Ik heb een dual boot windows XP en ubuntu Feisty Fawn, en wil vanuit beide systemen met dezelfde bestanden kunnen werken. In windows heb ik al mijn bestanden verplaatst van C: naar D: (omdat C-schijf ntfs is, en D is FAT32); dan heb ik de map Mijn documenten laten verwijzen naar deze nieuwe locatie, dus daar alles ok.
Nu probeer ik in ubuntu ook een soort "mijn documenten" te maken in mijn home directory, maar hier loopt het fout: als ik het goed begrijp moet ik vanuit de d:-schijf een verwijzing maken naar mijn home directory, maar daarvoor heb ik de rechten niet. Eerst had de map "mijn documenten" als eigenaar "joost" en als groep "root", na veel gepruts is ook de eigenaar "root" geworden, maw precies het omgekeerde van wat ik wilde doen...
Voor zover ik begrijp moet ik als root werken om de rechten te veranderen, dus doe ik sudo nautilus en dan rechtsklikken op de map waarvan ik de rechten wil wijzigen, maar dit lukt niet.
Als ik in de terminal sudo -i typ en dan nautilus start, idem.
Als ik in de terminal naar de d-schijf ga (heeft als naam RECOVER) en dan de rechten probeer te wijzigen met
chown -R joost /Mijn documenten zelfde probleem...
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?