Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OpenOffice spellingbestanden] krijg geen rechten  (gelezen 792 keer)

Offline Math.

• Lid
[OpenOffice spellingbestanden] krijg geen rechten
« Gepost op: 2007/07/30, 15:58:36 »
De officiële spellingcontrole (groene boekje 2005) krijg ik maar niet als gewone user geïnstalleerd in OO.o...
Ik heb het vorige keer wèl netjes kunnen installeren, alles werkte gewoon goed, maar krijg het nu echt niet voor elkaar. Ik ben bang dat dit komt doordat ik Ubuntu dit maal in het engels heb geïnstalleerd. Kheb nu wel Nederlands als standaard taal staan, dus mijn Ubuntu is verder gewoon weer volledig Nederlands. Ik kreeg namelijk bij de instructies voor het installeren (http://www.opentaal.org/download_spellingbestanden.php) geen rechten zoals ze op deze screenshot laten zien Administrator setup (schrijfrechten vereist) stond daar aangevinkt, maar kon dat bij mij niet aanvinken. Kheb daarom ook nog eens dezelfde stappen uitgevoerd met root-rechten en dan werkt het wel. Maar moet nu elke keer met sudo opstarten om de Nederlandse taal te kunnen gebruiken. Is hier geen andere oplossing voor...?

Offline Math.

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/30, 16:10:58 »
Nou vreemd dit... ik dacht dat met root-rechten gewoon wel de Nederlandse spellingcontrole kon gebruiken, maar toch niet... Het werkt dus helemaal niet. :(
Krijg nog wel de melding: dictionary list corruption in line "DICT   "

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/30, 18:16:22 »
Kheb het probleem denk ik opgelost... Khad bij [extra]-->[opties...]-->[taalinstellingen-->talen] "Nederlands (NL)" gekozen, maar ik kreeg elke keer weer de Engelse taal in het document wat ik opende. Nu heb ik de taal veranderd naar Nederlands (NL) en het document daarna opgeslagen en krijg hem nu gewoon met de Nederlandse spellingcontrole wanneer ik hem weer open. :)

edit:
Ik neem aan dat "Nederlands (NL)" het spellingbestand is die van de website afkomt? Of moet er dan net zoals in Firefox Nederlands (Groene Boekje 2005) staan?

En nu heb ik het spellingbestand dus ook een keer met root-rechten geïnstalleerd, kan dit zo blijven staan, of is het beter dit terug te draaien en nog eens op de "officiële" manier te installeren...?