Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backup van mappen  (gelezen 542 keer)

Offline vliegendeleeuw

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Backup van mappen
« Gepost op: 2007/09/02, 19:14:14 »
Ik ben een Ubuntu newbie. Onder Windows kon ik atijd een config programma van Maxtor gebruiken om bepaalde mappen op de interne schrijf te backuppen naar de externe harde schijf. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om Mijn Documenten en de profielmappen van Mozilla Thunderbird en Firefox.

Nu zou het mooi zijn als er voor Ubuntu ook zoiets bestaat. Een programma waarmee ik snel, vooraf gedefinieerde, mappen kan backuppen naar de externe harde schijf.

Het zou nog mooier zijn als daar, net als in de Windows tijd, verschillende roll-back moment in zitten.

Alvast dank.

StevenD

• Gast
Backup van mappen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/02, 19:26:41 »
Ik denk dat Keep zo'n programma is dat je bedoelt (voor de KDE-desktop, waarschijnlijk ook onder Gnome). Verder heb je ook Grsync (de grafische schil van rsync die meekomt met Ubuntu) om mappen te synchroniseren. En er bestaan nog wel een aantal programma's hiervoor. Zoek anders eens op bacup bij 'add-remove programs' (de Nederlandse vertaling ken ik niet).

Offline Thomas de Graaff

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Backup van mappen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/02, 20:21:27 »
Ik gebruik simplebackup, die kan je in synaptics vinden. Werkt erg makkelijk en goed tot nu toe.
herstel: sbackup