Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu + virtuele xp + usb-serial-converter + plc  (gelezen 1069 keer)

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
ubuntu + virtuele xp + usb-serial-converter + plc
« Gepost op: 2007/07/22, 18:53:23 »
ik gebruik voor school een programma(onder xp) om programmas voor een plc te schrijven...de plc word aangesloten via een seriele aansluiting, nu ik die niet heb gebruik ik een kabeltje dat serieel naar usb omvormt (wat zeer goed werkt onder xp)...

nu, ik heb een virtuele xp geinstalleerd met virtualbox, mooi mijn drivers geinstalleerd voor het kabeltje en ook mijn programma...ik activeer ook het usb kabeltje in virtualbox, dat staat aangegeven als ftdi ft232r usb uart...ook in apparaatbeheer van xp zie ik dat ik een com poort heb bijgekregen alsook zie ik de usb-serieel staan...in mijn programma kies ik dan ook voor deze com poort om te verbinden met de plc, maar nu komt het, ik zie de lampjes op het kabeltje branden maar hij kan niet verbinden...dus ik denk dat het goed gaat om signaal door de usb te sturen, maar aan de seriele aansluitingskant komt hij precies niet meer verder...

moet ik misschien een seriele driver voor ubuntu zoeken/installeren? of wie kan mij verder helpen of misschien toch op het goede pad brengen?