Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Release Party (BE) Hasselt 20/10/2007  (gelezen 70662 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Release Party (BE) Hasselt 20/10/2007
« Reactie #150 Gepost op: 2007/10/21, 16:16:20 »
Ik heb gezien dat Bart een verslag van de GRP op zijn blog heeft gezet :)
http://bartek.blogsome.com/2007/10/21/verslagje-van-de-grp/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #151 Gepost op: 2007/10/21, 16:21:30 »
Ik vond de presentatie heel goed en leerrijk. (Proficiat, Bart!) En ja, jammer dat het prullen op die laptop zo lang duurde. Ik wou dolgraag de nieuwe functies van Gutsy gezien hebben (nu ja, ik heb genoeg tijd om ze nu zelf uit te proberen, dat is ook goed). Mijn vader was iets enthousiaster over de presentatie en heeft o.a. bijgeleerd over de Live CD en Xubuntu (mss wilt hij het op een oudere pc installeren als die het begeeft). Mijn moeder is nu eenmaal het type persoon dat op Jan en alleman commentaar heeft. Zelf is ze perfect uiteraard, tenminste dat denkt ze. Als het aan haar lag waren we helemaal niet gegaan.

PS als ik hier gewoon GDM installeer via synaptic, krijg ik dan ook bullet proof X? Dan doe ik dat toch gewoon (GDM is stukken beter imho).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Kev

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2007/10/21, 16:22:10 »
Leuk hehe profox is een lucky basterd though, gij hebt met de auto naar huis kunnen gaan gij hebt geen eeuwigheid gestrand gezeten in Aarschot hihi.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #153 Gepost op: 2007/10/21, 16:23:48 »
Citaat van: SeySayux
PS als ik hier gewoon GDM installeer via synaptic, krijg ik dan ook bullet proof X? Dan doe ik dat toch gewoon (GDM is stukken beter imho).
Jazeker. Dat kan ik bevestigen met mijn GDM + KDE pc.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2007/10/21, 16:28:37 »
BTW op Bart zijn vertelstijl heb ik helemaal niks op aan te merken, buiten het iets te veel voorkomen van stopwoordjes, vooral met name euh, maar ja zoals ik zij, sta daar maar eens, ik spreek uit ervaring, het is niet van de poes.

« Reactie #155 Gepost op: 2007/10/21, 18:11:36 »
Sorry jongens. Ik zal geen commentaar van mijn moeder hier meer posten. Maar ik was erg geshockeerd, begrijpen jullie. Zoiets zeggen. Dat mens heeft ze niet alle 5 meer op een rijtje (en ik begin dat meer en meer te geloven.)

Ik zal de post editen, editen jullie dan even jullie posts dan ook een beetje.

- SeySayux

moderator edit: de vorige 2 berichten werden verwijderd
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #156 Gepost op: 2007/10/21, 18:17:38 »
Hey SeySayux. Rot van je moeder dat die je zo op hol laat slaan, maar goed dat je sorry zegt.
Iedereen heeft recht op voortschrijdend inzicht, zelfs ik en Balkenende.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Kev

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2007/10/21, 18:22:16 »
Citaat van: laacque
Hey SeySayux. Rot van je moeder dat die je zo op hol laat slaan, maar goed dat je sorry zegt.
Iedereen heeft recht op voortschrijdend inzicht, zelfs ik en Balkenende.
Ja mijn oom doet dat ook, zo rotte opmerkingen maken over Linux, ik dacht hem mee te nemen naar Hasselt, maar hij is zo tegen Linux dat ik hem zelfs niet kon overtuigen om gewoon een demo te zien van het systeem.
Maar deze releaseparties zijn een uitstekend middel om een doorgedreven bekendheidscampagne op te zetten, zolang de mensen niet weten dat het bestaat en wat het is, zullen ze sceptisch blijven, zoiets zoals het spreekwoord "onbekend is onbemind".

« Reactie #158 Gepost op: 2007/10/21, 18:22:30 »
Bedankt dat jullie me vergeven :). Er zijn fora waar je zonder pardon wordt buitengekwakt.

Maar nu, om terug op het onderwerp te komen: Waar hebben jullie de opblaaspenguin vandaan gehaald?

