Hoi
Ik weet niet of jullie het volgende programma al hadden gezien,
het noemt Wine-Doors.
Even de beschrijving van het programma:
Wine-doors is een programma dat ontworpen is om het installeren van Windows-software onder Linux, Solaris of andere Unix-systemen gemakkelijker te maken. Wine-doors is eigenlijk een pakketbeheer-programma voor Windows-software onder Linux. De meeste Linux desktopgebruikers zijn gewend aan een pakketbeheer-programma, dus is het logisch om dit ook voor Windows-software toe te passen.
bron:
http://www.getdeb.net/app.php?name=Wine-DoorsIk heb deze software geïnstalleerd en het geeft me blijkbaar de optie om bepaalde programma's, zoals Windows Media Player, Internet Explorer en andere te installeren op een makkelijke manier om ze zo via Wine te draaien. Je moet natuurlijk wel over een Microsoft Windows licentie beschikken om dit te kunnen gebruiken maar deze wordt niet gevraagd. Enkel even aanvinken dat je die bezit.
Ik vind dit perfect voor beginners, want zij hebben niet meer het gevoel dat er nog "emulatie" aan te pas komt.
Let wel op, de versienummer is 0.1 dus dit is de eerste release en er zitten zonder twijfel nog wel enkele fouten in.
Ik kreeg enkele foutmeldingen bij het installeren maar ik kon wel prima installeren.
Het idee op zich is fantastisch en maakt de overstap voor sommigen misschien nog makkelijker!
De lijst met programma's dat je kan installeren is groot, dus als je deze ook eens wil bekijken, installeer het programma dan even!
EDIT: Het eerste probleem dat ik ondervind is dat als ik iets installeer, ik nergens een linkje vindt om het te openen ...