Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl automatisch opstarten  (gelezen 759 keer)

Offline shappie

  • Lid
Beryl automatisch opstarten
« Gepost op: 2007/07/31, 19:08:20 »
Hallo,

ik heb na veel knoeien beryl aan het werk op een ATI videokaart (9550) Dit via een handige handleiding in een engelse ubuntu wiki. Zie mijn post voor info.

Nu wil ik beryl automatisch laten opstarten maar dit lukt niet. Ik heb in de wiki gekeken en de manier waarop dat stond beschreven bij de beryl install handleiding hier werkte niet.

Alvast bedankt! (Ps. echt snelle suport hierzo, normaals dank hiervoor)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline woteb

  • Lid
Beryl automatisch opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 19:13:32 »
Ik weet niets van Beryl (want dat draai ik niet), maar kan ik (en met mij anderen?) concluderen dat dit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13134 probleem is opgelost?

En snelle hulp, daar staat dit forum om bekend. Graag gedaan hoor!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Jorizzz

  • Gast
Beryl automatisch opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 20:17:28 »
Welke manier stond precies in de wiki beschreven?

Bij mij werkte Beryl altijd gewoon als ik em bij Sessies toevoegde. Ga daarvoor naar Systeem > Voorkeuren > Sessies en klik op de button Nieuw. Gewoon in beide vakjes dan beryl invullen en zo werkte het bij mij.

Offline Patch

  • Lid
Beryl automatisch opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/31, 20:41:32 »
Citaat van: Jorizzz
Bij mij werkte Beryl altijd gewoon als ik em bij Sessies toevoegde. Ga daarvoor naar Systeem > Voorkeuren > Sessies en klik op de button Nieuw. Gewoon in beide vakjes dan beryl invullen en zo werkte het bij mij.
Je moet beryl-manager toevoegen.

Sucses.
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline shappie

  • Lid
Beryl automatisch opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/31, 22:51:33 »
@Woteb:

Nee het probleem met mijn laptop is er nog steeds ik ben morgen weg maar zal z.s.m. de alternate install cd gaan proberen!
Ik draai sinds 2 dagen ubuntu op mijn desktop PC. Ik had dualboot met vista en xp maar omdat ik vista niet gebruikte heb ik het eraf gehaald. Ik heb hiervoor in de plaats ubuntu geinstalleerd en dit draait egt super lkkr. Ben zeer tevreden, alleen flink bezig geweest met die effecten omdat ik dat graag eens wou proberen. Nu dit werkt ga ik alles instellen en het als standaard systeem gebruiken (en xp alleen nog voor games).

@Patch

Bedankt! Ik had alleen beryl-manager in het eerste form ingevuld en daarom werkte het niet.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -