Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE & Gnome  (gelezen 1054 keer)

StevenD

• Gast
KDE & Gnome
« Gepost op: 2007/08/15, 17:08:09 »
Dag iedereen,

Ik gebruik momenteel Ubuntu (met Gnome dus) op mijn laptop. Nu zou ik graag KDE gaan gebruiken (ik heb vroeger met Debian gewerkt in KDE, en hou wel van de vele instelmogelijkheden). Nu lees ik op het forum mensen die wel wat problemen hebben als ze de kubuntu-desktop op Ubuntu installeren, en andere van wie het geen problemen geeft (en door die verschillende ervaringen zie ik door de bomen het bos niet meer). Wat raden jullie aan? Via synaptic, of een volledige nieuwe installatie? Als jullie ervaringen mij een compleet nieuwe installatie aanraden, ga ik wachten tot Gutsy (wat uiteindelijk niet meer zo lang is...)

Bedankt
Steven

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
KDE & Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/15, 18:01:52 »
Ik zou een volledige nieuwe installatie doen. Dan ben je meteen de zooi van Gnome ook kwijt. Ikzelf ga ook, als Gutsy uit is, deze Dapper opnieuw installeren met Kubuntu en niet Ubuntu. Ik lees de laatste tijd veel leuke dingen over KDE4. Ziet er netjes uit en momenteel gebruik ik reeds vele programma's die beginnen met een K (Krusader, K3b, Kompare, ...) Het lijkt alsof de ontwikkelingen van Gnome stagneren en KDE, in de slag om de desktop, weer net iets verder staat.
Desktop BSD komt ook al standaard met KDE en deze ziet er ook heel clean en netjes uit.

Pensacola

• Gast
KDE & Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/15, 18:04:26 »
Ik heb het kubuntu-desktop pakket bovenop Ubuntu geinstalleerd en heb nog nooit problemen ondervonden, behalve dat als ik in Gnome zit dat ik eerst moet uitloggen voor ik de PC kan uitzetten.

KDE & Gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/15, 18:09:42 »
Ook ik heb KDE naast Gnome op Ubuntu gezet. Hier helemaal geen problemen mee.

Een forum als dit kan ook een beetje een vertekend beeld geven. Je leest wel over de problemen, maar zelden als het wel goed gaat.

KDE & Gnome
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/15, 20:32:39 »
Ik heb ook altijd verschillende windowmanagers naast elkaar geïnstalleerd gehad en nooit problemen gehad.
Volgens mij is het zelfs een beetje recent dat je een aparte branding hebt voor een linuxdistributie met één desktopomgeving. Bij andere distributies installeer je gewoon wat je prettig vindt werken, en soms worden ze standaard allemaal geïnstalleerd.

Verder pleit ik nogal voor de niet-religieuze benadering van de desktopomgevingen. Ze hebben allemaal hun pro- en contra. Probeer gewoon uit wat voor jou het meest geschikt is.

StevenD

• Gast
KDE & Gnome
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/15, 21:32:49 »
Citaat van: riny
Een forum als dit kan ook een beetje een vertekend beeld geven. Je leest wel over de problemen, maar zelden als het wel goed gaat.
Inderdaad, vandaar mijn vraag.

Citaat van: Marc Duval
Verder pleit ik nogal voor de niet-religieuze benadering van de desktopomgevingen. Ze hebben allemaal hun pro- en contra. Probeer gewoon uit wat voor jou het meest geschikt is.
Daar sta ik volledig achter. Het iss niet dat ik Gnome niet goed vind. Ik vind het juist heel gemakkelijk werken. Maar ik heb graag veel instelmogelijkheden, vandaar dat ik er KDE wil bijzetten.

KDE & Gnome
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/15, 23:57:40 »
Ik zie geen enkel probleem met het "bijzetten" van KDE. Gewoon doen en uitproberen.

hosti

• Gast
KDE & Gnome
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/16, 00:39:03 »
idd. ik heb gnome, KDE, fluxbox, blackbox, windowmanager en binnenkort terug enlightenment (hoewel ik die een beetje overkill vind).. zonder probleem draaien. wel opletten voor de vervanger van GDM, (wat dat ook mogen zijn, bv. entrance). Volledige herinstallatie lijkt me totaal nuttenloos.. je koopt toch geen nieuwe auto als je je huidige auto in een rode kleur wilt zien? (lees: ik krijg wat van de tip: "herinstalleren".. linux is Windows niet (no offence)). gewoon KDE bij installeren en klaar is kees