Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's standaard maken voor bepaalde bestandtypes  (gelezen 701 keer)

Cobuntu

• Gast
Programma's standaard maken voor bepaalde bestandtypes
« Gepost op: 2007/07/12, 12:48:04 »
Hallo,

ik heb net de codecs gedownload voor Totem-Media player, en wil zeggen dat het fantastisch werkt. Ik speel ook .WAV files af, alleen die worden altijd geopend in Sound Juicer. Ik vind dit programma niet handig voor het afspelen van muziek, en ik kan hem ook niet verwijderen want anders verdwijnt ook de Ubuntu desktop. Dus mijn vraag: hoe stel ik Totem media player (of andere Media Player) in zodat hij meteen de .WAV files opent?

Bij voorbaat dank

Offline sunny

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 12:51:28 »
Op een wav bestandje gaan staan en dan meigenschappen en dan openen met....

Sunny

Cobuntu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 13:03:57 »
Als ik een Audio CD erin doe, kan ik de schijf niet openen of verkennen. Hij opent direct Sound Juicer, terwijl ik ze alleen wil afspelen. Sound Juicer kan ook afspelen, alleen de interface is lastig. Ik mag de CD ook niet verkennen, geen toegang.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 15:00:54 »
Dat kan je veranderen in System>Preferences>Removable Drives and Multimedia
Daarna in het multimedia tabje sound-juicer vervangen door het programma wat je wil gebruiken.

Offline plek

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/30, 13:39:50 »
Kortgeleden heb ik met een kleine test uitgevonden dat bij mij VLC alle DVD's kan afspelen (onder Ubuntu 7.10). Ik had er niet aan gedacht dat de standaardspeler (Totem) misschien wel te wijzigen zou zijn. Handig dus Johanvd!
In het tabblad Multimedia (via Systeem>Voorkeuren>Verwisselbare stations en media) staat bij Video DVD's nu "totem %m". Het pulldown-menu achter het pijltje is echter leeg, en met de knop Bladeren weet ik niet waar ik VLC kan vinden.
Wat moet ik nu precies doen om van VLC mijn standaard DVD-speler te maken? Alvast dank.
Gr, Peter