Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome-update-manager  (gelezen 1032 keer)

gnome-update-manager
« Gepost op: 2007/08/02, 11:00:23 »
Al voor de derde dag op rij krijg ik updates binnen.  Maar wanneer ik dat 's ochtends vroeg wil downloaden, dan blijft gnome-uodate-manager hangen (dat cirkeltje met stippen die ronddraaien).  Nu is dat in Linux (ik draai Edubuntu 6.10) niet echt een probleem.
Met Systeem  --> Beheer --> Procesbeheer scrollen naar "update-manager", klikken en dan "proces beĆ«indigen".  No harm done.  Maar vervelend is het wel.
Gisteren en eergisteren heb ik dan telkens 's avond die updates binnengehaald door op het meldingspictogram rechts bovenaan te klikken (op net dezelfde manier als die ochtend) en dan doet ie het wel.  Vreemd, heel vreemd.  Heeft iemand dit nog opgemerkt en is er iets aan te doen ?  Staat er eventueel iets fout in mijn instellingen ? Welke instellingen dan ? En waar zou ik die dan vinden ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
gnome-update-manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/02, 11:03:59 »
De Belgische Ubuntuservers geven vaker problemen (traag, vaak overbelast). Waarschijnlijk ligt het daaraan, want iedereen zet 's ochtends z'n PC aan en haalt dan de updates binnen.... In de avond worden de servers minder belast, dus dan lukt het je wel.

Het ligt dus niet aan je Linux, noch aan je PC.

Groet, Pjotr.

gnome-update-manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/02, 11:07:34 »
ik update vaker via de terminal
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
de terminal heeft minder de neiging om vast te lopen

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
gnome-update-manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/02, 11:10:53 »
Citaat van: Q.
ik update vaker via de terminal
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
de terminal heeft minder de neiging om vast te lopen
Dat is waarschijnlijk "gezichtsbedrog"..... Het ligt echt aan de Belgische servers, en dan maakt het niet uit wat je gebruikt: de terminal of update manager.

De Nederlandse servers presteren (wat dat betreft) gelukkig veel beter. Sommige Belgen hebben daarom in hun pakketbronnenlijst, de Belse servers gewist en daarvoor in de plaats de Nederlandse servers gezet.

gnome-update-manager
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/02, 11:34:26 »
Citaat van: pjotr123
Sommige Belgen hebben daarom in hun pakketbronnenlijst, de Belse servers gewist en daarvoor in de plaats de Nederlandse servers gezet.
En hoe doe je dat dan ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

gnome-update-manager
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/02, 12:51:47 »
je gaat naar source-o-matic of gebruikt Sorgen van Kiwinote en kiest in plaats van Belgiƫ, Nederland :)