Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution???  (gelezen 1737 keer)

Offline John K

• Lid
Evolution???
« Gepost op: 2006/04/28, 01:06:41 »
Beste allemaal,

Ik ken Evolution Mail nog maar net en ik dacht dat het een goede vervanger voor Outlook Express kon zijn.

Nu mis ik toch de volgende zaken;

Hoe kan ik de mails backuppen (op een andere lokatie het liefst) voor een herinstallatie bij een crash?

Hoe kan ik de adresboek backuppen (op een andere lokatie het liefst) voor een herinstallatie bij een crash?

Hoe maak ik groepen aan in het adresboek, of moet ik Groupmail ernaast gebruiken, en zo ja, is hier ook een Linux versie van?

Hoe migreer ik naar andere mailprogramma's, mocht dit door geringe mogelijkheden van Evolution nodig zijn?

Is er een uitgebreider mailprogramma voor Linux Ubuntu en Windows samen (om onderling uit te wisselen?

Groeten John en bij voorbaat dank!!!!

Offline wutnubu

• Lid
Evolution???
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/28, 06:49:26 »
Wat dachte je van Mozilla Thunderbird, kijk eens op www.mozilla.com. Ze hebben een Linux en Windows versie.

Succes

Evolution???
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/28, 13:59:39 »
Citaat van: John K
Hoe kan ik de mails backuppen (op een andere lokatie het liefst) voor een herinstallatie bij een crash?

Hoe kan ik de adresboek backuppen (op een andere lokatie het liefst) voor een herinstallatie bij een crash?
Kopieer ~/.evolution/

Citaat
Hoe migreer ik naar andere mailprogramma's, mocht dit door geringe mogelijkheden van Evolution nodig zijn?
Lang leve standaarden: elk mailprogramma kan omgaan met mbox bestanden. Evolution slaat mail op in zulke bestanden.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Evolution???
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/28, 14:30:26 »
Citaat van: John K
Gewoon: Bestand -> Mails opslaan -> map kiezen en naam geven-> opslaan
Terug importeren: Bestand ->importeren ->volgende klikken ->
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"