Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aankoop laptop  (gelezen 937 keer)

Offline Rubert

  • Lid
aankoop laptop
« Gepost op: 2007/07/15, 11:55:35 »
Hallo,

ik werk momenteel vrijwel uitsluitend met ubuntu 7.04 op mijn desktop pc. ( P4, 1GB Ram, 160 GB HD )
Ik zou mij echter ook graag nog een laptopje aanschaffen.
Ik beschik nog over een linksys router BEFW11S4 ( netwerkstandaard 802.11b ) . Momenteel staat 'wireless' op enabled. ( ik gebruik toch enkel maar 2 bekabelde pc's)
Mijn vraag is nu, welke laptop ik mij best zou aanschaffen ?? ( ook rekening houdende met mijn router )
Mijn bedoeling is om zeker Ubuntu op de laptop te zetten ( eigenlijk heb ik géén behoefte aan 'windows'!)
Verder zou ik de laptop gebruiken voor de 'gewone' zaken : surfen, mailen, muziek, films bekijken, foto's bekijken en bewerken, eenvoudige kantoorbewerkingen (openoffice),...
Het laptopje mag ook niet te duur zijn.
Ik lees dat Dell pc's aanbiedt met ubuntu ( 649$ ), maar dat deze, jammer genoeg, niet in België te koop zijn.

Alle suggesties zijn welkom.

Thx.

Grtz,
Rubert
Registered Linux User # 418466
Registered Ubuntu User # 7538

Offline Rubert

  • Lid
aankoop laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/15, 12:09:13 »
wireless staat uiteraard op disabled ( sorry foutje van mij....)
Registered Linux User # 418466
Registered Ubuntu User # 7538

aankoop laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/15, 12:14:31 »
dell laptops zijn zeer goede kwaliteit en zeer goede service...

ik zou zeker geen acer kopen...goedkoop, lijken goed, maar is eigenlijk een stukske speelgoed met slechte service...laat u nie vange!

Offline vis

  • Lid
aankoop laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/15, 12:31:58 »
Ik heb hier ook een laptop van Acer. Ben er ook niet echt bepaald tevrden over. In de begin jaren was Acer vrij goed, maar wordt echt met de dag minder. Het is inderdaad een stuk plastiv en er gaat geregeld wat kapot. Dit ervaar ik niet alleen bij mijn eigen latop maar ook bij 3 andere kennisen.