Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Streams opnemen  (gelezen 1644 keer)

Offline woteb

• Lid
Streams opnemen
« Gepost op: 2007/08/25, 17:19:44 »
Ik heb vandaag een kennis bij mij thuis gehad, en enthousiast kunnen maken voor Ubuntu. Nu zit hij met een probleem (als hij gaat overstappen): Hoe kan ik tv-uitzendingen en videoclips (bijv. nu.nl of nos.nl) bekijken ÉN opnemen? Hij wil die uitzendingen later terug kunnen kijken.
Nu heb ik van TV helemaal geen verstand en van Video nog veel minder. Welke programma's zijn hiervoor geschikt om aan zijn wensen te voldoen? Het betreft dus vooral de streams.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Streams opnemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/25, 17:37:28 »
gewone internetstreams kan je simpelweg opnemen met mplayer in combinatie met dumpstream:

mplayer -dumpstream VIDEO_STREAM -dumpfile OUTPUT.avi (of .wmv of .mpg of .ogm/ogg of ...)
de stream nadien eventueel omzetten naar een ander videoformaat kan met mencoder.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline woteb

• Lid
Streams opnemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/25, 22:30:15 »
Werkt dit ook voor flash filmpjes en uitzendingen?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Streams opnemen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/25, 22:36:36 »
Citaat van: woteb
Werkt dit ook voor flash filmpjes en uitzendingen?
Nee, maar als je een .flv (flash video) bestand apart te pakken weet te krijgen, door de broncode in te kijken ofzo, dan kan je het misschien wel afspelen met mplayer, en dus ook de stream dumpen met 'dumpstream'.

Er zijn trouwens volgens mij ook Firefox extensies om Flash video op te slaan van de meest populaire sites.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Guus

• Gast
Streams opnemen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/25, 22:40:31 »

Offline woteb

• Lid
Streams opnemen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/25, 22:49:27 »
Dat heb ik bekeken, maar dat werkt niet overal. Mijn kennis wil vooral buitenlandse TV stations bekijken en eventueel opslaan. En ik denk dat deze vraag dan wel heel complex wordt? Vooral omdat mijn kennis een volslagen Linux leek is (wel heel enthousiast na een demonstratie van mij systemen) en het simpel moet blijven. Ik zelf zou er wel uit kunnen komen (hoop ik), maar een beginnend Linux gebruiker moet je vooral niet met commando's opzadelen.... ;(

Streams opnemen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/25, 22:58:20 »
Ik weet nu niet wat er allemaal op te nemen valt van die buitenlandse zenders maar met torrents, youtube en google video is ook zeer veel te vinden.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience