Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rt2500 met knetworkmanager  (gelezen 1032 keer)

schoappie

• Gast
rt2500 met knetworkmanager
« Gepost op: 2007/07/20, 19:35:23 »
Hoi,

Dit is een netwerkvraag over rt2500 in Debian Etch. Ik weet dat dit een Ubuntu-forum is, maar wilde eens een andere distro proberen, maar krijg mijn netwerk niet aan de gang en dat is  reuze vervelelend zoals u wellicht begrijpt....

Volgens mij heb ik nu alles qua drivers en installatie van de rt2500 voor elkaar. Maar als knetworkmanager contact wil maken komt ie niet verder dan 28%....
De Wep-key is voorlopig uitgeschakeld, dus ik zou in principe contact moeten kunnen maken zonder wep-key....

Zo ziet mijn /etc/network/interfaces eruit:

# This file describes the network interfaces available on your system
 # and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
 auto lo
 iface lo inet loopback
Dit geeft de knetworkmanager aan als ik met mijn cursor op de naam van het netwerk sta:

Device eth1
 ip: 0.0.0.0
 hardware adress : 00:50:18:**:**:** (I'll gave not all the information ;) )
 subnet mask: 0.0.0.0
 Broadcast: 0.0.0.0
 network: 'name of network'
 Hidden: no
 Access point: 00"50:18:**:*:**
 Bandwihth: unknown
 Signal strenght: 76
 Frequeny: 0.000 GHz
 Encrypted: no
 Device active: no
 Network active: no
Zou erruug fijn zijn als iemand mij van dienst zou kunnen zijn.

BVD
schoappied

EDit: heb nu de configuratie Utility RT2500 geinstalleerd.... het lijkt erop dat ik gewoon connection kan maken, maar helaas kan ik het web nog niet op... :/
Vreemd....
Ik heb ook al knetworkmanager proberen te verwijderen.... maar mocht weinig baten...

EDIT2: opgelost. Ik heb wireless assistant geinstalleerd. En dat werkt veel beter dan knetworkmanager.... ik begin nu te begrijpen waar de 'k' voor staat :/ ;)