd en werkt goed, behalve dat ik vind dat het een beetje traag is. Vooral met het effect wanneer je minimaliseer gaat het zeer traag. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb mijn nvidea drivers geïnstalleerd via Envy. Ligt dit aan Ubuntu, ik ben aan het denken om Kubuntu eens te testen.
3) Ik heb een raar geluid die ik denk van mijn sata harde schijf komt, tsjienk, dit hoor ik voortdurend en ik heb het niet voor als ik onder windows werkt. Het lijkt alsof hij iets aan het doen is met de harde schijf. Ik heb al een beetje opgezocht op internet en iets gevonden over laptopmode maar tot nu toe nog niet echt een oplossing gevonden.
4) Wanneer ik ubuntu afsluit is er een witte vlek die over mijn scherm verplaatst, dit heb ik ook niet voor wanneer ik windows afsluit, enig idee wat dit kan zijn. Dit had ik voor nadat ik mijn nvidea drivers geïnstalleerd heb met Envy.
De twee laatste vragen ben ik toch een beetje bezorgt over want het lijkt dat Ubuntu toch niet op de correcte manier met mijn hardware bezig is en misschien schade kan zijn op langere termijn hierdoor.
Bedankt al voor de hulp