Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem "bevriest" assault cube.  (gelezen 812 keer)

Systeem "bevriest" assault cube.
« Gepost op: 2007/07/26, 13:16:39 »
Hallo iedereen,

Wanneer ik het spel assault cube speel blijft mijn laptop na enige tijd haken, waardoor niks meer mogelijk is. Ik moet hem dus hardhandig uitschakelen. Dit is erg vervelend als je een netwerkspelletje doet en je vijand voor je neus ziet ;)

Ik heb momenteel de lowlatency kernel, maar daar kan het niet aan liggen. Daarvoor had ik het namelijk ook al.

Ik denk dat het niet zo zeer ligt aan Ubuntu. Het CPU gebruik is namelijk op 90%/100% en dat vind mijn laptop niet zo puik. Mijn vraag is dus of dit CPU gebruik naar beneden gehaald kan worden. Het valt mij op dat ik bij andere games ook een hoog CPU gebruik heb. Het zijn toch games die ik van getdeb.net af heb gehaald.

Ik neem aan dat het volgende over de videokaart gaat:
Citaat
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
Ik heb trouwens een Intel pentium dual-core:
Genuine Inter(R) CPU T2300 @ 1.66GHz | 1000,00MHz

Is dit probleem makkelijk/moeilijk te verhelpen?

servaas-xubuntu-user

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 15:49:01 »
ik heb nagenoeg dezelfde systeem specificaties en heb geen problemen met assault cube (gedownload van getdeb)

kan alleen geen verbinding met een game server maken dus speel tegen de computer

kan nu wel ... weet niet hoe heb meerdere spellen geistalleerd en weer verwijderd en weer geinstalleerd

heb nu ook af en toe dat alles bevriest soms kan ik met control+esc via menu spel opnieuw starten

soms werkt alleen control+alt+backspace opnieuw inloggen

en soms heb ik opeens indirect rendering en moet ik volledig opnieuw opstarten voor direct rendering

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 16:12:30 »
zet bij games altijd je desktop effects uit. das beter.( beryl bijv.)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/27, 20:35:14 »
@servaas-xubuntu-user, ik heb het ook van getdeb. Ik heb daarentegen wel de mogelijkheid om via het netwerk te spelen, terwijl het op de computer van mijn broertje weer niet kan (maar dat is bij action cube).

@leoquant, bedankt voor de tip, maar hoe schakel ik het bij compiz fusion uit? En lost dat het probleem op, of maakt het het alleen maar minder erg?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/27, 21:04:53 »
Citaat van: vlerknozem
@servaas-xubuntu-user, ik heb het ook van getdeb. Ik heb daarentegen wel de mogelijkheid om via het netwerk te spelen, terwijl het op de computer van mijn broertje weer niet kan (maar dat is bij action cube).

@leoquant, bedankt voor de tip, maar hoe schakel ik het bij compiz fusion uit? En lost dat het probleem op, of maakt het het alleen maar minder erg?
geen idee hoe compiz fusion uit te schakelen. ik draai beryl.