Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updates not authenticated  (gelezen 470 keer)

StevenD

• Gast
Updates not authenticated
« Gepost op: 2007/08/01, 09:45:08 »
Dag iedereen,

al een geruime tijd volg ik dit forum, en heb ik er ook al veel van opgestoken. Sinds een 3tal weken ben ik ook een blije Ubuntu-gebruiker. Alles verloopt zoals het hoort: prima dus. Maar nu toch een klein probleempje:
deze morgen kreeg ik een melding van 4 nieuwe updates, maar als ik ze wil installeren, krijg ik het bericht dat ze niet geverifieerd kunnen worden. Het gaat over 4 updates van firefox (van 2.0.0.5 naar 2.0.0.6). Ik heb niets aan mijn sources.list veranderd sinds de installatie, dus enkel de officiƫle bronnen staan erin. Ik veronderstel dat het geen probleem is, maar wil het toch wel zeker weten.

Wat er misschien mee te maken heeft: ik heb hier een Engeltalige Ubuntu draaien. Firefox staat ook in het Engels. Maar mijn bronnen komen wel van 'be' (Belgiƫ). Als dit een domme opmerking is, sorry, ik ben nog serieus groen...

Bedankt
Steven

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/01, 09:53:09 »
Waarschijnlijk (zie onderstaande link) gaat dit 'vanzelf' over en is het te wijten aan een fout in de Ubuntu-repo's. Even geduld dus.

Misschien kun je in de tussentijd in de terminal nog de volgende commando's uitvoeren:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Vaak krijg je hierdoor meer en betere informatie over de fout.

Zie:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-353267.html

StevenD

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/01, 10:04:06 »
Inderdaad, opgelost. Ik heb eerst via de terminal gewerkt, maar daar werd niets bij vermeld van problemen (heb dat dan afgebroken). Dan nog eens via de grafische we, en het installeerde zoals het zou moeten. Het probleem was dus ongeduld ;-)
Bedankt voor de info!