Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie problemen versie 7.04 64 Bit  (gelezen 820 keer)

BBW2

• Gast
Installatie problemen versie 7.04 64 Bit
« Gepost op: 2007/07/21, 16:17:12 »
Hoi

Ik ben maar eens weer begonnen met linux , ik ben alleen er al een beetje flauw , ik had eerst Elive 1.0 geprobeerd , maar ook zonder succes , enige forums verder had ik gelezen dat E17 ook voor Ubuntu beschikbaar was dus ik dacht ik ga voor ubuntu , ik heb de versie 7.04 64 Bit gedownload op cd gebrand op 2x speed snelheid , de cd start gewoon op kies ik voor de text installatie , Als ik bij de installatie vraag kom van Netwerk , dan loopt mijn computer vast , Dus ik denk misschien ligt aan mijn computer dus netwerk kaart uitgeschakeld , weer opnieuw de installatie procedure opgestart , ook hier bij het punt van netwerk loopt hij weer vast , wat ik overigens bij Elive niet had ondervonden , daar liep alles wel goed , maar daar had ook geen netwerk en geen geluid , misschien dat het aan mijn hardware ligt ,

Mainboard jetway SB600 Chipset vista ready
Interngeheugen   4GB DDR2 667 MHZ
video kaart         Nvidia geforsche 7600 512 MB 16X PCI Xpress
Processor           AMD Athlon DualCore 4800+

Ik weet niet wat er aan de hand is , ik heb ook de normale 7.04 voor 32 bit geprobeerd ook zonder succes , Daar liep mijn computer ook al gelijk vast geen beeld

Op mijn huidige systeem draai ik gewoon Vista wat overigens wel werkt zonder problemen , misschien dat mijn hardware gewoon niet onder linux wat ik wel raar vind een andere oplossingen zou ik zo ook niet weten , ik heb ook al de acpi functie uitgeschakeld en ingeschakeld , ook dit werkt niet onder ubuntu hij blijft gewoon vast lopen !

Ik hoop dat er iemand is die mij een oplossing kan geven , of misschien een andere distro kan aanraden !

Alvast bedankt voor de moeite en tijd !

MVG Bastiaan Westers :D

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/21, 18:15:01 »
Heb je de cd al op fouten gecontroleerd? (eerste menu als je opstart van cd)

Probeer anders de alternate cd.

Offline Steven Klein Haneveld

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/21, 20:25:57 »
?? Waarom zou de alternate-cd beter werken? Als er een live-cd is, dan moet die gewoon altijd werken (behalve op een server, misschien).

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/21, 20:34:03 »
Citaat van: sisosteven
?? Waarom zou de alternate-cd beter werken? Als er een live-cd is, dan moet die gewoon altijd werken (behalve op een server, misschien).
De Alternate CD laadt geen LiveCD-sessie in het RAM en installeert dus sneller en technisch eenvoudiger. Bovendien bevat de Alternate meer software dan de LiveCD. Kortom: het proberen waard, als installeren niet lukt met de LiveCD.

Offline Samuel Rave

• Lid
    • http://www.familie-rave.de/
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/21, 20:53:28 »
Ik heb zelf ook al een aantal x meegemaakt dat de desktop-installatie fout ging, maar de alternate-installatie ging foutloos!!!

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/21, 21:03:58 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik heb zelf ook al een aantal x meegemaakt dat de desktop-installatie fout ging, maar de alternate-installatie ging foutloos!!!
Idem  hierzo  :-)

Offline Steven Klein Haneveld

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/22, 13:42:42 »
Hmmm, okee, helder.
Toch blijf ik dat vreemd vinden.
Ik bedoel: ik snap ook wel, dat het behoorlijk scheelt in het geheugen en dus in de snelheid (eenvoud is betwistbaar, omdat dit smaakgebonden is). Maar als zo'n live-cd er is, hoort dat gewoon altijd te werken. Het lijkt er in jullie commentaar op, dat je accepteerd, dat het niet werkt en een andere installatie neemt.

Ik zeg dit: als iemand voor een live-cd kiest, dan moet dit werken. Een andere installatie is geen oplossing, alleen maar een omzeiling. Beetje oppervlakkig, vind ik. Maar wie ben ik..... ;)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/22, 13:59:16 »
Citaat van: sisosteven
als iemand voor een live-cd kiest, dan moet dit werken. Een andere installatie is geen oplossing, alleen maar een omzeiling. Beetje oppervlakkig, vind ik. Maar wie ben ik..... ;)
klopt, zo ontwijk je gewoon 't probleem en los je 't niet op.
Maar voor beginners is het soms chinees als ze een live-cd voor de eerste keer insteken. In plaats van dure terminalcommando's te gebruiken die heel vaak nog geen effect hebben is 't soms véél eenvoudiger ze de alternate-cd aan te smeren. We willen mensen niet afschrikken maar net hier houden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"