Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: e-mail programma's  (gelezen 12027 keer)

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Gepost op: 2007/08/17, 18:37:44 »
Hallo allemaal,

Een vraag:
Welke email programma's bestaan er allemaal voor Linux?
Als ik het vergelijk met Windows, dan komt Linux er maar karig van af: er wordt gesproken over hooguit 3 a 4 programm's voor KDE en Gnome terwijl er voor Windows meer dan genoeg mailprogramma's zijn: bekende en onbekende.
Hoe zit het?
Ik heb die blad c't special over Linux gekocht en in die blad wordt er alleen gesproken over Kmail Thunderbird Evolution.
Ik zoek een mail programma a la Outlook met goede beveiliging (anti-spam, anti phishing, etc.).
Welke mailprogramma's zijn er zoal voor Linux?
Ron

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
e-mail programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/17, 18:52:33 »
Gezien hetgeen je wilt, zou ik voor Thunderbird kiezen (mijn persoonlijke mening).

Andere Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline vis

• Lid
e-mail programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/17, 19:00:30 »
Ik snap sowieso niet, waarom Linux evenveel email programma's moet hebben als Window$ of iig de vergelijking. Een mail programma die goed werkt en alles doet, is een mail programma die goed werkt en alles doet. Waarom dan nog 100 verschillende? Dus het woord karig snap ik niet.

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/17, 19:02:22 »
Abdere Ron,

Bedankt voor je antwoord.
Thunderbird  is inderdaad een goed mail programma, maar wat ik meer geinteresseerd in ben is of er andere mailprogramma's zijn dan de standaard "meuk".
Thunderbird komt meer in de buurt van standaard "meuk" voor zowel Linux als Windows.
Wil niet zeggen dat ik Thunderbird afkraak nu, ik heb het zelf ook met plezier gebruikt onder Windows.
Maar ik zoek alternatieven.
bv. voor Windows in plaats van Thunderbird of Outlook Express of Outlook mailprogramma's als Pegasus, Foxmail o.i.d.
Ben erg benieuwd of er zulkse alternatieven bestaan voor het standaard Linux "meuk".

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/17, 19:06:54 »
Vis,
Met karig bedoel ik dat er voor Windows een tig aantal alternatieven zijn voor Thunderbird/Outlook/Outlook Express.
Installeer bv. Mozilla Seamonkey, gebaseerd op Mozilla Suite (in feite doorstart) en je krijgt Navigator Mail.
Dan heb je Pegasus, of foxmail of Desknow Mail of Squirellmail, noem maar op.
Bij Linux wordt het aantal een beetje beperkt: Thunderbird, Evolution, Kmail en dan houdt het op.
Dat bedoel ik met karig..
En ja Vis, je hebt mensen die gewoon doorzoeken naar andere spul, die uitgekeken zijn op het standaard gebeuren en es wat anders willen.
Ook al werkt Thunderbird of Kmail nog zo goed, sommige willen gewoon niet het standaard "meuk"gebruiken......
Is toch ook niks mis mee???

Offline vis

• Lid
e-mail programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/17, 19:13:16 »
Daar is ook zeker niks mis mee, maar het kwam zo ... over. Maar goed, het is ook niet de bedoeling om hier een mail client oorlog te voeren. We hebben beide onze punten gemaakt. Ik wens je iig een heel gezellig en leerzaam forum toe. No hard feelings!!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
e-mail programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/17, 19:59:28 »
Kijk ook eens naar sylpheed-claws-gtk2.
Sylpheed schijnt ook prima te werken, lees ik wel eens op andere fora.

Paretje

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/17, 21:05:28 »
Er zijn er heel veel: Thunderbird, Evolution, KMail, Seamonkey, ...

Offline Dave

• Lid
e-mail programma's
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/17, 23:49:45 »
zoveel bekende zijn er voor windows ook niet.
wat exoten die nog doorontwikkeld zijn uit het dostijdperk voor een handvol diehards?

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/20, 11:46:18 »
Dave,

Je zult versteld staan hoeveel er zijn voor Windows.
En nee, het grootste gros komt niet eens uit het DOS tijdperk (internet was toen nog niet eens zo wijd verspreid dan dat het nu is en email was iets voor binnen de muren van de grotere bedrijven/universiteiten, uitzonderingen daargelaten).
Ik wil hier helemaal geen discussie aanslingeren of Windows beter is dan Linux of dat Linux nu echt een goddelijke schepping is....ik wil weten of er alternatieven zijn voor het standaard "meuk" waar iedereen mee werkt.
Ik werk nu nog met Outlook onder XP, werkt zeer goed en ben er zeer tevreden over.
En onder Linux is Evolution een zeer goede vervanger voor Outlook (ben ik helemaal mee eens), maar er moet toch wel iets zijn anders dan....????
Ik bedoel, ik hoor,lees en zie dat Linux zo'n wereldwijde grote open-source community is, dan moet het toch wel raar zijn dat er niet 1 iemand is die de goede eigenschappen van alle mailprogramma's bijelkaar voegt in 1 mailpogramma???
Of heb ik het mis?

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/20, 11:48:33 »
Citaat van: vis
Daar is ook zeker niks mis mee, maar het kwam zo ... over. Maar goed, het is ook niet de bedoeling om hier een mail client oorlog te voeren. We hebben beide onze punten gemaakt. Ik wens je iig een heel gezellig en leerzaam forum toe. No hard feelings!!
Bedankt Vis!

hendrikh

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/20, 11:54:27 »
Als thunderbird je niet ligt, kan je dan mlsschien vertellen wat je mist in je mailclient?
Misschien kunnen we je op die mannier verder helpen?

groet hendrik

(sorry datum niet goed gelezen)

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/20, 13:58:57 »
Citaat van: hendrikh
Als thunderbird je niet ligt, kan je dan mlsschien vertellen wat je mist in je mailclient?
Misschien kunnen we je op die mannier verder helpen?

groet hendrik

(sorry datum niet goed gelezen)
Het is niet dat ik iets mis.
Het is dat ik benieuwd ben of er alternatieven zijn.

e-mail programma's
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/20, 14:45:20 »
Hoeveel wil je er hebben: http://www.kde-apps.org/index.php?xsortmode=new&xcontentmode=231&page=0
En dit zijn slechts de voor KDE geregistreerde mailprogramma's en utilities.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
e-mail programma's
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/20, 14:47:25 »
Ik gebruik soms iceape. zit ook in synaptic.

Vanavond ga ik trouwens eens Opera proberen. daar zit een e-mail client in verwerkt. ben benieuwd of deze goed werkt.
http://www.opera.com/products/desktop/
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

steven

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/20, 15:38:47 »
@nom001

Wat is het nut van veel e-mail programma's ?
Je gebruik toch maar  één e-mail programma?
Wat is er mis met Thunderbird? Thunderbird is een goed progamma en als dat niet voldoet kan je evolution (een vervanger van outlook;compleet programma) gebruiken.
Meer is niet altijd beter!!!!!!!!!!!

hendrikh

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #16 Gepost op: 2007/08/21, 12:09:49 »
Eigenlijk begrijp ik dit niet goed. Als je een goed email-programma hebt, waarom zou je dan een nieuw zoeken.

Als het uiterlijk een probleem vormt, maak je toch gewoon zelf een nieuw thema. je herstructureerd de vensters een beetje en klaar is kees. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Groeten Hendrik.

Offline Tecumseh

• Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
e-mail programma's
« Reactie #17 Gepost op: 2007/08/21, 12:28:05 »
Het gaat eigenlijk allemaal om de vrijheid om keuze's te kunnen maken. Daar draait heel de linux wereld op.

Als retorische vraag kan ik erbij stellen: Waarom heb jij Windows en Outlook vervangen door Ubuntu?

Paretje

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #18 Gepost op: 2007/08/21, 13:40:03 »
Er is zeker en vast keuze genoeg. En trouwens, die "alternatieven" voor Windows zijn (bijna) allemaal beschikbaar voor Linux.

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #19 Gepost op: 2007/08/21, 18:03:19 »
Citaat van: steven
@nom001

Wat is het nut van veel e-mail programma's ?
Je gebruik toch maar  één e-mail programma?
Wat is er mis met Thunderbird? Thunderbird is een goed progamma en als dat niet voldoet kan je evolution (een vervanger van outlook;compleet programma) gebruiken.
Meer is niet altijd beter!!!!!!!!!!!
Steven,

Het is niet dat ik mailprogramma's verzamel.
Ik wil gewoon weten of er naast de standaard meegeleverde software nog alternatieven zijn.
Misschien vind ik Thunderbird geen mooie programma of Kmail ook niet of Evolution ook niet.
Misschiend at ik een mailprogramma zoek die ik prettig en leuk vind uitzien bv.
Ik verzamel niet, ben gewoon nieuwsgierig.

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #20 Gepost op: 2007/08/21, 18:05:17 »
Citaat van: Tecumseh
Het gaat eigenlijk allemaal om de vrijheid om keuze's te kunnen maken. Daar draait heel de linux wereld op.

Als retorische vraag kan ik erbij stellen: Waarom heb jij Windows en Outlook vervangen door Ubuntu?
Ik heb het nog niet vervangen, ik zit nu ff te twijfelen tussen OpenSuse en Ubuntu.

En om ook een retorische vraag te stellen: Wat was jouw reden om Windows te vervangen indien je het vervangen hebt door Ubuntu?

Denk dat jij hetzelfde antwoord zal geven als ik.

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #21 Gepost op: 2007/08/21, 18:06:19 »
Citaat van: hendrikh
Eigenlijk begrijp ik dit niet goed. Als je een goed email-programma hebt, waarom zou je dan een nieuw zoeken.

Als het uiterlijk een probleem vormt, maak je toch gewoon zelf een nieuw thema. je herstructureerd de vensters een beetje en klaar is kees. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Groeten Hendrik.
Tecumseh beantwoord jouw vraag helemaal!

nom001

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #22 Gepost op: 2007/08/21, 19:02:40 »
Citaat van: bartek
Ik gebruik soms iceape. zit ook in synaptic.

Vanavond ga ik trouwens eens Opera proberen. daar zit een e-mail client in verwerkt. ben benieuwd of deze goed werkt.
http://www.opera.com/products/desktop/
Ik gebruik Opera onder Windows en ben er zeer tevreden over.
Pagina's laden sneller dan in dat ellendige Internet Explorer, ziet er beter uit dan IE en zo te zien dus ook verkrijgbaar voor Linux?????
Zet het gelijk op mijn "want-to-have" lijstje!

Cobuntu

• Gast
e-mail programma's
« Reactie #23 Gepost op: 2007/08/21, 19:09:42 »
Citaat van: nom001
Ik gebruik Opera onder Windows en ben er zeer tevreden over.
Pagina's laden sneller dan in dat ellendige Internet Explorer, ziet er beter uit dan IE en zo te zien dus ook verkrijgbaar voor Linux?????
Zet het gelijk op mijn "want-to-have" lijstje!
Hallo Nom001,

ik was er eerst ook verbaast over. Ik wist niet dat het beschikbaar was voor Linux. Ik ben niet zo'n fan van Opera, maar je kunt hem gewoon vinden onder: Toepassingen - Installeren/Verwijderen

Zoekopdracht: Opera

Succes

Mvg, Cobuntu

Offline Dave

• Lid
e-mail programma's
« Reactie #24 Gepost op: 2007/08/22, 10:04:26 »
Citaat
Dave,

Je zult versteld staan hoeveel er zijn voor Windows.
En nee, het grootste gros komt niet eens uit het DOS tijdperk
ik had het over de bekende en dat is slechts een handje vol.
net als met browsers.
en degene die eigenlijk gebruik maken van een reeds geinstalleerde helemaal maar buiten beschouwing gelaten.