Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mailwasher niet gevonden na instalatie  (gelezen 999 keer)

Offline glupper68

• Lid
mailwasher niet gevonden na instalatie
« Gepost op: 2007/07/28, 23:32:43 »
ik heb op Ubuntu de laatste linuxversie van Mailwasher geinstaleerd.
Dus de .deb file gedownload en geopend via Gdebi en vervolgens geinstalleerd. Alles gaat vanzelf en een foutloze instalatie.
Maar.......  ik zoek ben dus nog steeds opzoek naar het icoon om maiwasher te starten.
Ik ben nieuw binnen de Ubuntu-wereld dus wie kan mij helpen een start icoon te maken op mijn bureaublad of binnen het toepassingen menu?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/29, 01:37:23 »
Volgens mij zijn er veel betere alternatieven dan Mailwasher. Alternatieven die gratis zijn, en met betere ondersteuning vanuit Ubuntu. Bijvoorbeeld Spamassassin.

Ik denk dat men je hier moeilijk kan helpen met Mailwasher omdat het een commercieel (niet vrij te verkrijgen) programma is.

Normaal gezien volstaat het om het uitvoerbare bestand van het programma toe te voegen aan je menu's
In KDE is dat rechtermuisknop op K -> Menubewerker
In GNOME moet dat via Systeem -> Beheer of Voorkeuren ergens te vinden zijn, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd. (edit: of toch niet; wat happyhamster zegt is dus makkelijker ;))
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/29, 01:38:18 »
Voor een menu-ingang: rechts-klik op het hoofdmenu en kies "Edit Menus". Vervolgens kan je een categorie kiezen om de nieuwe link te plaatsen. Klik dan op "New Item". Er opent dan een "Create Launcher" window.

Of, voor een desktop-launcher: rechts-klik de desktop, en kies "create launcher".

Je kan dan een naam en icoon kiezen, maar echt belangrijk is alleen het commando om Mailwasher op te starten. Waarschijnlijk is dat commando:

mailwasher

Zoniet, kijk dan eens in de .deb file: gewoon weer openen (dubbelklikken), en dan zal bij "included files" een file /usr/bin/mailwasher-of-iets-dergelijks staan. Dat is dan de exacte naam om mailwasher op te kunnen starten.

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/29, 11:29:02 »
bedankt voor jullie reactie, kan ik voorlopig even mee verder
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04