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #159 Gepost op: 2007/10/21, 18:27:00 »
Maar nu, om terug op het onderwerp te komen: Waar hebben jullie de opblaaspenguin vandaan gehaald?
ik denk dat Pieter (pvandewyngaerde) die had meegenomen, dus dat moet je maar eens aan hem vragen :)

Offline Kev

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2007/10/21, 18:32:16 »
Citaat van: profoX
ik denk dat Pieter (pvandewyngaerde) die had meegenomen, dus dat moet je maar eens aan hem vragen :)
Was dat den hyperactieve Pieter aka de gunirus.

Gunirus

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 2007/10/21, 18:46:36 »
nee, de andere, met de kde tshirt. Hij komt van Guy Duportail, http://linuxpromotie.be

Een hyperactieve GUNIRUUUSSSS!!!!!

Offline Kev

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2007/10/21, 19:00:08 »
Citaat van: Gunirus
nee, de andere, met de kde tshirt. Hij komt van Guy Duportail, http://linuxpromotie.be

Een hyperactieve GUNIRUUUSSSS!!!!!
Hehe, maar zeg nu eerlijk ge zijt wel een beetje hyper he.

Gunirus

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: 2007/10/21, 19:48:51 »
ik? nee
Ik doe alleen zo. Als ik achter men pc zit kom ik er niet meer achteruit normaal :p Lekker uren zonder beweging zitten.

Check : http://www.flickr.com/photos/8409536@N03/sets/72157600689211697/ => Nerd thuis bij dag, bij nacht en op vakantie

Offline Kev

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2007/10/21, 22:32:44 »
Hehe

« Reactie #165 Gepost op: 2007/10/21, 23:44:37 »
Wegens technische problemen ligd mijn Vserver er weer eens uit.
( Als die firma zo verder doet sluit ik mijn website en run die op mijn home-server )

Om toch nog iets te kunnen tonenn, heb ik de fotos op http://picasaweb.google.com/sniperdavid geplaatst.
Alle andere fotos van beurzen,.. zullen de komende dagen daar ook geplaatst worden.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2007/10/21, 23:48:34 »
@sniper_david op die laatste foto van bart was ie toch wel heel enthousiast over de live cd :)

« Reactie #167 Gepost op: 2007/10/21, 23:54:45 »
hihi, heb er juist nog een comment eronder geplaatst ;-)

Het was meer dan geluk dat deze screenshot tot stand is gekomen ;-)
Vond het te grappig om het te wissen.
De "foto" werd gemaakt tijdens het overspelen van een  DV-filmpje op de pc.

echnat0n

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: 2007/10/22, 00:05:54 »
De releaseparty was heel geslaagd. Namens de BitMappers Computerclub wil ik dan ook iedereen bedanken die zaterdag geholpen heeft onder welke vorm dan ook. Van het presenteren tot het beantwoorden van vragen. Het is zeker voor herhaling vatbaar!

Fabian
voor degen die het zich nog herinneren van zaterdag :)

« Reactie #169 Gepost op: 2007/10/22, 08:04:27 »
Citaat van: sniper_david
Wegens technische problemen ligd mijn Vserver er weer eens uit.
( Als die firma zo verder doet sluit ik mijn website en run die op mijn home-server )

Om toch nog iets te kunnen tonenn, heb ik de fotos op http://picasaweb.google.com/sniperdavid geplaatst.
Alle andere fotos van beurzen,.. zullen de komende dagen daar ook geplaatst worden.
Nu nog mijn leerkracht laten zien: Kijk, je kon zelfs op de foto met Tux! Waarom bent u niet gekomen?

- SeySayux
LibSylph
SeySayux.net

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #170 Gepost op: 2007/10/22, 08:37:39 »
Ik ben gisteren niet veel achter mijn pc geweest, men vriendin eistte alle aandacht op, ik had nog net tijd voor een snel in elkaar geflanst verslag en af en toe de commentaren op dit topic te lezen.

Bedankt voor de positieve en opbouwende commentaren.

