Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eigenwijze muis  (gelezen 1489 keer)

Offline rvtasd

• Lid
eigenwijze muis
« Gepost op: 2007/08/12, 21:54:43 »
Sinds een paar dagen heb ik soms het volgende probleem.
Als ik Ubuntu opstart en ik klik een pulldownmenu aan en ga bijvoorbeeld naar het 5e item in de lijst, dan schiet naar 5 seconden de keuze door naar het 4e item en na weer 5 seconden naar het 3e item. Moeilijk kiezen dus.
Als ik in de tekstverwerker zit, springt de cursor om de 5 seconden een regel omhoog. Erg lastig typen.
En als ik in een browser zit en ik scroll naar beneden, springt het scherm elke 5 seconden weer een regel omhoog. Leest niet erg makkelijk.
Dit fenomeen doet zich niet altijd voor. Ik houd het op 5 van de 10 keer.
Nu toevallig even niet, want anders zou ik dit nimmer hebben kunnen typen.
Ik geef voor het gemak de muis maar de schuld, maar zeker ben ik er niet van.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
eigenwijze muis
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/12, 21:55:28 »
Kan aan de muis liggen, hoor. Wat voor muis heb je?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
eigenwijze muis
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/12, 21:58:43 »
als je een lazer geleide muis gebruikt dan gebeuren dit soort dingen vaak op gladde oppervlakken. Misschien dat het hier iets mee te maken kan hebben?

Offline joop905

• Lid
eigenwijze muis
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/12, 22:04:05 »
batterijen misschien op(leeg)

Offline rvtasd

• Lid
eigenwijze muis
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/13, 22:30:03 »
Het is een Logitech Optical Mouse met een staart. Dus geen lege batterijen.
Maar misschien is de muismat te glad voor het optisch oog. Het muisaanwijzertje "loopt" zo nu en dan ook over het beeldscherm. Meestal naar boven.
Ik zal het eens een tijdje zonder muismat doen.
Dank zover.

Offline eendje

• Lid
eigenwijze muis
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/13, 23:00:36 »
Een muis die aan de wandel is wordt meestal veroorzaakt door een brakke kabel. Meestal het eerste stukje dat direct uit de muis komt.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline rvtasd

• Lid
eigenwijze muis
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/19, 00:45:17 »
Dank voor alle reakties en suggesties. Echter, wat mij is opgevallen, is dat het probleem zich voordoet als ik een koude start maak, dus als ik 's-morgens de pc direct opstart met Ubuntu. Worstel ik mij eerst een uurtje of wat door XP en/of Vista, en reboot dan naar Ubuntu, dan doet het probleem van de lopende / omhoogspringende muis zich niet voor.
Ik overweeg om de pc maar niet meer uit te zetten. Dan is de muis ook altijd warm.
Met vriendelijke groeten.