Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scanner  (gelezen 1440 keer)

Offline wiert

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Scanner
« Gepost op: 2007/07/15, 21:00:38 »
Hallo,

Ik wil een scanner gaan kopen, maar dat schijnt niet altijd goed te gaan onder Linux. Heeft iemand misschien onlangs nog (naar tevredenheid) een scanner gekocht die oed werkt onderUbuntu? Zoja, welk merk/type/prijs?

Bedankt!

Offline vis

• Lid
Scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/15, 23:36:18 »
Ik heb zelf een tijd geleden de Canon Lide 25 gekocht. Deze heeft een tijd goed gedraaid. De llatste keer kon ik weer alleen maar scannen via de konsole, maar over het algemeen doet hj het dus wel. Ik moet alleen wanneer mijn prioriteit bij de scanner ligt, weer even uitvinden hoe hij weer werkt in Kooka/Xsane.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/16, 00:46:52 »
Gebruik even de zoekfunctie van het forum: er is een tijdje geleden nog een topic hierover gemaakt. :)

Offline Math.

• Lid
    • http://www.open-design.nl/
Scanner
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/16, 07:20:43 »
Canon Lide 35 heb ik, werkt perfect met XSane. :) Maar let op met Canon, heb namelijk ook nog een iP2200 printer staan, maar nog altijd niet aan de praat kunnen krijgen...

www.Open-design.nl - Open your mind. B creative with OSS.

johandulac

• Gast
Scanner
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 22:03:44 »
Kijk eens voor ondersteunde scanners op:

http://www.sane-project.org/sane-backends.html

Ook zouden praktisch alle HP-scanners goed met Linux werken, ook de nieuwste.

Offline Hanssun

• Lid
Scanner
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/22, 13:22:15 »
Citaat van: wiert
Hallo,

Ik wil een scanner gaan kopen, maar dat schijnt niet altijd goed te gaan onder Linux. Heeft iemand misschien onlangs nog (naar tevredenheid) een scanner gekocht die oed werkt onderUbuntu? Zoja, welk merk/type/prijs?

Bedankt!
Hallo Wiert,

ik heb een Hp psc 1315 all-in-one printer-scanner-copier en voor nog geen 100 euro en alle  drivers zitten al op Ubuntu via systeem-beheer-printer , even aan zetten en op de printer klikken en dan wordt je printer gezocht even als standaard printer instellen en appeltje eitje :)
De scanner is ook heel simpel onder Ubuntu , even Kooka installeren via software toevoegen/verwijderen en ook weer appeltje eitje.

Gr Hans,

Offline hello

• Lid
Scanner
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/22, 17:19:59 »
Mijn psc 1510 (all in one) werkt ook perfect

Offline Jenske

• Lid
Scanner
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/22, 17:32:11 »
Citaat van: wiert
Hallo,

Bedankt!
"een scanner" is misschien wat vaag. Bedoel je ...
... een flatbedscanner voor A4'tjes?
... een flatbedscanner die ook dia's aankan?
... een slidescanner?

Misschien even verduidelijken?

(Ik wil je nu er al even op wijzen dat je zelfs met een gewone webcam in combinatie met bv. hugin ongelooflijke zaken kan realiseren (vb. schilderij fotograferen in hoge resolutie)).
.. thuis volledig Ubuntu sinds 2006
.. xubuntu 14.04
.. HP desktop 1,5 Tbyte harde schijf 7200 rpm, 4 Mhz processor, 6 Gbyte RAM