Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid opnemen is geluidsrecorder goed?  (gelezen 7719 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Geluid opnemen is geluidsrecorder goed?
« Gepost op: 2007/07/09, 09:59:25 »
Ik heb hier aleens laten vallen dat ik bij een radiostation zit. Een jaar of 2 terug heb ik ooit es liedjes opgenomen van plaat op cassette en daarna opgenomen op de pc (volkomen legaal want als de plaat niet als cd te verkrijgen is, is het toegestaan). Nu heeft iemand ongeveer hetzelfde gedaan maar hij had een cd recorder in zijn stereotoren. Daarvoor had hij van die hele aparte schijfjes nodig. Nu vroeg hij vrijdag aan mij of ik die cd over kon kopieren voor hem want de cd werd slecht. Ik geprobeerd met eerst de nummers rippen (om makkelijk een hoesje te kunnen maken) lukte niet. Nu ben ik even in windows met nero aan het over kopieren maar dat duurt bijna 10 uur en succes is niet verzekerd. Als dat mislukt wil ik het weer op cassette gaan zetten en dan op de pc opnemen. Nu zag ik geluidsrecorder staan. Is die voor dit doel goed genoeg? Dus na elk nummer stoppen. Of is een andere recorder beter?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/09, 10:16:41 »
als i khet goed snap wilt ge uw cassettes/lps op pc opnemen?
dan download ge het best audacity...dat gebruik al zeer lange tijd en vind ik nog altijd de makkelijkste en beste oplossing...

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/09, 12:30:01 »
Ja, helemaal mee eens. Zit momenteel m'n oude platenverzameling om te zetten naar digitaal (pfff wel een waanzinnige klus zeg) en hiervoor gebruik ik ook Audacity i.c.m. een USB-draaitafel. Je kunt met Audacity in het bestand aangeven waar de nummers starten en hoe ze heten en dan in 1 keer de individuele songs wegschrijven in allerlei formaten.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/09, 13:05:06 »
Ok dank voor de tips zal eens kijken ;)
Alleen moet ik wel even kwijt dak inmiddels windows echt begin te haten. Opstarten heel traag (alles laden) maar ook hij zat op 78% ruim 4 uur gebrand komen er ineens wat updates langs gefietst en de pc start opnieuw op :S al het werk voor niets dus nu alles even disabeld en maar opnieuw begonnen.

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/09, 13:19:02 »
Citaat van: vliegje20
Alleen moet ik wel even kwijt dak inmiddels windows echt begin te haten.
Welcome to the club!!! Hahahaha
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/09, 21:51:49 »
Volgende: Op cd opnemen was hopeloos vanmiddag om 13.00 aangezet om 21.30 uur stond ie nog op 94% en ging bijna niet verder. Dus net maar op cassette opgenomen. Maar nu hoor je wel dat het van een plaat afkomt is er toevallig een programma die dat op kan lossen (dat je dat minder hoort bedoel ik). Of wil ik dan teveel?

Voor de volledigheid het staat nu op cassette en die koppel ik morgen dmv een kabeltje met een oude walkman aan de pc en dan opnemen op de pc gaat perfect. Alvast bedankt in ieder geval.

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/10, 13:21:16 »
Ok dankje.

Volgend probleem:
Op mijn pc heb ik mijn walkman al in de line-in en in de microfoon gehad en op beide manieren klinkt het erg zacht. Ik heb al in alsamixergui en volumeregeling zitten spelen. Ook op de laptop heb ik de walkman in de mic ingang gehad maar niks. Het werd wat beter toen ik de micboost aanzette maar toen misvormde de muziek. Het geluidsniveau is erg laag. Hoe kan ik dit goed krijgen?

« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/10, 18:20:58 »
het volume op uw walkman op het hoogste zetten

en/of het opnamevolume in audacity hoger zetten

ik zet altijd mijn cassetjes die ik koop direct over op pc, en heb nog nooit problemen gehad...ik moet zelfs het geluid zachter zetten om goede geluidskwaliteit te krijgen...

misschien een slecht opgenomen tape...