Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc  (gelezen 1349 keer)

Offline bwman

• Lid
vlc
« Gepost op: 2007/07/30, 18:05:39 »
Hoi

bestaat er een mogelijkheid om een stream van op internet te rippen naar mijn pc. het gaat over deze link
ze komen niet op cd uit en eigenlijk vind ik dat heel jammer dus wil ik via een noodoplossing deze liedjes toch bewaren.  http://www.atv.be/v3/programdetail.aspx?mid=1&id=923# de linkjes onderaan de pagina.
moest dit rippen kunnen hoe pak ik dit dan aan .

greeetssss Chris.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

vlc
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/30, 19:09:46 »
bwman,
Er bestaat een streamripper voor ubuntu hoor.
Ben even aan het zoeken voor je, moment.....

In Synaptic:
tunapie
Deze neemt op met Streamripper (command-line tooltje). Wellicht dat je die er ook bij moet installeren.

Eerder had ik onder Windows Streamripper aan WinAmp hangen. Dit zal vergelijkbaar zijn.

Kun je hier wat mee?

Edit:
Ik zie nu, dat het om videostreams gaat? In dat geval zul je aan streamripper niet veel hebben..... Die neemt audio op (mp3 en ogg).

Als het om video gaat, kun je dan misschien wat met GTK-RecordMyDesktop? Als je een videospeler de videos laat afspelen en je neemt hiermee op? Ik weet niet wat het doet, heb geen ervaring.....

vlc
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/30, 19:17:24 »
p.s.
bwman, kijk eens op deze site. Met Mplayer schijnt er ook e.e.a. mogelijk te zijn.
http://linux.sitetree.nl/doc/html/node221.html

Offline bwman

• Lid
vlc
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/30, 19:51:23 »
met mplayer lijkt het niet te werken geeft een foutmelding dat hij de stream niet kan afspelen iemand nog een idee??
                                         its something you are
Saab enthousiast

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
vlc
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/30, 20:22:55 »
Met mplayer -dumpstream kan je de stream opslaan als het goed is.

Ik zie trouwens dat je in moet loggen op die site voordat je de streams kan bekijken.
Dat maakt het wel een stuk lastiger.

Offline bwman

• Lid
vlc
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/30, 20:49:26 »
heb de oplossing gevonden om met vlc op te nemen en dat werkt perfect
ik post de uitleg hier zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben

het stukje over internet explorer moet je maar ff overslaan want de uitleg komt uit een windows site maar het werkt ook in linux op deze manier.

1. Download en installeer VLC Media Player. Er is ook een Nederlandse versie.
   2. Open de uitzending die je wil opnemen in Internet Explorer.
   3. Wacht tot de reclame voorbij is. Klik met de rechtermuisknop op het videobeeld, en kies Eigenschappen.
   4. Kopieer het webadres achter Locatie.
   5. Open de VLC Media Player.
   6. Ga naar Bestand - Open Network Stream.
   7. Klik op HTTP/HTTPS/FTP/MMS en plak het webadres in het venster.
   8. Zet een vinkje bij Stream/Save en klik op Instellingen.
   9. Zet een vinkje bij Bestand en klik op Blader...
  10. Ga naar de map waar je de video wil opslaan, en typ een naam in. Opslaan.
  11. Geef bij Inkapseling methode het gewenste videoformaat op waarin de video wordt opgeslagen. Zet een vinkje bij Audio codec onder Transcoding opties als er geluid bij de video is. Geef de gewenste audio en video codecs op. Je kan deze instellingen ook laten staan. OK.
  12. Tijdens het opnemen zie je geen beeld. Je ziet wel de tijd oplopen. Het opnemen is in real time: het duurt net zo lang als de uitzending.
  13. Zoek na het opslaan het videobestand op. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en verander de extensie naar het formaat waarin je de video hebt opgeslagen.
  14. De video is nu af te spelen met VLC (of een andere mediaplayer).

bedankt aan siso via jou link ben ik verder wezen zoeken en bovenstaande kwam uit de bus

greeeetssss Chris
                                         its something you are
Saab enthousiast