Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overbelasting CPU met MIDI  (gelezen 839 keer)

Mulimans

  • Gast
Overbelasting CPU met MIDI
« Gepost op: 2007/07/07, 12:12:16 »
Bij het afspelen van MIDI bestanden valt mij op dat mijn CPU (2.40 GHz) regelmatig overbelast wordt ondanks het feit dat ik 1,2 GB aan geheugen heb en daarvan dan nog maar het minimale van verbruikt is. Ik vraag mij daarom ook af waarom er dan niet van dit geheugen gebruik wordt gemaakt, zoals dat wel gebeurt in alle andere gevallen. Regelmatig bereikt de CPU-belasting 100% en zelfs dan blijft het geheugen onaangesproken. De geluidskwaliteit is dan ook ver beneden peil. Weten jullie of de samenwerking tussen CPU en geheugen met betrekking tot gebruik van MIDI te reguleren valt, en zo ja waar/hoe ik dat dan in Ubuntu kan doen?

Overigens: In de tijd dat ik nog Mandriva gebruikte had ik dit probleem nog niet.

Overbelasting CPU met MIDI
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/07, 16:19:22 »
Citaat van: Mulimans
Weten jullie of de samenwerking tussen CPU en geheugen met betrekking tot gebruik van MIDI te reguleren valt, en zo ja waar/hoe ik dat dan in Ubuntu kan doen?

Overigens: In de tijd dat ik nog Mandriva gebruikte had ik dit probleem nog niet.
Maak je gebruik van een aparte geluidskaart met MIDI-port?

Mulimans

  • Gast
Overbelasting CPU met MIDI
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/07, 16:23:43 »
Nee. Heb nooit goed begrepen waarom, maar heb de Timidity-software nodig om het gebrek aan deze op te vangen. Anders hoor ik helemaal niets met MIDI.

Overbelasting CPU met MIDI
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/07, 19:37:18 »
Onderstaande pagina heeft informatie over het configureren van timidity, waaronder een sectie "Reduce Timidity's CPU usage":

http://www.cs.cornell.edu/~djm/ubuntu/