Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dualboot XP+Ubuntu+WIN2003  (gelezen 3254 keer)

Gast

• Gast
dualboot XP+Ubuntu+WIN2003
« Gepost op: 2005/10/05, 11:50:00 »
mijn huidige configuratie is een dualboot Ubuntu + XP

voor een leeromgeving wil ik hierbij een kleine installatie van WIN2003 bijzetten; hiervoor ga ik een partitie vrijmaken;

de bootloader is Grub, gaat Ubuntu de nieuwe WIN2003 partitie automatisch toevoegen aan de /boot/grub/menu.lst of moet ik dit handmatig gaan doen?

en hoe zou dit dan moeten?

« Reactie #1 Gepost op: 2005/10/05, 19:17:32 »
Je zult grub opnieuw moeten installeren want windows zal hem overschrijven

http://wiki.ubuntu.com/RecoveringGrub

bratdaking

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2005/10/07, 13:55:10 »
En daarna handmatig toevoegen, want ik denk dat hij er maar 1 keer standaard in komt te staan.
Dit gaat het makkelijkst door het stukje van windows xp te verdubbelen en in de tweede het root-commando te veranderen naar (hd0,1) ofzo (eerste getal is de harddisk, na de komma de partitie, te beginnen bij 0) en de titel.

« Reactie #3 Gepost op: 2005/10/07, 18:30:06 »
Yep, grub opnieuw installeren maat niet automatich een nieuwe entry voor win2k3 maar dat is niet moeilijk in elkaar te draaien