Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scanner Minolta en Xsane blokkeren  (gelezen 1666 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Scanner Minolta en Xsane blokkeren
« Gepost op: 2006/05/02, 15:24:47 »
Hallo,

Mijn probleem: ik heb een Minolta Scan Dual II diascanner aan mijn computer hangen (usb-poort). Xsane herkent de scanner. Ook als ik via een terminal-scherm info opvraag over de scanner herkent 'ie het, maar ...
... als ik dan effectief scan (of preview) wordt het programma plots afgebroken met de melding "functie was onderbroken". Soms reageert de scanner gewoonweg niet, ook niet als ik het ding af en terug aan zet.
Soms kan Xsane kennelijk WEL een opdracht  naar de scanner sturen en wordt de lader met dia's enigszins naar binnen getrokken. Maar snel daarnaa krijg ik weer de melding dat het boeltje is onderbroken.
Ik heb Xsane opgedragen om mijn scans te bewaren in /home/Jens/Scans en deze map heb ik alle schrijf-, lees- en wat dan ook voor rechten gegeven vanuit bestandsbeheer.

Hoe krijg ik mijn geliefde scanner aan de praat?

Jens
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Scanner Minolta en Xsane blokkeren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/02, 15:52:33 »
Hoe heb je hem ge

Offline Jenske

  • Lid
Scanner Minolta en Xsane blokkeren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/02, 15:57:18 »
Een beetje vreemd, maar ik zal mezelf maar beantwoorden.
Ik heb namelijk inmiddels de scanner aan de praat gekregen :) , althans voor 1 dia. Ik test straks verder of 'ie alles wil scannen.
Ik heb nl. avision.conf aangepast, zodat de nummerkes, die ik vond bij sane-find-scanner ook dezelfde zijn in avision.conf.

Ik zoek inmiddels verder
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Scanner Minolta en Xsane blokkeren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/02, 15:59:07 »
Goed :)
Maar uw scanner niet van usb poort veranderen of het zal terug hetzelfde zijn ;)