Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-HD installatie (Xorg.conf???)  (gelezen 1530 keer)

Offline Gerwin

• Lid
    • M'n Website
USB-HD installatie (Xorg.conf???)
« Gepost op: 2007/08/04, 16:04:55 »
Hallo,

Ik heb in middels al verschillende keren Ubuntu geinstaleert.

Ik heb het nu ook op een 40GB USB-HD geinstaleert.

Het werkt goed op de laptop waar mee ik het geinstaleert heb. Maar als ik de usb HD via m'n vaste pc opstart Krijg ik een foutmelding van m'n x-server.

Ik wil dan kijken wat voor error die geeft maar m'n toetsenbord werkt niet.

Ik denk dat het de xorg.

Dus nu zou ik graag willen dat als de x-server niet werkt dat m'n systeem een andere xorg probeert(automatisch)

Ik zou alleen niet wten hoe ik dit zou doen.

Ik hoop dat julie me kunnen helpen ik wl deze HD kunnen gebruiken op iedere computer die booten van usb toestaat.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/04, 16:34:12 »
Opstarten met de laptop, dan externe hd aansluiten,
dan "sudo gedit" in terminal,
dan xorg bewerken op externe hd (toestemming aan jezelf geven om file te wijzigen).

Offline Gerwin

• Lid
    • M'n Website
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/04, 16:43:47 »
Citaat van: jan11000
Opstarten met de laptop, dan externe hd aansluiten,
dan "sudo gedit" in terminal,
dan xorg bewerken op externe hd (toestemming aan jezelf geven om file te wijzigen).
Ik kan m'n xorg wel aanpassen met m'n laptop maar dat s het proleem niet.

Ik heb nu in de xorg.conf staan dat ik een nvidia driver moet gebruiken.
Ik wil alleen dat als dat niet werkt dat die dan automatisch een ati of vesa driver gebuikt.

Ik wil de computer met alle hardware kunnen gebuiken.

Dus hij moet altijd kijken welke hardware ik heb maar dat doet ie niet standaart. hoe zorg ik dat diedat wel doet.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/04, 16:54:43 »
Dit installeren   xresprobe

Dan met dit

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

steeds alles wijzigen indien je de hardware weet.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/04, 17:01:49 »
1. Ik denk dat dit in Gutsy Gibbon minder een probleem zal worden met X.org 7.3
2. Een quick and dirty hack zou zijn om (eerst een backup van xorg.conf te maken en) voor het opstarten van X.org de uitvoer van "lspci|grep VGA" te vergelijken met een bepaalde string (nvidia of ati) en dan met bijvoorbeeld sed de Driver "nvidia" of Driver "radeon" lijn veranderen (of gewoon twee xorg.conf'en waarvan 1 ge-cp'ed wordt naar xorg.conf).
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Gerwin

• Lid
    • M'n Website
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/05, 16:08:00 »
Citaat van: profoX
1. Ik denk dat dit in Gutsy Gibbon minder een probleem zal worden met X.org 7.3
2. Een quick and dirty hack zou zijn om (eerst een backup van xorg.conf te maken en) voor het opstarten van X.org de uitvoer van "lspci|grep VGA" te vergelijken met een bepaalde string (nvidia of ati) en dan met bijvoorbeeld sed de Driver "nvidia" of Driver "radeon" lijn veranderen (of gewoon twee xorg.conf'en waarvan 1 ge-cp'ed wordt naar xorg.conf).
Ik heb nu de tribe 3 van Gutsy Gibbon geinstaleert. Maar de computer waar ik hem me instaler is nog stets de enige die een werkende X-server heeft.

Ik zou dat andere idee van jou best willen proberen mar ik heb geen idee hoe ik dat moet maken kan iemand me daar mee helpen?

« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/05, 16:45:48 »
Citaat van: Gerwin
Hallo,

Ik heb in middels al verschillende keren Ubuntu geinstaleert.

Ik heb het nu ook op een 40GB USB-HD geinstaleert.

Het werkt goed op de laptop waar mee ik het geinstaleert heb. Maar als ik de usb HD via m'n vaste pc opstart Krijg ik een foutmelding van m'n x-server.

Ik wil dan kijken wat voor error die geeft maar m'n toetsenbord werkt niet.

Ik denk dat het de xorg.

Dus nu zou ik graag willen dat als de x-server niet werkt dat m'n systeem een andere xorg probeert(automatisch)

Ik zou alleen niet wten hoe ik dit zou doen.

Ik hoop dat julie me kunnen helpen ik wl deze HD kunnen gebruiken op iedere computer die booten van usb toestaat.
Effe tussendoor voor Gerwin,
Hoe start je ubuntu op? Gaat de bios rechtstreeks naar de usb-HD of staat die in het Grub-menu? 't Is dat ik een opstart wil doen van zo'n installatie via Grub en het werkt bij mij niet.

Offline Gerwin

• Lid
    • M'n Website
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/05, 20:50:50 »
Citaat van: Dadio
Effe tussendoor voor Gerwin,
Hoe start je ubuntu op? Gaat de bios rechtstreeks naar de usb-HD of staat die in het Grub-menu? 't Is dat ik een opstart wil doen van zo'n installatie via Grub en het werkt bij mij niet.
Ik doe het van uit de bios. Dan word grub die op de usb-HD staat gestart. en afhankelijk van de computer verander ik in grub welke harde schijf gestart word door "e" (edit) en dan iets van hd(1,0) te veranderen in iets zoals hd(0,1).

hd(Hardeschijf,partietie) meestal is dit hd(0,0) als je in de bios kiest voor usb-hd
Anders is het waarschijnlijk hd(1,0)

« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/05, 22:45:06 »
Shit, (sorry voor mij woordgebruik) ik dacht wel dat het voor u zo simpel was. :mad: Ik denk dat mijn bios het gewoon niet aan kan...