Vandaag kwamen er een paar nieuwe updates binnen. Gewoon op install geklikt en na een tijdje zag ik dat ik de machine moest herstarten. Aangezien het de belangrijkste productie-server op mijn werk betreft, had ik tot 18:00 gewacht. Alles netjes afgesloten en reboot
GRUB error 5: Invalid or corrupted partition table!!!!!
HELP!!!!
Welke optie uit het GRUB menu ik ook kies (Kernel 2.6.15-nogwat of Kernel 2.6.26-20-nogwat), ik blijf de error krijgen.
Als ik opstart van de life-CD mount de drive met het os echter probleemloos, heeft een bootflag en alle GRUB-files lijken normaal. Zowel de bios als fstab en de hele rambam wijst allemaal in de juiste volgorde naar de juiste partities op de stukken hardware die aan de opgegeven aansluitingen van de SATA interface hangen. Parted en een andere disk-tool kunnen geen problemen vinden in de 'partition table', maar booten ho maar... Ben onverrichterzake en veel te laat maar naar huis gegaan om een pizza in de oven te gooien.
Iemand een idee, of een vergelijkbaar probleem? Ik zit echt goed in de rats. Natuurlijk is de laatste backup een paar geniale acties geleden, en zijn de deadlines kort.
vr.gr. Martin