Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: read/write permission voor Floppys...  (gelezen 700 keer)

Nubilosus

• Gast
read/write permission voor Floppys...
« Gepost op: 2007/07/31, 15:50:03 »
Ik heb al een beetje zitten googlen maar kom er nog niet uit. Als ik een floppy mount, maakt niet uit onder welke user, zelfs root, heb ik enkel lees-permissies. Als ik probeer de permissies te veranderen krijg ik de melding "Sorry coulnd't change permissions of "Floppy drive: floppy0"".

Kan ik hier iets aan doen, of is Ubuntu gewoonweg neit geschikt voor het schrijven op floppys?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 16:04:43 »
Heb je het palletje wat op de diskette zelf zit wel in de goede stand staan?

Nubilosus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 16:08:37 »
...

Ja, dat heb ik! Ik kan er ook prima op schrijven onder Windows, er staan ook bestanden op. Als ik de floppy benader via de /media map kan ik er wel in schrijven, maar zodra ik de floppy eruit haal/unmount zijn die bestanden er neit meer op. Properties van de Floppy via Computer geeft aan dat alles alleen-lezen is, en zelfs Root kan geen permissies wijzigen.

Nubilosus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/31, 16:18:36 »
Hmm, nu werkt het opeens. Ik heb de floppy er enkele keren in- en uitgedaan, en nu kan ik erop schrijven.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/31, 16:24:29 »
Wat staat er precies in het bestand /etc/fstab ?
Heb je bij system>administration>users and groups bij jouw gebruiker aangegeven dat die gebruik mag maken van floppy's?

Nubilosus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/31, 16:35:50 »
in fstabd staat voor de floppy /media/floppy rw user noauto 0 0, en ja, mijn gebruiker mag floppy schrijven, hij is lid van root groep