goedemiddag iedereen,
Ik heb een probleempje met mijn computer: hij start heel traag. Om precies te zijn: bij "uncompressing linux... Ok booting the kernel" blijft 'ie ruim 3 minuten hangen en bij "loading hardware drivers" nog eens ruim 2 minuten.
dit was eerst veel sneller. toch kan ik me niet echt herrineren dat ik iets grondig veranderd heb.
Ik heb het al (onder de naam luke_) op het ubuntu-nl IRC kanaal gevraagt, daar kwamen we er niet uit, ik heb de tip gekregen me op het forum aan te melden.
wat heb ik voor PC:
Asus tusi-m moederbord, intel tualatin 1400mhz celeron processor, 512mb ram, 2hd's: 1 van 40 gb met meerdere partities en 1 van 20 gb in 1 partitie.
de 20gb is puur voor backups, op de 40 gb is een fat 32 partitie met Windows 98, een FAT 32 partietie met windows XP, een FAT 32 partitie waar ik al mijn bestanden opsla, een extended partietie met daarin een ext3 met ubuntu en een swap met swap.
wat heb ik al geprobeert om het probleem op te lossen:
Op irc heeft ene Math^ mij verteld hoe het splash bootscreen uit te schakelen om meer informatie te krijgen tijdens het opstarten, helaas leverde dit niets op.
verder zou het aan een recentelijk aangesloten apparaat kunnen liggen: afgezien van een USB license key heb ik niets nieuws aanbgesloten en zonder de key blijft het probleem ook.
booten met een oudere kernel om een eventuele update de schuld te kunnen geven hield ik ook nog steeds hetzelfde probleem
booten van live-CD ook ?!? (dan ga ikzelf toch wel denken aan een stuk hardware wat niet meewerkt)
het enige nieuwe spul wat ik heb geinstaleert voor het probleem optrad zijn GNUpaint, Krita en XaoS, en misschien wat updates.
mijn kennisniveau van computers:
Onder windows ervaren, voor dos net te jong, schroeven (hardwaregedoe) aan PC's veel ervaring mee, met linux denk ik nu een half jaartje bezig dus eigenlijk geen ervaring mee, behalve de echte basics. Binnen de grafische omgeving voel ik me wel thuis, in een terminal wat minder, al kan ik wel wat standaarddingetjes (dankzij
http://nl.flossmanuals.net/Linux/BasicCommands )
ik hoop dat dit genoeg informatie is, zoniet; vraag maar raak.