Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ddr2 ddr sdr ??? wat voor geheugen.  (gelezen 3126 keer)

Offline marc heijerman

• Lid
  • Steunpunt: Nee
ddr2 ddr sdr ??? wat voor geheugen.
« Gepost op: 2007/07/14, 17:27:03 »
hoe kan ik zien wat voor soort intern geheugen ik heb, ik weet dat het 1,5 gig is maar wat voor merk en of het ddr of ddr2 of sdr is, kan ik dit opzoeken in een terminal venster of moet ik mijn pc daarvoor uit elkaar halen ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline n3p3nthess

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/14, 17:45:21 »
Ik weet niet of je dat zo kan opzoeken...
Maar als je je PC even opendraait, dan kan je het merk en type ineens aflezen.

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/14, 17:46:56 »
Dat moet je ook vinden in het boekje dat bij de PC of het moederbord hoort. Anders moederbord opzoeken op het internet en dan weet je welke modules je nodig hebt. Type en snelheid.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/14, 18:12:34 »
Beetje duidelijker: Je kan het via het boekje achterhalen. dat boekje is echter vaak outdated. De informatie hoeft niet (meer) juist te zijn. Ook kan het gebeuren dat er net even iets anders - gelijkwaardigs- is ingezet. Vaak staat er dan ook dat er ... of .. in kan zitten.

Als je wil weten wat er in zit, is de beste manier om ze er uit te halen en het nummer dat er op stat in te vullen in google. Let wel, het is mogelijk dat je verschillende hebt, ook als ze uit de fabriek komen (komt niet makkelijk voor)

Als je wil weten welke je moet kopen (als je bij wil kopen) is het het beste om op de website van de fabrikant te kijken onder jouw moederbord. De fabrikant heeft - als het goed is - een Qualified Vendos List (QVL) die aangeeft welk geheugen (merk en model met partnumber) het zeker doen op je moederbord. Het kan zijn dat de QVL op de website uitgebreider is dan die in je boekje (vanwege updates en nieuwe testresultaten)

Cobuntu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/14, 18:27:37 »
De hardwareherkenning in Ubuntu, zit standaard inbegrepen :)

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/14, 18:38:31 »
Ik kan me vergissen maar niet zo tot in de puntjes. Bovendien kan Ubuntu onmogelijk weten hoe de QVL van alle moederborden er uit ziet.

Cobuntu

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/14, 18:42:16 »
Ja, je hebt gelijk. Ik verwar het met een ander programma. Misschien is er zo een programma voor Linux dat hardware herkent? Zoniet, kijk dan in je moederbord boekje. Of zoals eerder gezegd, open je computer en kijk eventjes.