Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Point $HOME  (gelezen 415 keer)

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
  • Steunpunt: Nee
Point $HOME
« Gepost op: 2007/07/25, 22:18:53 »
Ik weet niet wat ik hiermee moet:

The '/home/jack' directory does not belong to you.
Point $HOME to your home directory and try again.

Ik wil een trial van Crossover Office proberen en deze netjes in /opt installeren, dus dacht ik sudo etc. te doen, maar dan krijg ik dus die melding.

Beter maar onder /home installeren of hoe gaat dat 'pointen' anders in zijn werk?
JackTummers.nl

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Point $HOME
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/26, 08:00:28 »
Wat probeer je exact te doen? Geef alle commando's + output. Uw beschrijving is wat vaag ;)

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
Point $HOME
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 10:19:21 »
Ik wil dus die trial van Crossover Office proberen. Je krijgt dan twee opties waar je het wilt installeren. De eerste is je /home (als je het installatiebestand start als user) en de tweede bijv. je /opt (als je het installatiebestand start als root). Dit laatste probeerde ik dus te doen, maar krijg dan dus de melding:
The '/home/jack' directory does not belong to you.
Point $HOME to your home directory and try again.

Ik vind het al een beetje raar omdat ik dacht dat als root 'alles' van mij is.
JackTummers.nl