@ GooZ: Ik was te snel met het formateren van mijn schijf dat ik uw laatste tip niet heb kunnen testen. Sorry
Is ook geen bug in Ubuntu, Bartek is gewoon dom geweest (excusez le mot) en had nooit ok moeten zeggen toen apt zei dat hij veel ging verwijderen.
Inderdaad. Shame on me, een beta installeren is altijd op eigen risico en door deze bug te melden zal er in de toekomst misschien wat veranderen. Maar ik heb me laten misleiden door de mooie woorden van hun site die hun beta stabiel genoeg vonden. En wat zou een groentje als ik nu kunnen twijfelen aan de gasten van KDE hun woorden.
Vanaf nu geloof ik enkel nog die gasten en miekes van GNOME
Doe het wel in de Ubuntu community, heeft tenslotte niets met de makers van Kopete te maken. Je vind de link in apps -> sys -> bug report tool
Ik geloof ook niet dat 't bugje bij Ubuntu zit, Kopete is ontwikkeld voor KDE en niet voor GNOME, 't is ook de installatie van Kopete zelf die de opdracht gaf voor 't verwijderen van de GNOME paketten.
Ik wist niet dat de ruzie tussen GNOME en KDE zo'n verstrekkende gevolgen zou hebben.