De ervaring die we nu opgedaan hebben zal zeker van pas komen om de volgende Release Party nog beter te maken. Met de BitMappers gaan we zeker verder, zij slagen erin om toch maar eventjes meer dan 70 man op te trommelen zonder datze daar veel reclame voor gemaakt hebben. Mandriva Benelux wil ook meewerken aan de volgende release party maar vermits zij zich richten op commercieel gewin denk ik erover na om hun de zaak mee te laten sponsoren. Een ander bedrijf heeft me gisteren gebeld met de vraag hoe het was en toen ik vertelde dat er 100 man gekomen was willen ze zo snel mogelijk eens samenkomen om de volgende release Party te bespreken. Want zo zei hij: "6 maanden is lang maar ook heel erg kort ...".

Het ziet er dus naar uit dat we voor de Hardy Release Party ergens eind April een veel groter evenement in elkaar gaan steken,  de GRP in Hilversum nu zaterdag zal ik dus met veel belangstelling volgen.

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #172 Gepost op: 2007/10/22, 13:03:06 »
Citaat van: bartek
Kijk eens hier :)

http://www.hasseltlokaal.be/Item/tabid/55/seqAxNewsItem/3450/Default.aspx
Wauw, zelfs mijn naam staat er bovenaan bij, terwijl ik eigenlijk niet zo heel veel heb gedaan daar :) De grote man op de party (letterlijk en figuurlijk) was eigenlijk vooral Bart.

« Reactie #173 Gepost op: 2007/10/22, 15:42:00 »
Ik ben gisteren niet veel achter mijn pc geweest, men vriendin eistte alle aandacht op, ik had nog net tijd voor een snel in elkaar geflanst verslag en af en toe de commentaren op dit topic te lezen.

Bedankt voor de positieve en opbouwende commentaren.

De ervaring die we nu opgedaan hebben zal zeker van pas komen om de volgende Release Party nog beter te maken. Met de BitMappers gaan we zeker verder, zij slagen erin om toch maar eventjes meer dan 70 man op te trommelen zonder datze daar veel reclame voor gemaakt hebben. Mandriva Benelux wil ook meewerken aan de volgende release party maar vermits zij zich richten op commercieel gewin denk ik erover na om hun de zaak mee te laten sponsoren. Een ander bedrijf heeft me gisteren gebeld met de vraag hoe het was en toen ik vertelde dat er 100 man gekomen was willen ze zo snel mogelijk eens samenkomen om de volgende release Party te bespreken. Want zo zei hij: "6 maanden is lang maar ook heel erg kort ...".

Het ziet er dus naar uit dat we voor de Hardy Release Party ergens eind April een veel groter evenement in elkaar gaan steken,  de GRP in Hilversum nu zaterdag zal ik dus met veel belangstelling volgen.

:D
Het lijkt mij een goede zaak dat Mandriva ook wil meewerken zolang het voor de thuisgebruiker interessant is. Hoe meer aandacht linux krijgt des te beter wordt de bekendheid in de toekomst. Ik denk ook dat het een goede zaak is dat veel distributions samen werken, de onwikeling kan dan misschien nog sneller gaan. Er zijn in mijn ogen ook te veel kleine distro,s kijk maar eens op distrowatch.com dat maakt het voor de beginner erg moeilijk een keus te maken.Maar ik denk dat Ubuntu op de goede weg is :D

echnat0n

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: 2007/10/22, 23:23:10 »
Citaat van: profoX
Kijk eens hier :)

http://www.hasseltlokaal.be/Item/tabid/55/seqAxNewsItem/3450/Default.aspx
Wauw, zelfs mijn naam staat er bovenaan bij, terwijl ik eigenlijk niet zo heel veel heb gedaan daar :) De grote man op de party (letterlijk en figuurlijk) was eigenlijk vooral Bart.
Je hebt je best gedaan en vooral de moeite gedaan om de presentatie te doen. Jammer genoeg was onze vriend "murphy" er ook. Maar ja in de computerwereld komt die wel overal :)
In ieder geval bedankt voor al je bijdragen profoX.

Ook alle andere Ubunteros zijn bedankt voor al de inspanningen die zij gedaan hebben. Wanneer iedereen op de wereld een beetje meer zoals jullie was, dan zou ze er nu veel beter uitzien :)