En eindelijk eens een keer iets dat echt bruikbaar begint te worden




http://wesley.debianbox.be/files/pong.tar.gz(GPL v2 licentie)
Credits:- graphics door yours truly gemaakt in Gimp
- code door yours truly met dank aan KDevelop en SDL
- geluidseffecten gebruikt van
"Cleanus"- muziek op de achtergrond van Jogeir Liljedahl
Details:- geschreven in C++ met SDL (SDL_gfx, SDL_ttf, SDL_image, SDL_mixer)
- op de schreenshots zie je al dat elke achtergrond een beetje verschilt, de achtergrond is constant in beweging.
- de infoboxen in het midden van het scherm hebben ware alpha transparancy (dankzij sdl_gfxPrimitives)
- het pong balletje (of: de omranding ervan) is antialiased (ook dankzij sdl_gfxPrimitives)
- de rechtse paddle wordt bestuurd door de computer (zoek maar naar de functie AI_Move())
- geluidspanning dankzij sdl_mixer om geluidseffecten te positioneren
Het is wederom niet echt bedoeld om een volledig afgewerkt spel te hebben, ik heb dit maar alles bij elkaar genomen in een paar uurtjes in elkaar geflanst, maar ik ben toch wel redelijk tevreden over het resultaat. De code is ook veel netter dan het vorige programma
(hoewel het bij een serieus programma nog netter zou moeten, maar voor dit kleine programma is het goed genoeg)Ik ga niet meer aan dit programma werken (hoewel er nog veel verbeteringen te bedenken zijn) maar ik ga me bezighouden met andere dingen schrijven

Dit Pong spelletje was alvast een leuke testcase.
hoe deed jij ut gcc installen dan?
ik heb op je andere topic geantwoord