Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WEP key gevraagd bij open netwerk  (gelezen 1278 keer)

Benjamin1987

• Gast
WEP key gevraagd bij open netwerk
« Gepost op: 2007/08/02, 15:59:38 »
Ik heb even een vraagje.

Ik heb een laptop Acer Aspire 5101 en ik heb een atheros5005G draadloze networkcard erin zitten. Het probleem is alleen dat ik in ubuntu niet zomaar kan inloggen op een open network terwijl dat in windows wel kan. Het probleem is dat ik ook niet 1,2,3 in de router kan ivm het kwijtraken van het w8woord (lekker slim...) . Weetr iemand hoe ik dit kan oplossen???

THNX

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/02, 16:44:41 »
Je router resetten zodat je er weer in kan? In de handleiding of op de site van de fabrikant kan je vinden hoe je dat doet.

Als er gevraagd wordt om een WEP key is het netwerk niet open. Dit zal je dus in je router aan moeten passen.

Benjamin1987

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/02, 16:47:22 »
volgens de instellingen die ik bij beide netwerken heb opgevraagd, zijn ze wel degelijk open en is er geen WEP key nodig. Wat zijn trouwens de gevolgen voor van het restten van de Router tav andere computers in het netwerk? Thnx voor de reply

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/02, 17:11:57 »
Dat hangt af van wat voor router je hebt en hoe je de pc's daarop hebt aangesloten.
Als het ook een (ADSL)modem is, moet je waarschijnlijk van tevoren goed uitzoeken hoe je die instelt.

Kom je met je laptop wel gewoon op andere open netwerken? En op netwerpen met WEP en WPA?

WEP is trouwens niet echt veilig. Binnen enkele minuten is het wachtwoord te kraken.

Benjamin1987

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/02, 17:35:21 »
Het aparte is dat ik de eerste keer toen ik met ubuntu inlogte op het 'open' netwerk ik wel verbinding kreeg, maar die keer daarop niet, terwijl ik er zeker van ben dat het niet plotseling een gesloten netwerk is geworden. Ik heb overigens nog niet op een netwerk gezeten met WPA dus ik zou het niet weten. Ik heb trouwens een Linksys 54g router.