Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [VMware Workstation] elke keer opnieuw configureren?  (gelezen 1022 keer)

Offline Math.

• Lid
[VMware Workstation] elke keer opnieuw configureren?
« Gepost op: 2007/07/28, 14:06:33 »
Ik krijg elke keer bij VMware Workstation de melding: vmware is installed, but it has not been (correctly) configured
for this system. To (re-)configure it, invoke the following command:
/usr/bin/vmware-config.pl.
Nadat ik dan /usr/bin/vmwar-config.pl heb uitgevoerd werkt alles weer en start hij ook gewoon weer op, maar zodra ik de pc weer opnieuw heb opgestart en ik probeer VMware weer op te starten krijg ik wéér die melding...

Iemand een idee waar aan het kan liggen?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/28, 19:21:08 »
Zie hier voor info:
http://www.vmware.com/community/thread.jspa;jsessionid=4574A4F40E88C36D4476BA0113E03F05?messageID=333098񑔪

Een van de oorzaken kan zijn dat je vmware player (of restanten ervan) op je systeem hebt staan naast workstation. Het volledig opruimen van de player is dan meestal voldoende.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/28, 20:29:55 »
Het is normaal dat het bij elke kernel verandering moet gebeuren maar anders eigenlijk niet.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/28, 21:31:48 »
Citaat van: siegi
Het is normaal dat het bij elke kernel verandering moet gebeuren maar anders eigenlijk niet.
Klopt. De kernel wordt bij mijn pas geupgrade als ik de VMware-kernelmodules kan downloaden. En meestal upgrade ik de kernel wel, maar zet in de /boot/grub/menu.lst een # voor de regels van de nieuwste kernel (zolang ik de VMware-kernelmodules niet heb). Pas wanneer ik de VMware-kernelmodules heb, gaan de # voor die regels weg en wordt de nieuwe kernel gebruikt. Niet eerder.

Dit geintje hen ik al een paar keer gehad. De nieuwe kernels worden kennelijk eerder uitgebracht dan de VMware-kernelmodules, en dat proces loopt niet helemaal synchroon.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/28, 22:51:27 »
Citaat van: happyhamster
Zie hier voor info:
http://www.vmware.com/community/thread.jspa;jsessionid=4574A4F40E88C36D4476BA0113E03F05?messageID=333098񑔪

Een van de oorzaken kan zijn dat je vmware player (of restanten ervan) op je systeem hebt staan naast workstation. Het volledig opruimen van de player is dan meestal voldoende.
Nja, de vmware player heb ik helemaal verwijderd, maar nog steeds hetzelfde...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/29, 14:05:31 »
Kheb m'n  /etc/init.d/vmware nog aangepast, zoals bij die link werd aangegeven.
if [ ! -e "/dev/vmmon" ]; then
mknod /dev/vmmon c 10 165
fi
Maar ook dat werkte niet... :(

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/30, 00:47:16 »
Kheb Ubuntu weer opnieuw geïnstalleerd en heb er nu geen problemen meer mee... Denk dat het toch ergens lag aan de player die ik daarvoor geïnstalleerd had staan. Maar toch best vreemd, khad de player helemaal vewijderd en de Workstation installeerd de player er ook naast... Misschien dat het lag aan Ubuntu Studio, kheb nu gewoon weer Ubuntu Feisty. Vaag allemaal weer...