Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu en Ubuntu  (gelezen 708 keer)

Offline toni42

  • Lid
Kubuntu en Ubuntu
« Gepost op: 2007/08/24, 00:32:38 »
Een vraagje,ik heb een pc  met 2 harde schijven 1 met Windows en 1 met Ubuntu en ben nog een beginner met Linux en dat bevalt me wel.Ik zou graag volledig stoppen met Windows en Kubuntu op die harde schijf zetten .Mijn vraag is kan dat en gaat dat.

Alvast bedankt

Kubuntu en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/24, 08:34:14 »
Uiteraard kan dat.
Een dual boot maken met alleen maar linux distro's zoals Ubuntu en Kubuntu is een makkie.
Zoek maar even op dual boot en de term grub op dit forum, dan zie je vanzelf de juiste topics verschijnen.
Ik zou er wel voor kiezen om beide schijven te gebruiken (dus geen hardware swoppen gebruiken zoals je wellicht nu wel doet ?).

Monk.

Ramon1985

  • Gast
Kubuntu en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/24, 08:38:25 »
Wat je kan doen is de Kubuntu cd downloaden en deze opstarten met de computer. Dan kom je in het hoofdmenu en ga je naar veilge modus de tweede regel. (Altijd goed)
Als je dan in de werk omgeving van Kubuntu bent gekomen klik je op het installeren icoon op de desktop. Dan kom je in het installatie menu. Vnauit daar gaat alles precies zoals Ubuntu zelf     installeren. Alleen bij het sellecteren van de hardeschijf partities klik je nu de windows partitie aan. deze moet je dan wel even editeren dat het geformateerd wordt naar een linux patitie daar windows vaak met het FAT32 of NTFS bestandssysteem is geinstalleerd. Kies dan EXT3 of EXT2. En installeren maar. Dan start  je de computer opnieuw op en krijg je het GRUB menu met nu twee Ubuntu's erop alleen de namen nog veranderen. en dan gaan met die banaan.