Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bugs in Dapper beta?  (gelezen 2674 keer)

DFreeze

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Gepost op: 2006/04/28, 08:47:47 »
Volgens mij heb ik een bug gevonden in Dapper-beta live. Ik ben niet zo bedreven in het identificeren van een bug, dus ik wil vragen of jullie me kunnen helpen het te dupliceren.

Wanneer ik een USB stick in de PC stop waar Dapper-beta live op draait, gebeurt er niets. Hotplugging werkt kennelijk niet. Er is niets mis met de USB stick (heb

Saamelainen

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/28, 11:22:20 »
Blijkbaar wordt je USB-stick niet herkend. Ik heb het net even geprobeerd op Dapper Beta en als ik de stick erin doe krijg ik 'm netjes te zien. Er zitten nog fouten in Beta. Zelf heb ik het spelletje Gweled dat alleen maar een leeg venster geeft en bij Tomboy  bijvoorbeeld (een soort sticky notes) werkt de functie Verwijderen nog niet, zodat ik nu een lange lijst notities aan het verzamelen ben die ik niet weg kan gooien.:)

Als het goed is moeten er nog een aantal dingen opgelost worden met de updates de komende tijd.

Saamelainen

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/28, 11:38:15 »
Ik denk dat het niet zo veel zin heeft om een bug van een Beta Live-CD te rapporteren. Het is tenslotte Beta en toch maar tijdelijk.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
bugs in Dapper beta?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/28, 12:27:25 »
Citaat van: Saamelainen
Ik denk dat het niet zo veel zin heeft om een bug van een Beta Live-CD te rapporteren. Het is tenslotte Beta en toch maar tijdelijk.
Juist wel dus, zo toon je juist aan dat er een fout is! ;)

Saamelainen

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/28, 12:39:54 »
Jazeker, maar van een Live-CD? Over ongeveer vier weken is het al zover. Bugs melden van de installatie-CD is natuurlijk erg nuttig.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
bugs in Dapper beta?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/28, 12:45:16 »
Citaat van: Saamelainen
Jazeker, maar van een Live-CD? Over ongeveer vier weken is het al zover. Bugs melden van de installatie-CD is natuurlijk erg nuttig.
Ik weet niet of er veel verschil zit in een live-beta of een install beta ...
Beiden zijn ontworpen om zo goed mogelijk te werken, die fout mag zich niet meer herhalen in pakweg Edgy Eft beta.

Ontwikkelaars kunnen hun toekomstige producten alleen maar nog beter maken als ze voldoende feed-back krijgen.
Ook al is het maar informatief omdat die versie toch niet meer verder ontwikkeld wordt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/28, 13:07:25 »
Lijkt me dat de live-CD volledig op de install-CD gebaseerd is? Is de install-CD goed dan zou de live-CD vanzelf ook goed moeten zijn?

bugs in Dapper beta?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/28, 14:01:01 »
Stuur eens mee:
* De laatste 40 regels van de uitvoer van dmesg vlak nadat je het ding inplugt
* De uitvoer van mount voor- en nadat je het ding inplugt
* De uitvoer van lsusb nadat je het ding inplugt

DFreeze

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/01, 11:12:30 »
Heb m'n stick vergeten mee te nemen naar 't werk (ik heb een tweede PC waarmee ik even met Beta kon rommelen). Dus de gevraagde listings krijg je morgen. 'k Zal thuis ook 'ns op wat andere PC's proberen, dan kunnen we meteen zien of het aan de PC ligt.

DFreeze

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/02, 08:23:35 »
't Lijkt erop dat er een 'bug' in de PC zit ;-) Op m'n andere PC's doet hotplugging het prima. Dus sorry mensen, maar 't lijkt loos alarm. Ik vermoed dat de front-USB aansluiting gewoon niet is aangesloten.

Saamelainen

• Gast
bugs in Dapper beta?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/29, 11:37:23 »
Ik vraag me af of iemand het volgende ook heeft. Na updates van een paar dagen geleden doet Totem het ineens niet meer op twee verschillende laptops. Totem start op, flitst even voorbij en is dan weer weg. Het gekke is dat als je een DVD in de speler doet Totem wel gewoon opent en de film afspeelt.

Ik heb voor een eventuele foutmelding Totem in de terminal geopend en er komt iets voor de dag over mogelijk een bug en probeer het op te lossen door