Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz-fusion  (gelezen 2297 keer)

compiz-fusion
« Gepost op: 2007/07/08, 22:14:16 »
compiz-fusion vervangt dus beryl? maar er mankeren hier toch enkele effecten die in beryl aanwezig zijn zoals 3d windows on rotation cube . weet er iemand of die effecten terug komen ?of zitten ze er in ? en zie ik het over het hoofd met die settings manager?

Offline SNWBRDR

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/08, 22:35:02 »
En is compiz-fusion trouwens al stabiel of enkel nog maar test fase?

Offline muksie

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/08, 22:47:58 »
Compiz-Fusion is voor zover ik weet gewoon de compiz core, waarbij de ontwikkelaars de beryl plugins gaan herschrijven/aanpassen zodat ze ook onder de compiz core werken. Mogelijk dat dit nog niet volledig gebeurt is, omdat dat herschrijven natuurlijk tijd kost.

Misschien dat ze al wel in de laatste ontwikkelversies zitten, die je dan zelf zult moeten compileren en installeren. Doe dit alleen als je hier een beetje ervaring mee hebt, anders kun je waarschijnlijk beter wachten totdat ze ook in de officiƫle pakketten zitten.

compiz-fusion
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/08, 23:12:08 »
is er ergens een officiele release datum te vinde ofzo?
zal compiz fusion ook onder ubuntu draaien?

heb er een filmpje van op Youtube gezien en ziet er in het 1ste zicht heel geweldig uit :) ik kijk er al naar uit.

heb wel ergens gelezen dat het standaard in de volgende release van Ubuntu zal zitte (Gutsy Gibbon dan wel te verstaan)
klopt dit?
Mvg Desert_Eagle

Guus

• Gast
compiz-fusion
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/08, 23:17:21 »
yep

compiz-fusion
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/09, 12:39:36 »
Citaat van: Desert_Eagle1988
is er ergens een officiele release datum te vinde ofzo?
zal compiz fusion ook onder ubuntu draaien?

heb er een filmpje van op Youtube gezien en ziet er in het 1ste zicht heel geweldig uit :) ik kijk er al naar uit.

heb wel ergens gelezen dat het standaard in de volgende release van Ubuntu zal zitte (Gutsy Gibbon dan wel te verstaan)
klopt dit?
jaja geen probleem ik heb compiz-fusion hier op ubuntu en kubuntu werken geen probleem aleen mis ik enkele effecten ui beryl   verder werkt het prima

The_Necrocide

• Gast
compiz-fusion
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/09, 15:08:24 »
Zelfde hier: Fusion werkt perfect, er is zeker ergens een HOW TO te vinden voor het installeren. Ik krijg dagelijks soms twee updates binnen van zowel de Compiz als de Compiz fusion bestanden, dus er wordt hard aan gewerkt lijkt me.
Mij mij draait alles zelfs stabieler dan onder Beryl (en met een pak minder systeem resources...)

tuxido_devito

• Gast
compiz-fusion
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/09, 15:27:44 »
ik heb fusion ook aan de praat maar het heeft brakke suport voor dual screen... das echt jammer...

Offline Patch

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/09, 19:10:57 »
Fusion loopt rock-solid op mijn systeem. ook qua opties is zo'n beetje alles prima te configureren tot het reageert zoals je het meest prettig vindt.
Alles mis ik nog die onderste cap... :)
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline SNWBRDR

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/09, 23:11:42 »
guide om het te instaleren (in 't engels): http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=481314
guide om het te configureren (in 't engels):: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2964874

Offline SNWBRDR

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/09, 23:25:52 »
Als ik mijn vensters groter maak dan een bepaalde grootte worden ze compleet zwart .. iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
compiz-fusion
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/10, 02:57:58 »
Citaat van: SNWBRDR
Als ik mijn vensters groter maak dan een bepaalde grootte worden ze compleet zwart .. iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
Heb je een Nvidia grafische kaart?
Dan ligt het probleem aan een bug in de drivers.
Waarschijnlijk krijg je ook zwarte schermen als je heel veel vensters open hebt staan.

Dit was dacht ik wel op te lossen door wat aan de instellingen te veranderen, maar daar werd alles bij mij heel traag van.
Ik weet niet of dit al opgelost is.

Offline Soul-Sing

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/10, 09:04:34 »
Citaat van: SNWBRDR
beryl manager: geavanceerde opties: rendering pad: copy.

tuxido_devito

• Gast
compiz-fusion
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/10, 17:02:59 »
vertraagt wel...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
compiz-fusion
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/10, 17:06:26 »
Heb ik ook last van, zie post 12

Ik merk trouwens wel dat ik de laatste tijd veel vaker zonder beryl/compiz werk dan met.
Het is leuk speelgoed, maar echt sneller/makkelijker/beter is het niet.

Offline SNWBRDR

• Lid
compiz-fusion
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/10, 22:57:43 »
Ja, ik heb een NVIDIA kaart.
Maar ik werk niet met beryl dus "beryl manager: geavanceerde opties: rendering pad: copy." is niet van toepassing?
En sneller/makkelijker/beter is het niet, maar wel heel mooi :)